Såg videon på Facebook sent igår.
Förutom att man blev förbannad reagerade jag på 3 saker.
1. Snorungarna verkar vara svenskar, men pratar med en massa slang en vuxen aldrig hade förstått. Pinsamt att unga idag inte ens kan prata normal svenska.
2. Nästan samtliga kommentarer till klippet på Facebook och GMs Instagram höll så extremt låg nivå med ett språk man knappt förstår. Dom hot osv som också skrevs, om vad folk skulle göra med dom, deras mamma osv kändes minst lite white trash som tjejerna i videon. Förstår att man blir förbannad. Kände själv att jag hade kunnat spöa en tjej för första gången i mitt liv om ja kommit på dessa.
Det var massor av kommentarer som "skulle bajsa dom i munnen", "sätta på dom i skitan", "skär längst med armarna", "välj tåget istället för piller". Inte direkt någon vuxen nivå vilket kändes smutsigt och pinsamt.
3. Tjejen dom spöar. Där snackar vi hård tjej. 11 år? Hon skriker till då och då men håller sig från att gråta. Frågan är om hon åkt på spö tidigare och var "van" eller om hon bara lyckades bita ihop i väntan på att det skulle ta slut. Oavsett om hon "snackat skit" eller vad så är det en tjej som borde få lite uppmärksamhet. Hon mår säkert skit men hon är värd all omtanke just nu.
Har skummat igenom dom flesta sidor här och det är skönt att nivån (med några undantag så klart) är ganska bra. Hoppas den även är det om ni kommenterar någon annanstans.
Och sen att ge föräldrarna skit för vad ungarna gjort känns ju lite sådär, de kanske man kunde hoppa över. Ingen vet ju bakgrunden till allt.