Citat:
Ursprungligen postat av
voun
kolla om normalerna är ortogonola dvs (-1,2,-3) och (1,-1,-1)
Såklart skitenkelt. Jag tänkte helt fel geometriskt sett.
Pluggar på gamla tentor till Lin.alg. och har många frågor.
Påstående 1: Om PA = BP där P är inverterbar så har A och B samma egenvektorer.
Påstående 2: Om det A = 1, så har Ax = b lösning för varje b.
Påstående 3: om x¹ och x² är lösningar till ekvationssystemet Ax=b så är också 2x¹ + x² en lösning
Några tips?