2016-04-07, 21:36
Medlem
Samwises avatar
Ranégie kommer bli oerhört nyttig, grym bollmottagare.
Annars så vet jag inte vad de första två matcherna säger, det kändes som två väldigt lama motståndare.
Citera
2016-04-07, 21:36
Medlem
Gridirons avatar
Ska bara lägga till att smajic den jävla pajasen har hängt med alldeles för länge i det här laget.Riktigt usel i allt han gör. Tappar bollar skapar inget och står still för det mesta.

All cred till AIK som effektivt stoppar öfk i sista momentet varje gång.
Senast redigerad av Gridiron 2016-04-07 kl. 21:41.
Citera
2016-04-07, 21:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Ranégie kommer bli oerhört nyttig, grym bollmottagare.
Annars så vet jag inte vad de första två matcherna säger, det kändes som två väldigt lama motståndare.

Varför denna fåniga blygsamhet? Ditt lag har inlett säsongen med två raka vinster och leder serien, visa lite kaxighet!
Citera
2016-04-07, 21:45
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför denna fåniga blygsamhet? Ditt lag har inlett säsongen med två raka vinster och leder serien, visa lite kaxighet!
Du kan ju knappast ha sett matcherna. Vi har gjort två hyggliga matcher mot två urusla lag, vilket förvisso är ett väldigt stort kliv framåt jämfört med hur det såg ut för tre säsonger sedan eller så men inget man sticker ut hakan med.

Mvh,
Serieledarna
Citera
2016-04-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiron
Ska bara lägga till att smajic den jävla pajasen har hängt med alldeles för länge i det här laget.Riktigt usel i allt han gör. Tappar bollar skapar inget och står still för det mesta.

All cred till AIK som effektivt stoppar öfk i sista momentet varje gång.
Hade inte Hopcutt varit skadad hade väl Smajic bänkats?
Citera
2016-04-07, 21:48
Medlem
Som jag skrev i en annan tråd: ÖFK är ett bollskickligt superettanlag i princip. Man måste bli vassare i båda straffområdena, annars kan det bli en sevärd men kort sejour. Jag tycker också att 352 var helt fel väg att gå idag när 442 fungerade så bra sist. Nonchalant. I synnerhet när det känns som att man inte alls hade materialet för det, blev gång på gång stora ytor för AIKs omställningar.

Så, ja. Tesen om att AIK trivdes mot den här typen av motstånd visade sig stämma. Det hade varit mycket jobbigare om ÖFK hade överlåtit bollförandet åt AIK.
Citera
2016-04-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Du kan ju knappast ha sett matcherna. Vi har gjort två hyggliga matcher mot två urusla lag, vilket förvisso är ett väldigt stort kliv framåt jämfört med hur det såg ut för tre säsonger sedan eller så men inget man sticker ut hakan med.

Mvh,
Serieledarna
Känns inte det igen från er långa svit utan förlust förra året? Såg en del av era matcher och ibland var det ju löjligt hur enkelt ni kunde få med er mål. Samtidigt som ni själva var resoluta bakåt och inte bjöd på någonting. Pelles taktik skördar många poäng, det är en sak som är säkert.
Citera
2016-04-07, 21:54
Medlem
Fan, kan inte alla djurgårdare här inne få hybris så man vet att fallet kommer. Nu när ni är så ödmjuka känns ni direkt som en glödhet titelkandidat efter två segrar. Och jag som hoppats på katastrofinledning och kaos för er med Radetinac och Mrbati borta.

På tal om hybris, vilka möter deltagarlaget i nästa match? Nöjer man sig med att delta eller kommer man försöka vinna den matchen?
Citera
2016-04-07, 21:55
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Känns inte det igen från er långa svit utan förlust förra året? Såg en del av era matcher och ibland var det ju löjligt hur enkelt ni kunde få med er mål. Samtidigt som ni själva var resoluta bakåt och inte bjöd på någonting. Pelles taktik skördar många poäng, det är en sak som är säkert.
Är ju svårt att säga. Jag tycker kreativiteten hitintills har varit hygglig även om Mrabti och Radetinac såklart saknas, Moon ser ut att ha tagit ett duktigt kliv i utvecklingen. Johnson har fin målform och Ranegie ser ut att kunna bli en riktigt viktig centertank. Kan dock inte nog understryka vilka plattmatcher Örebro och Falkenberg har gjort.

En försiktigt optimistisk prognos är nog att vi kommer att lyckas hålla oss över strecket i år i alla fall.
Citera
2016-04-07, 21:59
Medlem
Gridirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Hade inte Hopcutt varit skadad hade väl Smajic bänkats?

Jag skulle satt in somi eller gero personligen.

Smajic höll ju inte ens i superettan. Saknar hosam aiesh som e på lån Faktiskt.
Citera
2016-04-07, 22:03
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hur märkligt det än må låta såg det bättre ut i Borås än det gjorde mot ÖFK. Vi blor dock brutalt straffade av att vi inte hade någon naturlig ytterback idag; alla målen kom direkt eller indirekt till pga misstag därifrån. Vi var på gång efter reduceringen och får ett mål något strängt bortdömt (även om det var klantigt av Måns att sätta upp handen).

Men jo, givetvis är man ändå orolig över den svaga starten. Precis raka motsatsen till hur det såg ut ifjol i inledningen (poängmässigt då).

Det är klart att starten inte varit bra - inte alls. Men jag tycker inte vi kan dra några växlar av den här matchen egentligen. Våra ytterbackar är skadade och våra reserver fanns inte heller med i laget. Vi lirar med 8 mittfältare på plan egentligen. Och som sagt kommer alla Elfsborgs mål genom missar i försvaret. Dessutom ett domslut som lika gärna kunde friats när Måns sätter bollen i nät.

Riktigt tråkiga siffror, visst, men knappast så pass att jag blir orolig. Det här var en match med så speciella omständigheter att den inte riktigt kan räknas.
Citera
2016-04-07, 22:04
Medlem
csts avatar
I söndags tycker jag nog att det var vi som gjorde Örebro dåliga. Falkenberg idag var dock det sämsta jag har sett på länge. De klarade ju för bövelen inte ens av att försvara med 11 man i egen box.

Glädjande att några spelare tagit stora kliv sedan förra säsongen (Käck, Berntsen och Sam). Och att nyförvärven gör vad man kan förvänta sig (Hansson och Ranegie). Är bara hoppas att vi gasar på och slår Gefle av bara farten på söndag.

Det tråkiga är väl att både Sam och Colley får ses som förlorade i sommar om de ska fortsätta såhär. Så det finns ingen anledning att börja drömma om guld. Är nöjd om vi vinner några derbyn och blir bäst i stan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in