2016-04-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Går du till doktorn när du är sjuk?

Ser du vart vår t ex natur är på väg?
Det beror på hur sjuk jag är.

Vart är naturen på väg, och vad har detta med topic att göra?
Citera
2016-04-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det beror på hur sjuk jag är.

Vart är naturen på väg, och vad har detta med topic att göra?

Förstår man inte att gå till doktorn när man är sjuk, då var det ingen fråga

Om det inte finns någon Skapare som bryr sig om oss är det kört för människan-
Citera
2016-04-06, 14:58
Medlem
Citat:
Förstår man inte att gå till doktorn när man är sjuk, då var det ingen fråga

Om det inte finns någon Skapare som bryr sig om oss är det kört för människan-
Som sagt, doktorn går jag till om jag anser att det behövs.

"Kört" på vilket vis? Och vad har det med bevis att göra? Är det kanske så enkelt att vill att Gud ska finnas? Du försöker "vilja" fram en sanning. Men så fungerar det inte.
Citera
2016-04-06, 16:05
Medlem
Citat:
Som sagt, doktorn går jag till om jag anser att det behövs.

"Kört" på vilket vis? Och vad har det med bevis att göra? Är det kanske så enkelt att vill att Gud ska finnas? Du försöker "vilja" fram en sanning. Men så fungerar det inte.

Du går till läkaren, bra då är du rädd om ditt liv. då förstår du att vi har ett evigt liv i sinnet.
Tror inte du välkomnar döden om en timma, du skulle säkert vilja leva lite till, eller hur.

Tråkigt att du inte vill eller kan se det komplexa i Skapelsen.
Studera t ex cellen hur avancerad den är, se intelligensen bakom.
Citera
2016-04-06, 16:24
Medlem
Citat:
Du går till läkaren, bra då är du rädd om ditt liv. då förstår du att vi har ett evigt liv i sinnet.
Tror inte du välkomnar döden om en timma, du skulle säkert vilja leva lite till, eller hur.

Tråkigt att du inte vill eller kan se det komplexa i Skapelsen.
Studera t ex cellen hur avancerad den är, se intelligensen bakom.
Och den intelligensen kommer naturligtvis från just den Gud du tror på, av alla tusentals/miljontals variationer av Skapare/gudar som skulle kunna existera? Vilken metod har du använt för att komma fram till det?
Citera
2016-04-06, 17:07
Medlem
Loveisallthereis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
1/ Hur har du "bevisat" det? Anser du att din anekdotiska information har bevis-status?

På vilket sätt bevisar ni på era anekdotiska bevis att gud existerar menar du?

2/ FYI: Iövrigt finns det en speciell tråd där du kan MOTbevisa 'gud'.

För övrigt spelar det ingen roll i vilket sammanhang gud diskuteras, oavsett måste det onda bekämpas därför försöker jag få folk att vakna upp ur sina vanföreställningar.
Citera
2016-04-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveisallthereis.
För övrigt spelar det ingen roll i vilket sammanhang gud diskuteras, oavsett måste det onda bekämpas därför försöker jag få folk att vakna upp ur sina vanföreställningar.

Uringentingkomnågontingutanorsak
Citera
2016-04-06, 17:16
Medlem
Citat:
Finns bara en sann Gud, allas Gud och han har meddelat sig till människorna om sitt uppsåt och delgivit sig sitt namn.
Om någon söger så till dig, om en annan gud, vad svarar du då? Du kanske reagerar som jag gör när jag läser ditt påstående?
Citera
2016-04-06, 18:00
Medlem
Citat:
Om någon söger så till dig, om en annan gud, vad svarar du då? Du kanske reagerar som jag gör när jag läser ditt påstående?

Jag tar allas åsikt och tro på allvar, det är så jag funnit allasvär kärleksfulle Gud.
Citera
2016-04-06, 18:30
Medlem
Citat:
Jag tar allas åsikt och tro på allvar, det är så jag funnit allasvär kärleksfulle Gud.
Vad menar du med "på allvar"? Du kan alltså ha fel, angående din tro på Gud? Eller är det för allvarligt?
Citera
2016-04-06, 19:01
Medlem
Citat:
Vad menar du med "på allvar"? Du kan alltså ha fel, angående din tro på Gud? Eller är det för allvarligt?

Jag är övertygad om att jag funnit den Sanne Guden, han som ger svar på var vi kommer ifrån, varför vi är här och vart vi är på väg, dessutom har an talat om sitt namn.

Om jag kan ha fel, överbevisa mig.
Citera
2016-04-06, 19:09
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att jag funnit den Sanne Guden, han som ger svar på var vi kommer ifrån, varför vi är här och vart vi är på väg, dessutom har an talat om sitt namn.

Om jag kan ha fel, överbevisa mig.
Ja, så "allvarlig" var du....
Det är svårt att överbevisa något som inte blivit bevisat öht.Du tycker att en cell är komplicerad, och hoppar dörifrån till just den Gud du tror på. Det är så många luckor i det hoppet så jag vet inte om du trollar eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in