2016-04-07, 16:23
  #11761
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Hur gör ni för att få ölen i rätt temperatur? Sisådär 12-15 grader ska det vara i detta fallet. Ha den i kylen och sen låta den stå framme en stund?

Förvara den i kylen och ta ut ca 20 min innan servering så borde du få den temperaturen
Citera
2016-04-07, 16:40
  #11762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
inte omöjligt.
oavsett vad man tycker om det hela så är det märkligt om brewdog/cask har missat detta.
dels med tanke på hur stor marknad vi är för dom, samt att brewdog/cask stött på patrull här tidigare.


Viss risk för konspirationsteori här, men jag skulle inte förvånas om de mycket väl kände till risken och medvetet struntade i det. För antingen slinker det igenom och allt blir bra eller så stoppas det och de får gratis marknadsföring, sympatier samt framstår som rebelliska.
Citera
2016-04-07, 16:47
  #11763
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Yes, det är den blå. Min favorit också.

Lyckades knipa en från Belgoklubben, de firade jubileum och och hade ett begränsat antal till försäljning. Lever på vatten och bröd fram till nästa lön p.g.a den dock men har iaf en fin flaska att titta på

You bastard

Inte sugen på en roadtrip hem till mig så kan vi avnjuta denna härlighet (plus annat) ihop? själv har jag i skrivande stund fyra årgångar av denna juvel

EDIT: btw, blev skapligt glad när jag släntrade in på systemet idag och hittade ett tiotal Mikkeller Spontancassis på hyllan måste varit någon som beställt och inte hämtat ut, 59 spänn styck gick dem för
__________________
Senast redigerad av KickAss-1337 2016-04-07 kl. 16:51.
Citera
2016-04-07, 16:49
  #11764
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Hur gör ni för att få ölen i rätt temperatur? Sisådär 12-15 grader ska det vara i detta fallet. Ha den i kylen och sen låta den stå framme en stund?

Har en särskild ölkyl som är inställd på 14 grader.

Fast jag brukar också ha kylskåpskalla stouts (och andra typer som rekommenderas att dricka lite varmare), särskilt stora flaskor som tar en stund att ta sig igenom. Rätt kul att känna hur ölens smaker förändras i takt med att temperaturen stiger.
Citera
2016-04-07, 17:19
  #11765
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Förvara den i kylen och ta ut ca 20 min innan servering så borde du få den temperaturen



Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har en särskild ölkyl som är inställd på 14 grader.

Fast jag brukar också ha kylskåpskalla stouts (och andra typer som rekommenderas att dricka lite varmare), särskilt stora flaskor som tar en stund att ta sig igenom. Rätt kul att känna hur ölens smaker förändras i takt med att temperaturen stiger.

Hehe, ja, det är skoj, fast detta är bara 355 ml-flaskor så då går det relativt fort att ta sig igenom den.

EDIT: Var köper man vettiga glas som inte kostar för mycket förresten?
Citera
2016-04-07, 18:15
  #11766
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
You bastard

Inte sugen på en roadtrip hem till mig så kan vi avnjuta denna härlighet (plus annat) ihop? själv har jag i skrivande stund fyra årgångar av denna juvel

EDIT: btw, blev skapligt glad när jag släntrade in på systemet idag och hittade ett tiotal Mikkeller Spontancassis på hyllan måste varit någon som beställt och inte hämtat ut, 59 spänn styck gick dem för

Spontancassis ingår i fasta sortimentet sedan 1 mars.
Citera
2016-04-07, 20:32
  #11767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Yes, det är den blå. Min favorit också.

Lyckades knipa en från Belgoklubben, de firade jubileum och och hade ett begränsat antal till försäljning. Lever på vatten och bröd fram till nästa lön p.g.a den dock men har iaf en fin flaska att titta på

Polaren snodde åt sig en sån också när belkoklubben släppte dom. Han behövde något att bjuda på när han fyller år. Så jävla bra öl, ser fram emot festen
Citera
2016-04-07, 20:45
  #11768
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Spontancassis ingår i fasta sortimentet sedan 1 mars.

Jahapp, där ser man då var jag bara dåligt informerad
Citera
2016-04-07, 20:46
  #11769
Medlem
ganglere2s avatar
Dricker ni hela eller delar av bottensatsen i öl? Gäller detta alla typer av öl? T.ex. i veteöl ser jag det som en självklarhet. Köper mest veteöl "mit Hefe"". I vissa porter så kan det finnas "flagor" eller vad jag ska kalla det. Det försöker jag undvika. Så en viss skillnad inom detta område finns mellan ölen tycker jag.
Tänkte att det kunde vara intressant att få veta hur andra gör.
Citera
2016-04-07, 21:55
  #11770
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Dricker ni hela eller delar av bottensatsen i öl? Gäller detta alla typer av öl? T.ex. i veteöl ser jag det som en självklarhet. Köper mest veteöl "mit Hefe"". I vissa porter så kan det finnas "flagor" eller vad jag ska kalla det. Det försöker jag undvika. Så en viss skillnad inom detta område finns mellan ölen tycker jag.
Tänkte att det kunde vara intressant att få veta hur andra gör.
det är jästfällning. beroende på ölstil ska man ibland hälla med, ibland inte. det är faktiskt en smaksak i slutändan.
Citera
2016-04-08, 00:53
  #11771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Var köper man vettiga glas som inte kostar för mycket förresten?
Beror väl på vad man anser vara billigt. Jag har kupor och IPA-glas från Spiegelau som jag tycker håller ett bra förhållande mellan pris och kvalitet, tror jag köpte dom på sejdelshoppen.se. Ska man köra jäättebilligt så har IKEA annars några som funkar, typ deras "oanvänd" till veteöl och konjakskupan till stouts mm.
Citera
2016-04-08, 01:46
  #11772
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
You bastard

Inte sugen på en roadtrip hem till mig så kan vi avnjuta denna härlighet (plus annat) ihop? själv har jag i skrivande stund fyra årgångar av denna juvel

EDIT: btw, blev skapligt glad när jag släntrade in på systemet idag och hittade ett tiotal Mikkeller Spontancassis på hyllan måste varit någon som beställt och inte hämtat ut, 59 spänn styck gick dem för
Haha, hade tyvärr tänkt spara den till nästa gång jag fyller jämnt så måste nog tacka nej hehe. Har också en liten uppsättning av olika årgångar i skåpet som jag nallar av när suget faller på. Min absoluta favoritöl så tar mig igenom ett helt gäng flaskor varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in