2016-04-06, 00:13
Medlem
carlss avatar
Tog bort frenulum i fredags, skulle egentligen gjort dorsalsnitt men urologen ansåg att jag hade goda chanser med den mindre operationen och sedan kortisonsalva och stretching. Har någon erfarenhet av sån salva (Dermovat)? Jag är ganska klar över var den ska någonstans men hur mycket?
Citera
2016-04-08, 13:21
Medlem
Behöver man byta kompressen efter att den ramlat av? Jag kommer inte ihåg vad läkaren sa riktigt, jag var lite snurrig. Jag fick inte med något hem efter operationen.

Jag bor ensam, så jag kan gå runt naken hela dagarna, kan jag göra det och skita i att linda in soldaten?

Gjorde en hel omskärelse f.ö.
Senast redigerad av Bajstaja 2016-04-08 kl. 13:40.
Citera
2016-04-08, 14:06
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajstaja
Behöver man byta kompressen efter att den ramlat av? Jag kommer inte ihåg vad läkaren sa riktigt, jag var lite snurrig. Jag fick inte med något hem efter operationen.

Jag bor ensam, så jag kan gå runt naken hela dagarna, kan jag göra det och skita i att linda in soldaten?

Gjorde en hel omskärelse f.ö.

Jag sket i det efter den lossnade, hade dock lite skydd i kallingarna men lät den hänga fritt så mycket det gick.
Citera
2016-04-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist
Jag sket i det efter den lossnade, hade dock lite skydd i kallingarna men lät den hänga fritt så mycket det gick.

Okej.

Ska man duscha med skiten på, så lossnar den sen? Eller sliter man av den innan man tvättar sig?

Och ska man tvätta sig första dagen?
Citera
2016-04-08, 15:34
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Okej.

Ska man duscha med skiten på, så lossnar den sen? Eller sliter man av den innan man tvättar sig?

Och ska man tvätta sig första dagen?

Ska och ska, duscha gör ju helt klart att den lossnar snabbare/lättare men skulle inte slita av den. Låt sen sitta tills det lossnar, sliter du och håller på kan det både göra ont och spricka upp.

Hmm, minns inte om jag tvättade första dagen. Tror inte det, men som sagt är inte säker på den punkten.
Citera
2016-04-08, 20:32
Medlem
Wait and Bleeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Tog bort frenulum i fredags, skulle egentligen gjort dorsalsnitt men urologen ansåg att jag hade goda chanser med den mindre operationen och sedan kortisonsalva och stretching. Har någon erfarenhet av sån salva (Dermovat)? Jag är ganska klar över var den ska någonstans men hur mycket?

Gjort samma resa, slutade med ett dorsalsnitt i förrgår, snorren ser ut som om jag laddat smällare under förhuden och tänt på...
Citera
2016-04-09, 02:47
Medlem
Fick ni något smärtstillande med er hem? Gör ju ont som satan, alvedon hjälper ju inte skit. Blir fan galen, kan inte sova.
Citera
2016-04-09, 09:35
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Fick ni något smärtstillande med er hem? Gör ju ont som satan, alvedon hjälper ju inte skit. Blir fan galen, kan inte sova.

Nej, det behövs inte heller. Ta alvedon och ipren och härda ut.
Citera
2016-04-09, 10:09
Medlem
Pudersockers avatar
Intressant tråd. Jag blev omskuren som barn då förhuden var sammanväxt eller nåt, kommer inte ihåg varför faktiskt men mamma berätta nåt om att det hade blivit svårt att hålla ren den annars. Kommer inte ihåg några problem alls vid läkningen, kanske man har bättre läkkött som barn, eller så lekte man å brydde sig inte om snoppen de veckor det läkte.

Hursomhelst det jag ville dela med mig är alla fall att det är inga som helst problem på något sätt att vara omskuren om någon funderar över det. Nu vet jag ju inte riktigt hur det är att inte vara omskuren men jag tror det är bättre att va omskuren, känns renligare, å inga problem not so whatever, går bra att runka (med lotion) och tjejerna har aldrig sagt nåt, och när man kissar så blir det mindre kiss kvar s a s, inget navelludd eller vad ni kallar det som jag gissar ni andra kan samla på, rent å fint, kan inte komma på någon nackdel alls faktiskt.
Citera
2016-04-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls

Jag har använt dermovat en hel del pga en hudsjukdom.

Smörj bara in enligt det schema du fått, brukar vara på kvällen innan sängdags typ 1-3 gånger i veckan, på området där det behövs. Ta en normal klick och smörj ut det. Jag tror dock du ska vänta tills din operation läkt färdigt.
Citera
2016-04-10, 10:34
Medlem
thisishappinesss avatar
Citat:
Så är det de första nätterna. Det är tungt men smörj in det med Xylocain i början. Du kommer vakna några gånger varje natt den första veckan men det försvinner snabbt!
Citera
2016-04-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisishappiness
Så är det de första nätterna. Det är tungt men smörj in det med Xylocain i början. Du kommer vakna några gånger varje natt den första veckan men det försvinner snabbt!

Någon som gjort en omskärelse och efter typ två veckor börjat känna att man behöver springa och pissa hela tiden?

Känns som man inte kan hålla sig nästan!!

Innan min omskärelse kunde jag hålla mej hela dagen nästan 😏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in