2016-04-07, 08:48
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Nordost
Att säga att det svenska språket "knappast är hotat" håller jag inte alls med om, speciellt inte när det svenska språket kommer att vara i minoritet inom tjugo år om det fortsätter i den här takten.

De finländare som kom till Sverige efter kriget var inte de duktigaste på svenska, det är helt sant.
Idag bor det däremot hundratusentals ättlingar i Sverige som talar utmärkt svenska.

Du märker tydligen inte ens att du motsäger dig själv här. Araberna lär sig väl också svenska.

Citat:
Ja självklart är det jättekul att Sverige håller på att gå under ( ), men det glädjer dig om finnarna får sig en läxa?

Sitter du ensam hemma vid datorn och tror att Sverige håller på att gå under? Sluta läsa Avpixlat, res dig upp, gå ut och lev!
Citera
2016-04-07, 11:02
Medlem
SS-Nordosts avatar
Citat:
Sitter du ensam hemma vid datorn och tror att Sverige håller på att gå under? Sluta läsa Avpixlat, res dig upp, gå ut och lev!
Fint argument, den där meningen skall jag dra fram varje gång jag inte kommer på någonting att säga.

Ja, Sverige som vi känner det kommer att vara borta inom några årtionden. Om du inte har förstått det än så ja, du borde du nog läsa på lite mer. Inte nödvändigtvis Avpixlat men håll dig borta från Expo i framtiden.

Citat:
Du märker tydligen inte ens att du motsäger dig själv här. Araberna lär sig väl också svenska.
Ett fåtal av alla araber i Sverige kan väl tala svenska, men om du någonsin har varit utomhus så hör du att de hellre pratar sitt "språk" än svenska.
När arabiska är ett majoritetsspråk i Sverige så tror du alltså att araberna kommer att fortsätta tala svenska?
.
Citera
2016-04-07, 11:33
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Nordost
Fint argument, den där meningen skall jag dra fram varje gång jag inte kommer på någonting att säga.

Fint att jag kunde ge dig något.

Citat:
Ja, Sverige som vi känner det kommer att vara borta inom några årtionden. Om du inte har förstått det än så ja, du borde du nog läsa på lite mer. Inte nödvändigtvis Avpixlat men håll dig borta från Expo i framtiden.

Ett fåtal av alla araber i Sverige kan väl tala svenska, men om du någonsin har varit utomhus så hör du att de hellre pratar sitt "språk" än svenska.
När arabiska är ett majoritetsspråk i Sverige så tror du alltså att araberna kommer att fortsätta tala svenska?
.

Det är förmodligen en större risk att vi börjar prata engelska. Jag har varit ihop med en tjej från Tunisien. Hon pratar perfekt Svenska, Arabiska, Tunisiska, samt Engelska och Franska. Hur många språk talar du?
Citera
2016-04-07, 12:41
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoddGerhardt
Snart införs arabiska som ett obligatoriskt ämne för alla grundskoleelever.
Därefter ska det vara koranundervisning dagligen

Ja, precis som dom där svenska Sharia-lagarna som SD-folket tjatat om i 10 år... eller hur blev det nu egentligen?

Kanske kommer samtidigt som det där inbördeskriget... ?

Idioter!
Citera
2016-04-07, 12:55
Medlem
Minielden123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Ja, precis som dom där svenska Sharia-lagarna som SD-folket tjatat om i 10 år... eller hur blev det nu egentligen?

Kanske kommer samtidigt som det där inbördeskriget... ?

Idioter!
haha, jadu. Fortsätt blunda för simpel matematik. När det är mer folk från Mellanöstern här i norden än faktiskt nordfolk så kommer muslimska traditioner och värderingar ta över.

Sen, inbördeskrig?
Det kommer ju aldrig att hända. Svensken har redan gett upp.
Citera
2016-04-07, 14:35
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Antar att du missuppfattade ordet "nu" i mitt inlägg. Det jag menar är, naturligtvis, att du bör komma med förslag på vad som kan göras nu som i idag, och tvångssterilisering och folkmord hör inte hemma i det facket.

Jag sitter med hagelbössan vid gränsen och vaktar samtidigt som jag flashbackar. Vad gör du?
Citera
2016-04-07, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Fint att jag kunde ge dig något.

Det är förmodligen en större risk att vi börjar prata engelska. Jag har varit ihop med en tjej från Tunisien. Hon pratar perfekt Svenska, Arabiska, Tunisiska, samt Engelska och Franska. Hur många språk talar du?

Du är verkligen helt efterbliven om du tror att araber kommer prata engelska över sitt modersmålsspråk.
Citera
2016-04-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Så fortsätter det nya Swedistan att växa fram, steg för steg. Språktidningen och Avpixlat kunde redan för någon dag sedan berätta om forskaren Mikael Parkvalls rön - att arabiskan sannolikt redan är Sveriges näst största språk, och att finskan petats ner till bronsplatsen.

http://spraktidningen.se/blogg/har-ar-20-storsta-spraken-i-sverige
http://avpixlat.info/2016/03/31/arabiska-snart-nast-storsta-spraket-i-sverige/

Idag har också Ekot, och därefter Svenska Yle, uppmärksammat Parkvalls forskning. Av någon orsak ser SR det som relevant att nämna att folk har reagerat "negativt" på hans upptäckt och "idiotförklarat" honom. Någon förklaring till dessa reaktioner ges dock inte.

Arabiska går om finska som näst största språk
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6404347
http://svenska.yle.fi/artikel/2016/04/05/arabiska-pa-vag-att-ga-om-finska-som-sveriges-nast-storsta-sprak

intressant.
dock lite konstigt att han bara "höftar".
dvs. han borde åtminstone kunna ta fram samma underlag som i hans förra forskning där han utgår fr. antalet modersmålslärare
Citera
2016-04-07, 18:29
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Du är verkligen helt efterbliven om du tror att araber kommer prata engelska över sitt modersmålsspråk.
Ja det kommer ju inte ske imorgon, och du tror alltså att vi Svenskar kommer börja prata arabiska. Ja det kan jag ju tala om för dig att innan det sker så är det troligare att vi redan talar engelska. Det är ju för fan skrattretande. Vilket språk invandrarna pratar sinsemellan skiter jag fullständigt i!
Citera
2016-04-07, 18:36
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Sedan är du ju mer än lovligt okunnig. Modersmålet i min f.d. flickväns fall är alltså Tunisiska, och inte Arabiska. Jag antar att andra arabländer också har sina egna speciella språk. Sedan är det säkert många som hjälpligt kan förstå och göra sig förstådda på arabiska. Du är ju bara en okunnig rasist!
Citera
2016-04-07, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ja det kommer ju inte ske imorgon, och du tror alltså att vi Svenskar kommer börja prata arabiska. Ja det kan jag ju tala om för dig att innan det sker så är det troligare att vi redan talar engelska. Det är ju för fan skrattretande. Vilket språk invandrarna pratar sinsemellan skiter jag fullständigt i!

Svenskar böjer sig för allt, så det är klart troligare att de börjar lära sig arabiska
Citera
2016-04-07, 19:05
Bannlyst
Citat:
Sedan är du ju mer än lovligt okunnig. Modersmålet i min f.d. flickväns fall är alltså Tunisiska, och inte Arabiska. Jag antar att andra arabländer också har sina egna speciella språk. Sedan är det säkert många som hjälpligt kan förstå och göra sig förstådda på arabiska. Du är ju bara en okunnig rasist!

Tunisiska skiljer sig väl inte alltför mycket från arabiska. Den här okunniga rasisten talar fyra språk flytande(troligen två språk mer än dig) din dumma svennejävel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in