2016-04-09, 00:56
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Nerijus sitter i en rävsax hur det än är.
Om han är oskyldig vet han ingenting och kan alltså ingenting tillföra.
Om han är skyldig har han inget att vinna på att erkänna, utom möjligtvis (kanske) lite högre aktning nån gång i framtiden. Desto mer att förlora i så fall.

Om jag vore Hurtig, skulle jag inrikta mig på strafflindring hur som helst. Bevisa att LH redan var död när hon tejpades, vilket inte borde vara så svårt. Då är det inget sexmord varje fall.
2016-04-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vad skulle då Nerijus kunna medverka till angående överklagan till HD.?

Medhjälp spelar väl ingen roll, han är ju ändå skyldig till mord.

Den populära " städteorin", men då måste någon annan trovärdigt beskyllas.

Motbevisa DNA med att han "jobbar där".

Komplott.

Griftefridsbrott, han "hittade" henne död och gjorde resten.

Rättegångsfel eller dåligt försvar.

Om jag fattat det rätt så är det denne Nerijus som överklagan gäller. Vill han inte medverka till detta så torde det vara meningslöst att lämna in någon.

Han har hittills knipit käften. Det enda som presterats är att han nekar och aldrig sett LH. Detta är bevisligen inte sant, därför har han fått fällande domar i två instanser.

Det är ju endast han som sitter inne med sanningen och vet vad som egentligen hände. Sen om denna sanning har någon betydelse för utfallet är kanske tveksamt
2016-04-09, 01:03
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om han är skyldig har han inget att vinna på att erkänna, utom möjligtvis (kanske) lite högre aktning nån gång i framtiden. Desto mer att förlora i så fall.

Om jag vore Hurtig, skulle jag inrikta mig på strafflindring hur som helst. Bevisa att LH redan var död när hon tejpades, vilket inte borde vara så svårt. Då är det inget sexmord varje fall.

Spelar det någon för strafflängd om det var ett sexmord eller inte? Blir det längre straff för sexrelaterat mord? Jag har ingen aning faktiskt.

Tror heller inte det går att bevisa att hon var död före tejpning. Hur ska en obducent/rättsläkare se det, hon har dött av syrebrist oavsett. Kvävning, strypning, hängning. Syrebrist är dödsorsak.
2016-04-09, 01:08
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om jag fattat det rätt så är det denne Nerijus som överklagan gäller. Vill han inte medverka till detta så torde det vara meningslöst att lämna in någon.

Han har hittills knipit käften. Det enda som presterats är att han nekar och aldrig sett LH. Detta är bevisligen inte sant, därför har han fått fällande domar i två instanser.

Det är ju endast han som sitter inne med sanningen och vet vad som egentligen hände. Sen om denna sanning har någon betydelse för utfallet är kanske tveksamt

Björne kanske inte lämnar in överklagan till HD. jag tror det lutar åt det faktiskt, så länge Nerijus inte säger något. Vill han inte försvara sig, FINE! Han har inget att försvara sig med, således.
2016-04-09, 01:12
Medlem
Citat:
Vad skulle då Nerijus kunna medverka till angående överklagan till HD.?

*Medhjälp spelar väl ingen roll, han är ju ändå skyldig till mord.

*Den populära " städteorin", men då måste någon annan trovärdigt beskyllas.

*Motbevisa DNA med att han "jobbar där".

*Komplott.

*Brott mot griftefriden, han "hittade" henne död och gjorde resten.

*Rättegångsfel eller dåligt försvar.

Din sista rad eller något som inte har varit känt vid dom
tidigare rättegångarna.
Detta om han inte pratar.
2016-04-09, 01:17
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Din sista rad eller något som inte har varit känt vid dom
tidigare rättegångarna.
Detta om han inte pratar.

Ja, om nya bevis på hans oskuld framkommer eller bevis på annans skuld. Det har du rätt i, men begriper inte vad det skulle vara faktiskt.
2016-04-09, 01:18
Medlem
Citat:

Den ende som satt honom i rävsaxen är han själv.

Han skall inte ha någon strafflindring alls, utan gå direkt till ett fängelse i Litauen.
2016-04-09, 01:21
Medlem
Citat:
Björne kanske inte lämnar in överklagan till HD. jag tror det lutar åt det faktiskt, så länge Nerijus inte säger något. Vill han inte försvara sig, FINE! Han har inget att försvara sig med, således.
Björne vill försöka bevara sin heder också. Han lämnar nog in en överklagan. Vid avslag kan han skylla på att NB inte ville "medverka fullt ut", som det brukar lyda.
2016-04-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ja, om nya bevis på hans oskuld framkommer eller bevis på annans skuld. Det har du rätt i, men begriper inte vad det skulle vara faktiskt.
Jag håller med.
Han är snart på "det stora fina hotellet".

Sedan hoppas jag på en snabb emigration
2016-04-09, 01:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Björne vill försöka bevara sin heder också. Han lämnar nog in en överklagan. Vid avslag kan han skylla på att NB inte ville "medverka fullt ut", som det brukar lyda.

Ok, det vet du säkert bättre än jag, är inte juridiskt bevandrad

En fundering bara: kan man inte bevara sin heder genom att inte lämna in en meningslös överklagan till HD?
2016-04-09, 01:32
Medlem
Citat:
Ok, det vet du säkert bättre än jag, är inte juridiskt bevandrad

En fundering bara: kan man inte bevara sin heder genom att inte lämna in en meningslös överklagan till HD?

Juridik är inte mitt bord heller
Men vill han ha pröjs så måste han nog prestera något i alla fall, tror jag.
2016-04-09, 01:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Kom inte med den där skiten nu igen .
Det är väl bara du och MTF som tror på den där idiotin .
Skulle det ha någon betydelse för domen om det inte är ett sexualsadistiskt mord ?
Och hans aktning lär nog aldrig öka oavsett vad han säger .
Hans epitet är för alltid den skitige kvinnomördaren Nerijus .
Det kan han aldrig TVÄTTA bort .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in