Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nja dom pengar jag ev. har har jag själv arbetat ihop till skillnad mot Trumps ärvda förmögenhet. Och visst finns det bra och ärliga affärsmän som skulle bli bra politiker även om Trump genom sitt agerande försöker motbevisa det.

Ärvd förmögenhet? Han har blivit miljadär helt på egenhand och han driver ett otroligt framgångsriktgt företag.

Typiskt avundsjuka sosse svennar som dig

Pajas.
2016-04-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
"Du hänger inte med alls ser jag. Det är demokraterna som är de fanatiska krigshetsarna som är på väg att dra in oss i ett tredje världskrig, och Hillary är den mest ondsinta av dem alla:

https://www.youtube.com/watch?v=Fgcd1ghag5Y

http://www.ibtimes.co.uk/gaddafi-kil...s-libya-395224
http://www.liveleak.com/view?i=ee6_1319234557

Trump skulle skapa fred och ordning i världen, och det fattar folk nu."

Nåja, det är Trump som skryter om sina kommande krigsframgångar. Så mycket krigsframgångar att det amerikanska folket kommer att tröttna på framgångar, som han säger i sina förvirrade tal.

Jämförelserna med Reagan är ju bara larviga. Där hade vi en helt fantastisk retoriker.

Hillary är den mest krigiska kandidaten x10, blir hon vald kommer det att bli väldigt oroligt i världen. Trump är den nya Reagan utan tvekan, det är dags att inse detta.

Vänsterpatrasket i tråden är så jävla avundsjuka
2016-04-08, 21:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Trump gick från att leda Wiconsin med 10 procentenheter, till att förlora det med samma siffror. Trumps självdestruktiva Twittrande kombinerat med narcissismen verkar leda till dennes undergång. En normalt funtad person kniper igen käften när det är så nära nu..

Min fråga är: har han lagt av nu? Det har ju spekulerats att Trumpen bara var i racet för att testa och att han egentligen inte ville ligga i topp. Och mycket riktigt, nu när det bär emot på riktigt så verkar han ha lagt av vad det gäller "Rallies". Inget idag. Inget imorgon. Och ett enda på söndag. Tidigare var det 3-4 per dag.

Slutsats: Trumpen har lagt av, nu när det bär emot.
2016-04-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Ärvd förmögenhet? Han har blivit miljadär helt på egenhand och han driver ett otroligt framgångsriktgt företag.

Pajas.
Fast han ärvde ju en miljon dollar av farsan sin. Helt på egen hand? Tveksamt.
2016-04-08, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han ledde med 10% när det var sex personer fortfarande kvar.
Trump har alltid haft 30+ i Wisconsin han förlora inte en röst eller vann någon röst på grund av twitter eller någon annan skit.

Den siffran ni ser för Trump i pollsen är det han kommer få +- 5%. Trump kan skjuta någon och han kommer fortfarande få siffran i pollsen.

han kan inte förlora några röster inte heller vinna nya så enkelt är det.
Ja, korrekt.
Spacetime. svamlade bara.
Jag tror dock, att Trumps trams twittrande konsoliderade och motiverade anti-Trump väljare, så att de alla röstade på Cruz.
Trump tramsar för mycket = anti-Trump väljarna börjar taktikrösta
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Tack! Jag försöker illustrera det löjliga i att använda rikedomar som argument för att någon skulle vara en lämplig president!

Du uttnjutade mig alltså, din vita, heterosexuella, svenska medelålders man
2016-04-08, 22:07
Bannlyst
"Ärvd förmögenhet? Han har blivit miljadär helt på egenhand och han driver ett otroligt framgångsriktgt företag.

Typiskt avundsjuka sosse svennar som dig "

Men herregud! Han var mångmiljonär från födseln.
Jag är ungefär lika mycket sosse som du är påläst och kunnig.
Trump är den ende republikanen som Hillary kan vara säker på att besegra.
Kul för vänstermänniskorna i USA
2016-04-08, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han ledde med 10% när det var sex personer fortfarande kvar.

Marco Rubio 20

Ted Cruz 19

John Kasich and Ben Carson 8

Jeb Bush 3 percent

Trump har alltid haft 30+ i Wisconsin han förlora inte en röst eller vann någon röst på grund av twitter eller någon annan skit.

Den siffran ni ser för Trump i pollsen är det han kommer få +- 5%. Trump kan skjuta någon och han kommer fortfarande få siffran i pollsen.

han kan inte förlora några röster inte heller vinna nya så enkelt är det.

Nej, han ledde över Cruz två veckor före valet med 10 procentenheter.
2016-04-08, 22:15
Bannlyst
För fem år sen var folk här på Flashback fanatiska över Ron Paul. Nu är det Trump som gäller.
Om man vill att USA ska ta ett steg höger gäller det att stödja någon som kan besegra den demokratiska kandidaten. Vi får nog vänta fyra år till.
2016-04-08, 22:19
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Min fråga är: har han lagt av nu? Det har ju spekulerats att Trumpen bara var i racet för att testa och att han egentligen inte ville ligga i topp. Och mycket riktigt, nu när det bär emot på riktigt så verkar han ha lagt av vad det gäller "Rallies". Inget idag. Inget imorgon. Och ett enda på söndag. Tidigare var det 3-4 per dag.

Slutsats: Trumpen har lagt av, nu när det bär emot.
Hoppas du använder dinslutledningsförmåga i din privatekonomiska planering, så att du kan utvärdera den. Nästa val är på tisdag om två veckor.
2016-04-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco

Pajas.
Nja Sosse skulle jag nog aldrig kunna bli, är nog alltför konservativ i mina politiska ställningstaganden. Det är därför jag anser Trump är en blek kopia av äkta politiker eftersom han vänder den politiska kappan efter rådande vind i samhället, bar det gynnar honom. Han tillför inget av värde till USA eller omvärlden med andra ord utan är enbart en belastning och en synnerligen obehaglig varelse. Har man dessutom ärvd förmögenhet i ryggen så bleknar ju hans insatser för samhället betydligt. Dessutom så är hans sexistiska uttalanden rejält barnsliga för att komma från en gammal man som vill bli president.
2016-04-08, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Nej, han ledde över Cruz två veckor före valet med 10 procentenheter.
Men vad är det, som du inte förstår?
För en månad sedan hade han runt 27%, för 2 veckor sedan hade runt 33%, i valet fick han 35%. Det är hans vanliga ökning. Det var Cruz som ökade avsevärt jämfört med OU.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nja Sosse skulle jag nog aldrig kunna bli, är nog alltför konservativ i mina politiska ställningstaganden. Det är därför jag anser Trump är en blek kopia av äkta politiker eftersom han vänder den politiska kappan efter rådande vind i samhället, bar det gynnar honom. Han tillför inget av värde till USA eller omvärlden med andra ord utan är enbart en belastning och en synnerligen obehaglig varelse. Har man dessutom ärvd förmögenhet i ryggen så bleknar ju hans insatser för samhället betydligt. Dessutom så är hans sexistiska uttalanden rejält barnsliga för att komma från en gammal man som vill bli president.
Haha, kom igen. Den enda orsaken, du inte gillar honom, är hans ställning till Ryssland. Skulle hans förolämpa Putin, som han förolämpar Cruz, skulle du vara hans största anhängare, inte sant?
2016-04-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
För fem år sen var folk här på Flashback fanatiska över Ron Paul. Nu är det Trump som gäller.
Om man vill att USA ska ta ett steg höger gäller det att stödja någon som kan besegra den demokratiska kandidaten. Vi får nog vänta fyra år till.

Du måste inse att Usa:s demografi nuförtiden inte tillåter någon ultrakonservativ att bli president, tyvärr men det är sant det är därför det är bra att Trump är lite mer åt mitten och därför han har störst chans mot Hillary.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in