2016-01-16, 14:34
Medlem
mecca--villages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekredo
Finns fentanyl på marknaden eller är det svårt att få tag på?

Det finns fullt på gatan med, bara man vet var man ska fråga runt
Citera
2016-02-13, 21:43
Medlem
Tja, tänker på om jag kommer våga prova det här. Går det att mäta doserna exakt på något sätt?

Om man använder plåstret genom att ha det på sig, går det fortfarande at od:a då?
Det borde det väl inte göra eftersom patienter använder det på det sättet, eller kan man inte bli hög om man har det på sig?

Hur många gånger kan man bli hög på en 100mcg plåster om man har relativt låg tollerans?
Är det mer prisvärt än oxy?
Citera
2016-02-14, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Jo det är korstolerans mellan samtliga opiater/opioider, dock slår ju tex fentanylen igenom både sub och metadon Pga att den har den högre affiniteten på receptorerna.

Mvh

Kan säga att TS's nya akryl fentanyl inte slår igenom 100mg metadon dagligen.
Däremot så är det ju inte riktig fentanyl, men tycker att de borde ha samma egenskaper.
Citera
2016-02-21, 07:45
Medlem
Är ett halvt depotplåster från actavis 25microgram/tim för mkt att tugga på eller är det bättre att ta en fjärdedels då personen aldrig testat fenta? Dock så har personen sub i kroppen?? Hur länge bör man vänta tills man tar? Vet att 5 dagar är att föredra men vet också att så länge kommer han inte vänta så undrar om det räcker med att vänta 24timmar?

Vad är bäst? Tugga det (ihop med tuggummi???) eller lägga det under läppen precis som med snus

Mvh
Citera
2016-02-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Är ett halvt depotplåster från actavis 25microgram/tim för mkt att tugga på eller är det bättre att ta en fjärdedels då personen aldrig testat fenta? Dock så har personen sub i kroppen?? Hur länge bör man vänta tills man tar? Vet att 5 dagar är att föredra men vet också att så länge kommer han inte vänta så undrar om det räcker med att vänta 24timmar?

Vad är bäst? Tugga det (ihop med tuggummi???) eller lägga det under läppen precis som med snus

Mvh

Det är för mkt om det är nytt för dig. Du kommer kräkas.
Ta en tredjedel o känn hur det känns. Ta ut det efter 5 min. Börja inte tugga utan låt det ligga still mot läppen/tungans undersida.
Citera
2016-03-09, 14:33
Medlem
FETochFULs avatar
boooom

tänkte beställa ett 50 plåster
går det att IV:a ?
hur mkt av de ska jag klippa o lägga i vattnet ? förklara för mig hur jag ska göra

om jag inte IV:ar räcker hur mkt av plåstret ska jag ta (50kg) eller så delar ja de med två nybörjare
Citera
2016-03-10, 11:29
Medlem
FETochFULs avatar
Någon ?
Citera
2016-03-13, 17:51
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
Någon ?
kan inte svara på iv, men när jag röker så tar jag en cm2 ungefär.
Citera
2016-03-15, 00:31
Medlem
Tropexs avatar
Har erfarenhet av de flesta opiater Iv, men vill inte prova fentanyl iv igen. Det är Matrifen 100mcg/timme jag har och räcker 72 timmar. Hur mycket av annat kan det jämföras med, om man använder som plåstwrTar lätt 2-3 mg sub iv utan att ens vara nära överdos. Morfin skulle med min tolerans 50-60 mg vara en perfekt dos ä, iv alltså. Oxycontin krossat oralt 30-40 mg. Horse 1/4 kabbe (0.05 mg) om det är ganska bra varor.
Senast redigerad av Tropex 2016-03-15 kl. 00:41.
Citera
2016-04-09, 03:02
Medlem
wheelymans avatar
Är det någon som testat Acrylfentanyl från thes***k?
Och hur är ruset gämfört med oxycontin i nosen?
Har ätit oxycontin i 3 år men nyss slutat o saknar ruset...
Vad är normalt att börja med ?
Senast redigerad av wheelyman 2016-04-09 kl. 03:35.
Citera
2016-04-09, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wheelyman
Är det någon som testat Acrylfentanyl från thes***k?
Och hur är ruset gämfört med oxycontin i nosen?
Har ätit oxycontin i 3 år men nyss slutat o saknar ruset...
Vad är normalt att börja med ?
Fentanyl är inte särskilt likt oxy öht.
Citera
2016-04-09, 04:25
Medlem
wheelymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Fentanyl är inte särskilt likt oxy öht.
Hur är ruset på fentanyl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera