2016-04-05, 18:18
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Att man kan se fartyg som försvunnit under horisonten, bara man zoomar in med kameran.
Eller att corioliseffekten verkar selektiv.
Osv
Gäller det bara kameror eller fungerar kikare lika bra?
Citera
2016-04-05, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Gäller det bara kameror eller fungerar kikare lika bra?
Kikare, teleskop, kameror, allt som du kan zooma med.
Citera
2016-04-05, 18:24
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Kikare, teleskop, kameror, allt som du kan zooma med.
Källa på detta?
Citera
2016-04-05, 18:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag påstår bara att det verkar som om den rådande modellen är så felaktig att det snart är dags för ett paradigmskifte.

Faktum är att det inte finns ett enda fel på modellen. Hade det funnits det så hade det inte varit den rådande modellen.

Att du sedan sitter framför YT och tittar på en massa konspirationsklipp och tror en massa saker spelar ingen roll. Du måste bevisa att det är något fel med modellen - och det är det ingen som gjort.
Citera
2016-04-05, 19:23
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Faktum är att det inte finns ett enda fel på modellen. Hade det funnits det så hade det inte varit den rådande modellen.

Att du sedan sitter framför YT och tittar på en massa konspirationsklipp och tror en massa saker spelar ingen roll. Du måste bevisa att det är något fel med modellen - och det är det ingen som gjort.
Så fort någon hittar ett "fel" så ändrar dom sin modell och innan dess så visste dom att det var på ett helt annat sett och alla som sa något annat var idioter.
Citera
2016-04-05, 19:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Så fort någon hittar ett "fel" så ändrar dom sin modell och innan dess så visste dom att det var på ett helt annat sett och alla som sa något annat var idioter.

När någon har bevisat att jorden är platt får du mer än gärna kalla mig idiot. Men innan det har hänt så kallar jag de som tror på en platt jord för idioter.

Nu återstår bara att se vem som är idiot längst tid. Jag har inte blivit idiot än - hur länge har du trott på en platt jord?
Senast redigerad av madtop 2016-04-05 kl. 19:42.
Citera
2016-04-05, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Källa på detta?
Bara en massa folk som lagt ut det på youtube eller skrivit om det på olika nätmedia.
Själv har jag inte prövat ännu, men jag ska inhandla ett teleskop så småningom och pröva själv.

Alla kanske bara hittat på, så än så länge vet jag inte vad jag ska tro. Det var därför jag uppmanade folk att pröva, jag ville ha fler observationer att jämföra.
Citera
2016-04-05, 20:16
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
När någon har bevisat att jorden är platt får du mer än gärna kalla mig idiot. Men innan det har hänt så kallar jag de som tror på en platt jord för idioter.

Nu återstår bara att se vem som är idiot längst tid. Jag har inte blivit idiot än - hur länge har du trott på en platt jord?
När har jag sagt att jag tror på en platt jord?

Förresten så är du inge mindre idiot för du tror att jorden är rund.
Citera
2016-04-05, 20:20
Medlem
Sprang på denna tråden nu !

Att the flat earth society finns är såklart helt riktigt, och de som driver den är absolut inte dumma. De har blivit STENRIKA på att hävda att jorden är platt. Anledningen till denna "platthetsiver" stavas såklart P E N G A R !
Citera
2016-04-05, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Sprang på denna tråden nu !

Att the flat earth society finns är såklart helt riktigt, och de som driver den är absolut inte dumma. De har blivit STENRIKA på att hävda att jorden är platt. Anledningen till denna "platthetsiver" stavas såklart P E N G A R !
Jag tjänar inga pengar på att ifrågasätta den nuvarande modellen, jag är bara genuint intresserad av vetenskaplig metod.
Citera
2016-04-05, 20:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Bara en massa folk som lagt ut det på youtube eller skrivit om det på olika nätmedia.
Själv har jag inte prövat ännu, men jag ska inhandla ett teleskop så småningom och pröva själv.

Alla kanske bara hittat på, så än så länge vet jag inte vad jag ska tro. Det var därför jag uppmanade folk att pröva, jag ville ha fler observationer att jämföra.

Att filma en båt räcker inte - speciellt inte när det finns hur många filmer som helst som visar det omvända.

Har är ett klipp på en båt som försvinner bakom horisonten:
https://www.youtube.com/watch?v=7nUFLLUahSI

Är din film ett bevis för att jorden är platt och min film ett bevis för att jorden är rund?
Citera
2016-04-05, 20:27
Bannlyst
Citat:
Att filma en båt räcker inte - speciellt inte när det finns hur många filmer som helst som visar det omvända.

Har är ett klipp på en båt som försvinner bakom horisonten:
https://www.youtube.com/watch?v=7nUFLLUahSI

Är din film ett bevis för att jorden är platt och min film ett bevis för att jorden är rund?
Nej absolut inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in