Citat:
Ursprungligen postat av
Loveisallthereis.
Om man vill tro på något oavsett hur konstigt det än låter, så kommer det tillslut bli till ens verklighet.
Det gäller med allt,vill man t.ex att gud existerar och tror på det så gör han det, men för mig gör han inte det, eftersom jag inte delar den uppfattningen.
Min verklighet om gud är just den som jag blev lärd med misshandel och tortyr liknande behandlingar hemma, på grund av att jag inte vill tro på gud.
Jag kan liksom inte se vad folk ser som är så fantastiskt, skulle de upplevt min barndom hade deras uppfattning om gud set annorlunda ut.
Duscha i iskallt vatten mina läppar blev blåa ibland fick jag inte vens gå på toa hur kissnördig jag än va, tillslut slutade det som det gjorde och det gjorde att dom fick något att skratta åt istället. Fick sova under borden som en hund mm.
Det var på grund av att jag inte ville tro på gud.
I Polen.. är man fanatiskt rigid, i viljan att tillmötesgå påvemaktens "lära" , ja just nu pågår nationalkonservatistiska mycket vågade förslag, om att helt förbjuda abort.
Där.. i Polen, sker sådan barnmisshandel.. och misshandel av individer, som inte automatiskt är med på noterna.
Jag har också haft med katolsk strebermentalitet att göra, vet hur det är. Det kan jag lova dig, att jag sett katolicismen inifrån.
god natt