2016-04-06, 19:20
Moderator
OT raderat.
Det är inte någon bra idé att återposta raderade inlägg eller att kommentera moderering i tråden.

/Moderator
Citera
2016-04-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Fast den rimligaste förklaringen är att det inte finns något att skriva om. Strimmor som består av vatten har inget större nyhetsvärde.

Chemtrails är en konspirationsteori som trots år av pladder från dig och dina kompisar inte är något annat än en av de absolut dummaste konspirationsteorierna som har sett dagens ljus.

Den dagen ni bevisar något så kommer det skrivas om det. Fram tills dess är det något som man som mest fnittrar åt.

Du är både blind och dum i huvudet om du förnekar förekomsten av Geoengineering. Du kan inte se skillnad på det som är äkta och det som är falskt.

Fnittra så mycket du bara kan. Det är troligen det du är bäst på. Dock borde du snarare gråta då det är så synd om dig. Och ge någon gång fan i att använda det av CIA myntade begreppet "konspirationsteori".
Citera
2016-04-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Du är både blind och dum i huvudet om du förnekar förekomsten av Geoengineering. Du kan inte se skillnad på det som är äkta och det som är falskt.

Fnittra så mycket du bara kan. Det är troligen det du är bäst på. Dock borde du snarare gråta då det är så synd om dig. Och ge någon gång fan i att använda det av CIA myntade begreppet "konspirationsteori".

Vi har alla sett ett otal youtubeklipp som bevisligen ljuger när de påstås "bevisa" s k "chemtrails". Där är det du som inte kan se det falska i "bevisen".
Inget, absolut inte ett enda, av alla dessa YT-klipp bevisar att "chemtrails" existerar. Ingen har heller kunnat visa upp en enda artikel från en seriös forskningstidskrift som bevis.
Innan några verkliga bevis har visats upp, så är "chemtrails" inget annat än en konspirationsteori som saknar trovärdighet.
Jag förstår inte heller vad dina rent personliga påhopp har med ämnet att göra. (Här får gärna moderatorn kommentera.)
Citera
2016-04-06, 22:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Och nej, det var inte CIA som myntade begreppet "konspirationsteori": (FB) CIA skapade frasen "konspirationsteoretiker" för att förlöjliga meningsmotståndare
Citera
2016-04-06, 23:15
Medlem
madtops avatar
Citat:

Jag får väl upprepa mitt tidigare inlägg till dig:
Varför tror du att många är tveksamma till begreppet geoengineering? Jag vet att det förekommer och jag är helt övertygad om att 100% av de som skriver i den här tråden vet att det förekommer forskning om t.ex vädermanipulering och att "cloud seeding" förekommer.

Vad många däremot ställer sig ytterst tveksamma till är om det förekommer en storskalig konspiration där flygplan åker kors och tvärs och sprutar ut s.k chemtrails. Trots att tråden är 10 år gammal och innehåller mer än 7000 inlägg så har inte ett enda konkret fakta som styrker teorin om en långtgående konspiration dykt upp. Utan det handlar fortfarande om en teori om en konspiration - en så kallad konspirationsteori.

Och du får mer än gärna förklara för oss hur man kan "se skillnad på det som är äkta och det som är falskt". Men det krävs lite mer än att säga att man såg sörja eller länka till ett YT-klipp där någon annan påstår sig se skillnad på contrails och chemtrails.

För världen funkar faktiskt så. Så länge du bara kommer med tomma påståenden som helt saknar bevis kommer ingen att ta dig på allvar. Utan du kommer bara att framstå som en foliehatt som ser spöken som ingen annan ser.
Citera
2016-04-06, 23:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Dom utförde Geoengineering mer än någonsin idag kändes det som. Kors och tvärs, upp och ned. Timme efter timme. Sörja efter sörja.

Fram tills nu vill säga. Nu är himlen i princip fri från plan och ännu mer fri från sörja.

En dag men två helt olika himlar. Märkligt.

Hur vet du att det var chemtrails du såg? Varför skulle det inte kunna vara frågan om kondensationsstrimmor i kombination med slöjmoln?

Eftersom jag är flygnörd och aktiv i den här tråden så spanar jag ofta efter strimmor. Och alla strimmor jag har kollat upp - såväl kvardröjande som kortvariga - har kommit från vanliga passagerarplan. Och jag tror, ja jag är nästan säker på, att de strimmor jag ser är vanliga kondensationsstrimmor, det vill säga moln av vatten. För mig känns det väldigt långsökt att SAS, Norweigan, KLM, British Airways och Finnair skulle delta i en långtgående och superhemlig konspiration.
Senast redigerad av madtop 2016-04-06 kl. 23:36.
Citera
2016-04-06, 23:31
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Vi har alla sett ett otal youtubeklipp som bevisligen ljuger när de påstås "bevisa" s k "chemtrails". Där är det du som inte kan se det falska i "bevisen".
Inget, absolut inte ett enda, av alla dessa YT-klipp bevisar att "chemtrails" existerar. Ingen har heller kunnat visa upp en enda artikel från en seriös forskningstidskrift som bevis.
Innan några verkliga bevis har visats upp, så är "chemtrails" inget annat än en konspirationsteori som saknar trovärdighet.
Jag förstår inte heller vad dina rent personliga påhopp har med ämnet att göra. (Här får gärna moderatorn kommentera.)

Detta inlägg slår huvudet på spiken. Ni foliehattar snackar bara en massa skit. Kom med bevis någon gång! Alltså riktiga bevis. Inte era skräpklipp. Ni har inget att komma med och har inte haft något att komma med på hundratals sidor. Fram med riktiga bevis eller tig.
Citera
2016-04-07, 00:15
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Detta inlägg slår huvudet på spiken. Ni foliehattar snackar bara en massa skit. Kom med bevis någon gång! Alltså riktiga bevis. Inte era skräpklipp. Ni har inget att komma med och har inte haft något att komma med på hundratals sidor. Fram med riktiga bevis eller tig.
Det totala ointresset för bevis hos trådens gasmaskförespråkare bevisades med all tydlighet här:
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
På lite över en månad lyckades dom tillsammans samla ihop och bidra med totalt exakt noll kronor för att får fram något som ens påminner lite grann om bevis.

Slutsatsen är att dom inte bara är vidskepliga, verklighetsfrånvända, inbilska, ignoranta och ointresserade av bevis. Dom är även snåla som satan.

Dom påstår sig veta att mänskligheten systematiskt håller på att utrotas men dom framställer sig hellre som efterblivna på anonyma diskussionsforum än att betala en enda krona för att göra något åt saken.
Citera
2016-04-07, 18:08
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur vet du att det var chemtrails du såg? Varför skulle det inte kunna vara frågan om kondensationsstrimmor i kombination med slöjmoln?

Eftersom jag är flygnörd och aktiv i den här tråden så spanar jag ofta efter strimmor. Och alla strimmor jag har kollat upp - såväl kvardröjande som kortvariga - har kommit från vanliga passagerarplan. Och jag tror, ja jag är nästan säker på, att de strimmor jag ser är vanliga kondensationsstrimmor, det vill säga moln av vatten. För mig känns det väldigt långsökt att SAS, Norweigan, KLM, British Airways och Finnair skulle delta i en långtgående och superhemlig konspiration.

När foliehattarna konfronteras med hårda fakta om vilka flygplan det är som påstås spruta dillar de alltid om att det ligger ett militärplan utan transponder bakom. Jag har frågat många gånger hur tusentals personer kan hålla tyst. Allt från flygmekaniker till piloter och ner till bagagelastare och killen som står i vaktkuren på godsintaget som släpper in dessa enorma tankbilar som måste finnas. Man kopplar EN slang i planet, det för bränsle, och en kvart senare är samma plan i luften och skapar strimmor som hänger kvar. Ett moln som är en kilometer långt väger 1000 ton. Hur mycket lastar en 737-400?
Citera
2016-04-07, 21:58
Medlem
Citat:
An increasing amount of reliable evidence supports the possibility that chemtrails are real, and that they are being secretly propagated, possibly by multiple groups with differing agendas. Take a look, for instance, at the over 100 patents which have been issued related to chemtrails and geoengineering (click the patent numbers there to read the full patent).
såsom vad?

Citat:
The militaries and intelligence agencies of many countries have been conducting secret tests on their soldiers, and even their citizens for many decades. Adamant denials are often issued in response to any inquiries on these tests. But then, sometimes only decades later, the truth is revealed in public testimony, as happened in the 1975 Senate Church Committee hearings on the CIA's secret experiments. Excerpts from a Wall Street Journal article below show that "open-air tests of biological agents were conducted 239 times" by the US military. Yet all of this was kept secret from the public for decades, including the resulting casualties.

Declassified government documents show that as early as 1950, the San Francisco bay area was secretly sprayed by the US military with what was thought to be a harmless microbe to test aerosol dispersion. According to a 2004 San Francisco Chronicle article on this, "army tests showed that the bacterial cloud had exposed hundreds of thousands of people in a broad swath of Bay Area communities." At least one person died and 11 were hospitalized as a result of this test.
Inget särksilt förvånande eller kontroversiellt, också noll bevis för en världsomspännande konspiration av utsläpp av kemikalier ifrån passagerarflyg.

Citat:
More recently, J. Marvin Herndon, a renowned geophysicist whose groundbreaking work has been reported in the Washington Post and more, has confirmed aerial spraying of aluminum on a wide scale, which he says is threatening the health of humanity and our planet. In the abstract for one of his scientific papers, he states:

"In response to an urgent call through an article in Current Science for assistance to understand the geological association of high aluminum mobility with human health in the Ganga Alluvial Plain, I describe evidence of clandestine geoengineering activity that has occurred for at least 15 years, and which has escalated sharply in the last two years. The geoengineering activity via tanker-jet aircraft emplaces a non-natural, toxic substance in the Earth's atmosphere which with rainwater liberates highly mobile aluminum."
Länka till källan då så vi kan läsa den?
Citat:
And now, a number of revealing media articles and a very good 90-minute documentary focused specifically on chemtrails and geoengineering have presented enough solid evidence to deserve a recommendation. The documentary, titled "What in the World Are They Spraying" is available at the link below:

http://www.personalgrowthcourses.net/video/chemtrails_documentary_videos

Note that though this documentary on chemtrails starts out with some very good, reliable information, the quality and reliability gradually declines in later sections. That said, the first part is well worth watching and includes numerous media news reports on the question of chemtrails.

As shown in this revealing documentary and in the media reports below, toxic amounts of barium, aluminum, and other elements have unexpectedly shown up in numerous soil and water samples around the US, where there is no known explanation other than chemtrails. This has been confirmed by many scientists. Why has the media given so little coverage to this vital health concern? Please see the "What you can do" box at the end of this message to help inform others on the topic of chemtrails and geoengineering. Join us in making a difference in our world.

http://www.wanttoknow.info/g/chemtrails innehåller länkar till ovanstående text

Återigen, "this has been confirmed by many scientists", vad är källan till dessa uttalanden? Vilka är personerna? Vad heter rapporterna? Vart kan dessa läsas?

Hjärndött regurgiterande av text skriven av annan person, du kan inte ta och svara på någon av dom direkta frågor som ställts istället?
Citera
2016-04-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
såsom vad?

Inget särksilt förvånande eller kontroversiellt, också noll bevis för en världsomspännande konspiration av utsläpp av kemikalier ifrån passagerarflyg.

Länka till källan då så vi kan läsa den?

Återigen, "this has been confirmed by many scientists", vad är källan till dessa uttalanden? Vilka är personerna? Vad heter rapporterna? Vart kan dessa läsas?

Hjärndött regurgiterande av text skriven av annan person, du kan inte ta och svara på någon av dom direkta frågor som ställts istället?

Hinner knappt lägga ut inlägget innan någon som du sätter igång och spammar.

Skall jag typ rada upp 100 patent här, eller? Lär dig läsa innantill lite bättre eller gå åtminstone in på huvudlänken som anges; http://www.wanttoknow.info/g/chemtrails - innan du kommenterar.
Citera
2016-04-07, 23:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hinner knappt lägga ut inlägget innan någon som du sätter igång och spammar.

Skall jag typ rada upp 100 patent här, eller? Lär dig läsa innantill lite bättre eller gå åtminstone in på huvudlänken som anges; http://www.wanttoknow.info/g/chemtrails - innan du kommenterar.

Fantastiskt braiga patent det där - och så tydligt kopplade till chemtrails också

US 3300721 AThe present invention provides another scheme for communicating through the layer of ionized gases formed around a space vehicle as it enters or leaves a planetary atmosphere.

US 4873928 A Nuclear-sized explosions without radiation

US 5056357 A Acoustic method for measuring properties of a mobile medium

US 1631753 A Electric heater

Det här uppskattas också när man inte riktigt får ihop hundra patent till listan
Citat:
• 3630950 – December 28, 1971 – Combustible Compositions For Generating Aerosols, Particularly Suitable For Cloud Modification And Weather Control And Aerosolization Process

• USRE29142 – This patent is a reissue of patent US3630950 – Combustible compositions for generating aerosols, particularly suitable for cloud modification and weather control and aerosolization process

• RE29,142 – February 22, 1977 – Reissue of: 03630950 – Combustible compositions for generating aerosols, particularly suitable for cloud modification and weather control and aerosolization process

Hur tänkte de när de satte ihop listan? Hoppas ingen tittar??
Jag har endast skummat i 5 minuter så det finns säkert mycket mer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in