2016-04-03, 22:42
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag är i alla fall inte så feg att jag vägrar att erkänna när jag har fel och sedan försöker få diskussionen att handla om att jag är offer för personangrepp, ditt jävla ärkemongo.

Men jag tänker inte erkänna att jag har fel. Jag tror, till skillnad från dig, som vet.

Du kan ha fel, jag kan inte ha fel. Då jag bara tror eller inte tror.

Jag tror inte att jorden är rund. Jag är inte bra på matte och jag litar inte på nasa. Varför ska jag köpa deras så kallade sanningar rakt av?

Whats in it for me?
Citera
2016-04-03, 22:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Något du däremot inte kan göra är att åka till månen eller sydpolen.

Konstigt eftersom vi varit på båda platserna.
Faktum är att det finns människor som är på sydpolen i detta nu.

Om du ska komma med absurda påståenden måste du bevisa dina påståenden. Annars är det bara absurda påståenden.
Citera
2016-04-03, 22:47
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Jag ser 0% funderingar på frågeställningen och 100% halmgubbe.

Så du tror att stjärnorna är 1 miljard ljusår bort?
Citera
2016-04-03, 22:47
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej så är det självklart inte. Varför sitter du och påstår massa saker som är osanna?
Vad är osant?
Citera
2016-04-03, 22:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag är inte bra på matte och jag litar inte på nasa. Varför ska jag köpa deras så kallade sanningar rakt av?

Whats in it for me?

Ja du - du kanske framstår som mindre obildad?

Och det är inte NASA:s sanning du köper. Vi har vetat att jorden är rund långt längre än NASA funnits till. Och världen funkar inte riktigt så att man "köper" vad någon annan säger utan det är precis tvärtom: inom vetenskapen försöker man alltid falsifiera andras teser. Men föga förvånande har ingen lyckas komma på ett bevis för att jorden inte är rund. Och det beror inte på att man inte försökt.
Citera
2016-04-03, 22:54
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Konstigt eftersom vi varit på båda platserna.
Faktum är att det finns människor som är på sydpolen i detta nu.

Om du ska komma med absurda påståenden måste du bevisa dina påståenden. Annars är det bara absurda påståenden.

Du får inte åka till sydpolen. Det är inget absurt påstående.

Du kan inte åka till månen, det är inte heller ett absurt påstående.

Att du tror bilderna från nasa är på riktigt är däremot sjukt.
Citera
2016-04-03, 22:58
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Att du inte tänker erkänna när du har fel har vi märkt för länge sen.

Det var nog det dummaste du skrivit hittills och då pratar vi ändå om någon som tror att jorden är platt...

Om jag tror att all snö är frusen mjölk och någon bevisar för mig att det är fel så har jag haft fel om den saken. Svårare än så är det inte.

Nej, för du är för dum för att förstå det och för ignorant för att vara intresserad av att förstå det.

Du behöver inte kunna ett skit om matte för att bekräfta att horisonten försvinner längre bort ju högre upp du befinner dig. Någon rymdraket från Nasa eller vittnesmål från astronauter är inte nödvändigt.

Ja, du trivs ju tydligen bra med att vara okunnig, att framstå som mindre korkad kan ju knappast ligga i ditt intresse.
Jag klargjorde för några timmar sedan att jag inte är säker på det ena eller det andra.

Era bevis är ju fan patetiska, en fejkad bild från nasa och nått motsatt jävla argument om att bilden är tagen från 250 meters höjd om motsatsen inte är bevisad.
Citera
2016-04-03, 23:03
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag klargjorde för några timmar sedan att jag inte är säker på det ena eller det andra.

Era bevis är ju fan patetiska, en fejkad bild från nasa och nått motsatt jävla argument om att bilden är tagen från 250 meters höjd om motsatsen inte är bevisad.
Precis här fick du en utmärkt förklaring på varför du hade fel i ditt påstående om att byggnaderna skulle vara 1km under jorden.

Förklaringen är jätteenkel. Det räcker med att bilden är tagen på cirka 200 meters höjd. Du vill bara inte acceptera den.

Du har heller fortfarande inte ens försökt att komma på en alternativ förklaring till varför det saknas cirka 200 meter på byggnaderna. Något som stämmer perfekt överens med den modell som du vägrar att tro på.
Citera
2016-04-03, 23:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du får inte åka till sydpolen. Det är inget absurt påstående.

Självklart kan man åka till sydpolen. Vi har till och med byggt hos där.

Och självklart är ditt påstående absurt eftersom det är taget ur luften, det är inte ens sannolikt och är helt omöjligt att bevisa. Du måste väl ändå förstå att du inte bara kan sitta och hitta på saker?
Citera
2016-04-03, 23:15
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Precis här fick du en utmärkt förklaring på varför du hade fel i ditt påstående om att byggnaderna skulle vara 1km under jorden.

Förklaringen är jätteenkel. Det räcker med att bilden är tagen på cirka 200 meters höjd. Du vill bara inte acceptera den.

Du har heller fortfarande inte ens försökt att komma på en alternativ förklaring till varför det saknas cirka 200 meter på byggnaderna. Något som stämmer perfekt överens med den modell som du vägrar att tro på.

Sa du inte att det var en hägring?

Jodå, det kan vara så att det är saker i vägen, luften är klarare högre upp.

Har du sett en asvaltsväg på sommaren? Hur ser luften ovanför den ut?
Citera
2016-04-03, 23:16
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vilka bevis är patetiska?

Månförmörkelse?
Att du inte kan se polstjärnan från södra halvklotet?
Att du inte kan se Gotland från fastlandet?
Att du ser längre bort ju högre du är?
Att närmaste vägen mellan Australien och Sydafrika inte är via Kina?
Hur en pendel fungerar? Hur ett gyro uppför sig?
Satelliter & parabolantenner? GPS?
Att flygplan hittar fram?
Att solen försvinner bakom horisonten?
Att skuggorna är olika långa på olika platser?
Att vi faktiskt har varit kors och tvärs över Antarktis utan att hitta kanten?
Att alla andra himlakroppar är sfäriska?
Gravitation och gravitationens mittpunkt?
Kinesiska och ryska bilder på en rund jord?
Senast redigerad av madtop 2016-04-03 kl. 23:22.
Citera
2016-04-03, 23:22
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Sa du inte att det var en hägring?

Jodå, det kan vara så att det är saker i vägen, luften är klarare högre upp.

Har du sett en asvaltsväg på sommaren? Hur ser luften ovanför den ut?
Nej det tror jag inte att jag sagt (visa gärna citat om jag minns fel). Däremot säger nyhetsreportern som kommenterar bilden att det är en hägring... Jag är dock inte han.

Nu hänger jag inte riktigt med här. Menar du att det är 200 meter höga föremål i vägen? Varför ser vi inte dom istället då? Är det en 200 meter hög våg då eller?

Fenomenet du beskriver med asfalt på sommaren förklarar väl ändå inte hur 200 meter kan saknas på byggnader 10 mil bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in