Citat:
Ursprungligen postat av
Nerxi
Är lite i samma sitts som dig, fast jag är simmare. Har du känt någon förändring i effekten av medicinen sedan i december? Har själv gått på 60mg i 2 veckor nu. Efter 5 dagar försvann fokus-effekten nästan helt. Inga bieffekter dock (förutom torr mun och problem att sova). Ska på en ny konsultation i mitten av April där planen är att gå upp till 90 och slutligen 120mg. Har dock redan testat dessa doser å den enda effekt som ges är ökad energi, men inget fokus. Sömnen är också ett problem på dessa doser. Har jag inte tränat 2h+ tidigare på dagen så kan jag inte sova.
Asså jag kändes som du gjorde efter en vecka med 50mg, tyckte att jag inte kände effekten och att den var borta. Men så var inte fallet. Jag blev ofokuserad för jag trodde den var borta och då inbillade jag mej att jag var värdelös på att fokusera. Sen glömde jag ta den en dag och då märkte jag hur mycket dej hjälper. Det är som sagt ingeb mirakelmedicin utan bara ett hjälpmedel till det lilla extra. Tänk positivt så hittar du nog fokusen igen och tro på att dej hjälper dej. Fungerade iaf för mej!
EDIT
Det jag menar är att första dagarna med 50 var jag helt till mej, glad för ingenting och livet lekte. Det är något som man saknar när det försvinner efter ett par dagar men det är inte tanken med medicien heller att ha den känslan vad jag förstått..