Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-08, 22:38
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Haha, kom igen. Den enda orsaken, du inte gillar honom, är hans ställning till Ryssland. Skulle hans förolämpa Putin, som han förolämpar Cruz, skulle du vara hans största anhängare, inte sant?

Det gäller i högsta grad mig också, och det är sant. Min största "beef" med Trump är att han inte håller rent för diktatorer som Putin och liknande.

Dock ska man också komma ihåg att jag rent allmänt tycker Trump är olämplig som president på grund av sitt icke-ämbetsmässiga beteende. Han är allt för mycket en pajas för mig, oavsett vilka åsikter han har.
2016-04-08, 22:41
Bannlyst
"Du måste inse att Usa:s demografi nuförtiden inte tillåter någon ultrakonservativ att bli president, tyvärr men det är sant det är därför det är bra att Trump är lite mer åt mitten och därför han har störst chans mot Hillary."

Jag vill inte ha någon ultrakonservativ kandidat. Drömmen hade varit en nedbantad Chris Christie. Han hade gjort mos av Hillary.
2016-04-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
USA attackerades för att Roosevelt ville att de skulle gå med i kriget och provicerade fram ett angrepp. Ett krig var Roosevelts våta dröm.

Se ex Harry Elmer Barnes perpetual war for perpetual peace.

Trump och Putin är till skillnad från USA:s etablissemang och deras lakejer i de europeiska satelitstaterna intresserade av samförstånd och att värna sina egna nationers intressen snarare än att föra moraliskt upphypade krig för "mänskliga rättigheter", "jämlikhet" och den dekadenta "american way of life". Den enda vägen till fred i den mån det är möjligt är realism och samförstånd baserat på respekt och acceptans för andra staters behov, inte amerikansk-israelisk neokonservativ imperialism.

Din redogörelse av händelserna stämmer inte överens med fakta.

När första världskriget var slut var hela Europa i chock. Aldrig hade så många unga män dött en meningslös död, för ingenting.

Det är i belysning av den tragedi det innebar, att en hel generation hade dött som man kan förstå oviljan att ingå ett nytt krig. Roosevelt var inte som du skriver villig att ingå i kriget innan, USA attackerades av japanerna och tvingades med. Roosevelt stödde England med vapen och förnödenheter, men drev en neutral linje innan Pearl Harbor.

Du tillskriver Putin förnuft och ett rationellt tänkesätt som han saknar. Han är samma elände för omvärlden, och den egna befolkningen som makthavare alltid varit i Ryssland. Putin är dessutom en av världshistoriens värsta tjuvar. En eko-brottsling som får Trump att framstå som en fattig skrävlare.

I den världen vi lever i, är det att be om krig och elände om man visar svaghet. Om Trump tror att han kan förhandla med Putin, så visar det på naivitet. Det är inte som på TV, i The apprentice, där det är Trump som äger formatet.

Det vurmade som nu pågår för Trump ger historiska vibbar om hur aningslösa människorna kan bli. När det sen är över så är det inte värt det, för någon. Trump vädjar till massornas lägsta känslor, med enkla lösningar som tilltalar folk som inget kan. Det är inte bara Sverige som har en usel skola, och en massa människor som vill ha mer. Enkla människor vill ha enkla lösningar av typ det Trump påstår att han kan ge.

Jag är besviken över att det är så många människor i ett land som USA, som röstar fram Trump. Efter att han visat vad han går för, borde nyheten behag vara borta. Det är en tankeställare, när man tidigare från USA har fördömt hans gelikar på andra platser i världen.
2016-04-08, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det gäller i högsta grad mig också, och det är sant. Min största "beef" med Trump är att han inte håller rent för Putin
Haha, det har jag aldrig tvekat om.
Du är som en trasig termometer för Ryssland. Om du tycker, att något är negativt, då vet då jag, att det är positivt för Ryssland
Det är en förresten en orsak till för mig att heja på Trump
Citat:
att han inte håller rent för diktatorer som Putin och liknande.
?
Citat:
Dock ska man också komma ihåg att jag rent allmänt tycker Trump är olämplig som president på grund av sitt icke-ämbetsmässiga beteende. Han är allt för mycket en pajas för mig, oavsett vilka åsikter han har.
Även om jag skulle instämma, att Trump var en pajas, skulle jag aldrig kunnat låta bli att få skåda honom som USA:s president.

Åtminstone batalj mellan honom är Hillary – på riktigt!
Även om man är lite rädd, att tji får man – det blir tråkigt
2016-04-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Nej, han ledde över Cruz två veckor före valet med 10 procentenheter.

Pollen Trump ledde med 10% Marquette pollen kom 2/18 - 2/21 med sex deltagare.

Senaste Marquette pollen kom 3/24 - 3/28 med 3 deltagare och Cruz 10%+.
2016-04-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Min fråga är: har han lagt av nu? Det har ju spekulerats att Trumpen bara var i racet för att testa och att han egentligen inte ville ligga i topp. Och mycket riktigt, nu när det bär emot på riktigt så verkar han ha lagt av vad det gäller "Rallies". Inget idag. Inget imorgon. Och ett enda på söndag. Tidigare var det 3-4 per dag.

Slutsats: Trumpen har lagt av, nu när det bär emot.

Verkar som Trump måste slussa in folk med Bussar till olika lokaler eftersom risken till protester i New York är väldigt stor. Många platser han helt enkelt inte kan göra rallys på i New York. Svårt att hitta lokaler eftersom poliserna inte kan säkerställa säkerheten.
2016-04-08, 23:21
Bannlyst
Trumps straff för aborter

Trump sa att kvinnor som gör abort "ska straffas". Vad tycker ni straffet borde bli?
Jag har klurat på att svaret kan vara:
- 0.01% av inkomsten i böter (dagsböter) plus gratis P-piller från staten, eller
- att få p-piller hemskickade av staten för en kostnad av 1.2 gånger marknadspriset för pillrena.

Vad tror ni Trump tänker att straffet ska vara? Och vad tycker ni straffet ska vara?
2016-04-08, 23:23
Medlem
Du glömde att länka intervjun där han säger det. Tar inte gärna ditt ord på saken.

Ingreppet känns som 'straff' nog.

Vad Trump tänker att straffet bör vara är förstås svårt att spekulera i, men någon sorts moralkampanj för delat ansvar - det krävs två för att orsaka en situation som leder till abort - kan man tänka sig.

Jag är nyfiken på vad (tidigare) TS tänker sig för straff när han hör att Trump förordar ett straff.
Stening?
Senast redigerad av lorddesh 2016-04-08 kl. 23:38.
2016-04-08, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fbtest11
Trump sa att kvinnor som gör abort "ska straffas". Vad tycker ni straffet borde bli?
Jag har klurat på att svaret kan vara:
- 0.01% av inkomsten i böter (dagsböter) plus gratis P-piller från staten, eller
- att få p-piller hemskickade av staten för en kostnad av 1.2 gånger marknadspriset för pillrena.

Vad tror ni Trump tänker att straffet ska vara? Och vad tycker ni straffet ska vara?
Jag tror, att Trump, faktiskt, är väldigt vänster (i USA:s mått) i den här frågan = väldigt pro-choice.

Man ska självklart inte ha någon straff. I de flesta fall har ju kvinnor redan straffats ( i form av låg IQ), dessutom är abort ingen rolig sak för kvinnors kropp (så vitt jag vet) I andra fall är det inte kvinnors fel (t.ex. p-piller/kondomer är inte perfekta).
2016-04-08, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Du glömde att länka intervjun där han säger det. Tar inte gärna ditt ord på saken.

Ingreppet känns som 'straff' nog.
http://www.theguardian.com/us-news/2016/mar/30/donald-trump-women-abortions-punishment

"Republican frontrunner tells MSNBC there needs to be ‘some form of punishment’ for women, though he later disavowed controversial remarks"

Han tydligen flipfloppar, men om han nu landar på och bestämmer sig på att straffa kvinnor som gör aborter, vad tror ni hans straff till dem skulle vara och vad tycker ni det borde vara?
2016-04-08, 23:31
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Hillary är den mest krigiska kandidaten x10, blir hon vald kommer det att bli väldigt oroligt i världen. Trump är den nya Reagan utan tvekan, det är dags att inse detta.

Vänsterpatrasket i tråden är så jävla avundsjuka

Ditt fetade, utan tvekan. Är ett jävla mysterium att Hitlery ens kandiderar öht, en kriminell psykopat som tror sig stå över lagen och som aldrig är villig att ta ansvar för sina misslyckanden.
Har personligen inga sympatier för Trump men vem som helst med IQ över fem förstår vem som utgör det största hotet för omvärlden. Hitlerys ego blir startpunkten för WW3 om hon blir president.
Hitlery for prison 2016!!!
2016-04-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Din redogörelse av händelserna stämmer inte överens med fakta.

När första världskriget var slut var hela Europa i chock. Aldrig hade så många unga män dött en meningslös död, för ingenting.

Det är i belysning av den tragedi det innebar, att en hel generation hade dött som man kan förstå oviljan att ingå ett nytt krig. Roosevelt var inte som du skriver villig att ingå i kriget innan, USA attackerades av japanerna och tvingades med. Roosevelt stödde England med vapen och förnödenheter, men drev en neutral linje innan Pearl Harbor.

Var förstås därför som man begick medvetna krigshandlingar mot Tyskland genom att ex skjuta mot tyska ubåtar och skänka krigsmateriel till britterna samt genom att medvetet driva Japan till krig genom provokationer, strunta i alla mycket generösa japanska förslag om att lösa konflikten och sedan medvetet låta dem bomba Pearl Harbour?

Men nog om detta, jag har gett källor för mina påståenden och detta är OT så låt oss släppa dte här spåret.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du tillskriver Putin förnuft och ett rationellt tänkesätt som han saknar. Han är samma elände för omvärlden, och den egna befolkningen som makthavare alltid varit i Ryssland. Putin är dessutom en av världshistoriens värsta tjuvar. En eko-brottsling som får Trump att framstå som en fattig skrävlare.

I den världen vi lever i, är det att be om krig och elände om man visar svaghet. Om Trump tror att han kan förhandla med Putin, så visar det på naivitet. Det är inte som på TV, i The apprentice, där det är Trump som äger formatet.

Det vurmade som nu pågår för Trump ger historiska vibbar om hur aningslösa människorna kan bli. När det sen är över så är det inte värt det, för någon. Trump vädjar till massornas lägsta känslor, med enkla lösningar som tilltalar folk som inget kan. Det är inte bara Sverige som har en usel skola, och en massa människor som vill ha mer. Enkla människor vill ha enkla lösningar av typ det Trump påstår att han kan ge.

Jag är besviken över att det är så många människor i ett land som USA, som röstar fram Trump. Efter att han visat vad han går för, borde nyheten behag vara borta. Det är en tankeställare, när man tidigare från USA har fördömt hans gelikar på andra platser i världen.

Minsann, inte bara en irrationell tjuv utan en sådan av episka proportioner till på köpet. Och Trump en skrävlare och förenklare. Jag har själv alltid tyckt att det är en konst att förenkla en komplicerad fråga så att även gemene man kan förstå den men jag antar att du hellre vill ha politiker som slänger sig med lite klämkäcka, hippa och innehållslösa termer som "mänskliga rättigheter", "jämlikhet" och "demokrati". För det är förstås väldigt hemskt att vanliga människor får möjlighet att själv bestämma vad som är bäst för dem. Bättre att låta detta beslutas av någon annan mer upplyst person högre upp i den oligarkiska strukturen, sen så låter man folket välja mellan två eller fler kandidater som alla tycker och gör samma sak, som ex Clinton eller Bush. Demokrati när den är som bäst! Man undrar ju lite vilka referensramar du har för vad en god och ansvarsfull politiker ska vara. Låt mig gissa, Fredrik Reinfeldt? Hillary Clinton?

Kanske fick du lära detta i samma (svenska) skola där du fick lära dig om WWII?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in