2016-04-07, 01:13
Medlem
Det går inga rykten.
Citera
2016-04-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgan.Bengtsson
Det går inga rykten.

O man skall tro på dig?
Citera
2016-04-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
O man skall tro på dig?

Varför inte???
Jag har inte heller hört något, fallet är mer eller mindre bortglömt verkar det som.
Citera
2016-04-07, 20:06
Medlem
Spindelfridas avatar
Idag har Aftonbladet en Plus-artikel angående Bodströms nya bok. Han påstår tydligen att detta fall kan liknas vid dokumentären "Making a murderer".
Har nån här läst på Plus? Eller har tillgång till papperstidningen?
Citera
2016-04-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Idag har Aftonbladet en Plus-artikel angående Bodströms nya bok. Han påstår tydligen att detta fall kan liknas vid dokumentären "Making a murderer".
Har nån här läst på Plus? Eller har tillgång till papperstidningen?

Jag har läst! Tas upp lite olika delar som är märkliga, exempelvis bristen på blod i lägenheten, benen i ödehuset etc. Beskrivs att Kristoffer inte klarar sig själv i verkliga livet utan behöver regelbunden hjälp med städning och att betala räkningar och att det därför är märkligt med brist på bevis i lägenheten. Bodström tar dock inget eget parti i artikeln.
Citera
2016-04-07, 23:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Jag har läst! Tas upp lite olika delar som är märkliga, exempelvis bristen på blod i lägenheten, benen i ödehuset etc. Beskrivs att Kristoffer inte klarar sig själv i verkliga livet utan behöver regelbunden hjälp med städning och att betala räkningar och att det därför är märkligt med brist på bevis i lägenheten. Bodström tar dock inget eget parti i artikeln.

Nämns det något i artikeln om varför man anser att det är märkligt att det är brist på bevis i lägenheten? Man hittade faktiskt en tejprulle som var besudlad med VB:s blod, styckningen måste inte ha utförts i lägenheten, en kvävning måste inte resultera i blodsutgjutelse.

Det finns en detalj som kan tala för att VB fördes bort ifrån lägenheten och styckades på en annan plats, nämligen grannens vittnesmål om KJ och en person till som hjälptes åt att bära något från lägenheten och ner genom trapphuset.

En styckad kropp kunde KJ bära på egen hand, i omgångar, och blodet i bilen kan ha hamnat där efter försvinnandekvällen. Kroppen anses ha varit tvättad, vätska kan lösa upp torkat blod och en blöt kropp eller kroppsdelar kan således besudla bagageutrymmet i bilen om de placeras där.

Finns det några tankegångar kring det här i artikeln?

Jag tror att många har utgått ifrån att kroppen styckades för att kunna transporteras ifrån lägenheten och har fastnat i det tänket, kan vara så det gick till, men också inte. Sägs det något om transportstyckning i artikeln?
Citera
2016-04-07, 23:15
Medlem
Om man inte är fullkomligt dum i huvudet så förstår man ganska enkelt att KJ är skyldig om man lyssnar på hans vittnesmål i rättegången.
Citera
2016-04-08, 06:46
Medlem
Skapar en användare för att säga att det inte går några rykten om erkännande... Grattis, du startade precis ett rykte.
Citera
2016-04-08, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Du har ju ställt frågan om det går några rykten....
Din kommentar antyder att du trots allt vet något.
Sjung ut

Jag sjunger jävligt illa
Det gick tidigare ett rykte om att KJ börjat erkänna,
det mesta tyder på att det va skitsnack.

Jag tänker närmast på om boken fått igång några reaktioner.
Själv bor jag alldeles för långt ifrån för att höra något snack.
Citera
2016-04-08, 23:45
Medlem
FUP. Inspelningarna från rättegången. Karatetränaren. Nytt Quickfall. Ingen tvekan.
Citera
2016-04-09, 08:36
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat

Inget nytt i boken med andra ord?
Citera
2016-04-09, 22:27
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Inget nytt i boken med andra ord?

Har precis läst boken och du sammanfattar den bra.

Nej, det var inget nytt i boken. Bodström/Lampers gör sig en hacka på att konstatera vad alla redan vet: dvs att domen är enormt svag, och därför är Bodströms juridiska kommentarer på sin höjd aningen intressanta. Hade högre förhoppningar om Lampers dock. Lite mer "gräv" hade man kunnat vänta sig av en journalist i hans kaliber och dessutom är boken är behäftad med ett antal faktafel. Exempelvis att det bara fanns 6 st lägenheter i huset på Flottiljvägen, när det i själva verket är 12 st. Antar att de baserat materialet på den undermåliga FUP:en.

Nej, följ åklagarens exempel och lägg pengarna på annat...

Citat:
I boken om Bodenmordet ställer Tomas Bodström och Lars-Olof Lampers frågan om man verkligen kan lita på att rätt person är dömd – Jag är helt övertygad om att rätt gärningsman är dömd och det är även två domstolar. Självklart finns det frågetecken som fortfarande kvarstår, till exempel var mordet skedde och motivet, det vill säga varför hon mördades, men det ändrar ju inte vår bedömning i skuldfrågan vad gäller rättegångsperson. Det enda som var synd var att hovrätten ändrade tingsrättens dom. Istället för mord blev domen bara dråp och tio års fängelse, säger Ulrika Schönbeck.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/jag-kommer-inte-kopa-boken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in