2016-04-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Tidigare använde jag mig av Swefilmer som är nedlagd. Allt flöt fint på alla våra enheter o då via 4G-modem.
På I-padarna funkar inte Dreamfilm alls o på tjejens Imac Pro laggar det som fan.
Kollade just det senaste avsnittet av Vikings o det tog oss två timmar.
Nu satte hon på Grace Anatomi från en annan sida o då flyter det på bra.

Så jag undrar om det är siten i sig som är värdelös eller om den inte funkar på Appleprodukter?
Vilka andra sidor finns att kolla på då det här laggandet fått mig att inte kolla fler serier/filmer än just Vikings
Jag har en Macbook air, och det är bara vissa filmer/serie avsnitt som laggar. Men oftast så brukar det funka bra. Om Dreamfilm är seg så brukar jag använda Swefilm.tv, dom har typ samma sak men är oftast snabbare och är bättre på att uppdatera serier.
Citera
2016-04-02, 21:59
Medlem
xaniixs avatar
Detta är ta mig fan den sämsta siden jag har varit med om. Skulle gå in och checka nya Beck Sista dagen och tror ni fan inte att den stannade vid varje 15 min? Sen fick man pausa filmen i 5- 10 min innan man kunde se vidare igen. Jag va fan nära på att slänga både ostbågarna och Pepsin i Golvet. Att dom inte har fixat det problemet ännu är för mig helt otroligt. Är skit förbannad.
Citera
2016-04-02, 22:10
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Detta är ta mig fan den sämsta siden jag har varit med om. Skulle gå in och checka nya Beck Sista dagen och tror ni fan inte att den stannade vid varje 15 min? Sen fick man pausa filmen i 5- 10 min innan man kunde se vidare igen. Jag va fan nära på att slänga både ostbågarna och Pepsin i Golvet. Att dom inte har fixat det problemet ännu är för mig helt otroligt. Är skit förbannad.
Gratis sida så man ska väl inte klaga för mycket,men håller med laggar fan hur mycket so helst
Citera
2016-04-03, 10:04
Medlem
Citat:
Vore en jävla skillnad om du betalat för tjänsten, det är gratis och frivilligt, använd nåt annat...
Citera
2016-04-03, 11:29
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Vore en jävla skillnad om du betalat för tjänsten, det är gratis och frivilligt, använd nåt annat...
Du har en poäng. Men även om det är gratis är det värdelöst om det inte går att se filmerna.
Trots allt drar de in hyffsade pengar på all reklam.
Citera
2016-04-03, 11:34
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr

Vaddå använd något annat? Jag bruka alltid titta på mina filmer på swefilm.tv aldrig haft några problem där och det är också en gratis sida? Så förstår inte varför Dramfilm ska va så jävla värdelöst. Och vad fan ska jag betala för något som jag kan få gratis? Det är ju bara helt korkat.
Citera
2016-04-03, 15:40
Medlem
Citat:
Vaddå använd något annat? Jag bruka alltid titta på mina filmer på swefilm.tv aldrig haft några problem där och det är också en gratis sida? Så förstår inte varför Dramfilm ska va så jävla värdelöst. Och vad fan ska jag betala för något som jag kan få gratis? Det är ju bara helt korkat.

Ganska många utav Dreamfilms filmer har något annat udda problem som garanterat INTE beror på tredje part där sidan är hostad ifrån... nämligen att bildrutorna flyger omkring kors och tvärs. Liknas i princip som tearing x2000 och beror säkerligen på en otroligt korkad renderingsmetod ihop med dålig screencap ...
Citera
2016-04-04, 19:42
Medlem
Xqizs avatar
Försöker köra från DreamfilmHD via min chromecast, men undertexterna syns inte. Någon som har samma problem och kanske en lösning?
Citera
2016-04-04, 21:42
Medlem
Förstår inte hur man kan använda skitsidor som dreamfilm när t.ex. alluc finns.
Citera
2016-04-17, 17:33
Avslutad
Hur får man bort alla jävla reklam på dreamfilm? Jag har adblock men ändå så kommer det upp reklam 2-3 gånger varje gång jag klickar nånstans på sidan, sjukt jobbigt!
Citera
2016-04-18, 01:12
Medlem
Vill inte ens tänka tanken på hur tidskrävande det är att hålla igång en sådan sida! Men.. Det börja bli drygt när man laddar för en filmkväll och så funkar inget eller så laggar det, drygt och hålla på ladda ner när man har vant sig med och streama...
Varför inte bara stänga ner sidan och fixa alla problem? Stäng ner 1 månad eller 2 och kom ifatt med problemen?
Jag kanske tänker jätte fel då jag inte är insatt i sånt..
Sen ska dom ha eloge att han/dom pallar , även om dom tjänar bra eller dåliga pengar på det!
Skulle lätt betala 200 ynkliga hundringar i månaden på nått sido sätt och ha tillgång till serier och filmer som man vill se!
Hoppas det löser sig!
Citera
2016-04-18, 18:26
Medlem
napsterdreams avatar
Dom borde ta bort filmer som inte fungerar. Man söker på en film, hittar den man vill ha och tror den ska fungera men nej. fyfan alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in