2016-04-06, 00:05
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveisallthereis.
Jag har exakt lika mycket rätt att diskutera om detta ämne som vilken annan och min åsikt är att det inte går att bevisa att en gud existerar för att han inte finns, det är påhittat. Dessutom bör man väl gå vidare någon gång vi lever på 2000 talet det är dax att släppa taget och leva som att man lever i nuet.
Men det var inte riktigt så du presenterade dig, du kom med en tillskruvad agenda som är i princip lika glättig som katolicismen självt, dess andra sida på samma mynt.

Sov på saken, och kolla in ditt inlägg imorgon så ska du (evt) få se det med lite distans bara...

...tiden förändrar en hel del. Finns en mening med att bli äldre och till slut gammal, liksom.

(även om jag inte ska påstå att jag kläckt livsnöten alldeles)

pax
Citera
2016-04-06, 00:39
Medlem
Citat:
Jag har exakt lika mycket rätt att diskutera om detta ämne som vilken annan och min åsikt är att det inte går att bevisa att en gud existerar för att han inte finns, det är påhittat. Dessutom bör man väl gå vidare någon gång vi lever på 2000 talet det är dax att släppa taget och leva som att man lever i nuet.
Självklart har du rätt att diskutera ämnet. Kritiken var ju att du inte diskuterade ämnet, inte att du var förbjuden att deltaga.
Och du har troligtvis rätt. Gud går nog inte att bevisa, antagligen för att Gud inte existerar.
Citera
2016-04-06, 00:42
Medlem
Loveisallthereis.s avatar
Om man vill tro på något oavsett hur konstigt det än låter, så kommer det tillslut bli till ens verklighet.
Det gäller med allt,vill man t.ex att gud existerar och tror på det så gör han det, men för mig gör han inte det, eftersom jag inte delar den uppfattningen.

Min verklighet om gud är just den som jag blev lärd med misshandel och tortyr liknande behandlingar hemma, på grund av att jag inte vill tro på gud.
Jag kan liksom inte se vad folk ser som är så fantastiskt, skulle de upplevt min barndom hade deras uppfattning om gud set annorlunda ut.

Duscha i iskallt vatten mina läppar blev blåa ibland fick jag inte vens gå på toa hur kissnördig jag än va, tillslut slutade det som det gjorde och det gjorde att dom fick något att skratta åt istället. Fick sova under borden som en hund mm.
Det var på grund av att jag inte ville tro på gud.
Citera
2016-04-06, 00:47
Medlem
Citat:
Om man vill tro på något oavsett hur konstigt det än låter, så kommer det tillslut bli till ens verklighet.
Det gäller med allt,vill man t.ex att gud existerar och tror på det så gör han det, men för mig gör han inte det, eftersom jag inte delar den uppfattningen.

Min verklighet om gud är just den som jag blev lärd med misshandel och tortyr liknande behandlingar hemma, på grund av att jag inte vill tro på gud.
Jag kan liksom inte se vad folk ser som är så fantastiskt, skulle de upplevt min barndom hade deras uppfattning om gud set annorlunda ut.

Duscha i iskallt vatten mina läppar blev blåa ibland fick jag inte vens gå på toa hur kissnördig jag än va, tillslut slutade det som det gjorde och det gjorde att dom fick något att skratta åt istället. Fick sova under borden som en hund mm.
Ja, gudstro kan tydligen få folk att göra både det ena och det andra. Tyvärr blev det det "andra" i ditt fall.
Citera
2016-04-06, 00:50
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

I Polen.. är man fanatiskt rigid, i viljan att tillmötesgå påvemaktens "lära" , ja just nu pågår nationalkonservatistiska mycket vågade förslag, om att helt förbjuda abort.

Där.. i Polen, sker sådan barnmisshandel.. och misshandel av individer, som inte automatiskt är med på noterna.

Jag har också haft med katolsk strebermentalitet att göra, vet hur det är. Det kan jag lova dig, att jag sett katolicismen inifrån.

god natt
Citera
2016-04-06, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
I Polen.. är man fanatiskt rigid, i viljan att tillmötesgå påvemaktens "lära" , ja just nu pågår nationalkonservatistiska mycket vågade förslag, om att helt förbjuda abort.

Där.. i Polen, sker sådan barnmisshandel.. och misshandel av individer, som inte automatiskt är med på noterna.

Jag har också haft med katolsk strebermentalitet att göra, vet hur det är. Det kan jag lova dig, att jag sett katolicismen inifrån.

god natt
Rätt intressant att du skriver om polen

Men jag blev misshandlad i Sverige av mina så kallade föräldrar på grund av religonen, dom är romersk katolska och är den strängaste av dem alla.
Citera
2016-04-06, 07:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag var katolik i många år, men gick ut för att jag såg hyckleriet efter att jag läst på historien om kristendom.
Det är ett jävla hyckleri att påstå att kristendomen är något bra.
Jag gick över till satanismen och är jävligt tacksam och glad för mitt val.
Gud är endast ett makt redskap och inget annat, precis som vilken annan religion som helst.
Satanismen har dom kristna skapat för att ha de inte kan ta ansvar för sina egna handlingar.
Och nu tar satanismen över världen rättvist.

OK. Och när kommer du till trådämnet: Att bevisa 'gud'?
Citera
2016-04-06, 07:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Din dikotomi mellan "evigt liv" och "fri vilja".

Citat:
Ursprungligen postat av Benon
"dikotomi " - är det enda ord du kan

Jag kan ett par andra ord också; men jag kallar en spade för en spade, så när du presenterar en falsk dikotomi kallar jag det en falsk dikotomi.

Citat:
Det är ändå ett val vi måste göra, död för evigt eller godta Guds erbjudande.
Inte ens du kommer undan.

Belägg, tack.
Citera
2016-04-06, 07:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Topicen handlar ju om gud inte sant och mina inlägg handlar om gud så där har du svaret.

Frånsett att du ignorerar det där med "bevis".
Citera
2016-04-06, 09:34
Medlem
Citat:
Frånsett att du ignorerar det där med "bevis".

Ja och jag "bevisar" att gud inte existera alltså finns det inga " bevis" på att gud existerar.
Citera
2016-04-06, 12:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja och jag "bevisar" att gud inte existera alltså finns det inga " bevis" på att gud existerar.

1/ Hur har du "bevisat" det? Anser du att din anekdotiska information har bevis-status?

2/ FYI: Iövrigt finns det en speciell tråd där du kan MOTbevisa 'gud'.
Citera
2016-04-06, 14:05
Medlem
Citat:
Belägg, tack.

Går du till doktorn när du är sjuk?

Ser du vart vår t ex natur är på väg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto