2016-03-12, 19:35
Medlem
har dreamfilm fått nåt speciellt sug efter chuck norris eller?

fanns några sjysta chuck norris rullar faktiskt så jag klagar inte
Citera
2016-03-12, 20:27
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Såg det jag med...
Finns nog några guldkorn där..
Citera
2016-03-30, 23:51
Medlem
Handeldvapens avatar
Jag är en tacksam typ. Jag är glad för att det finns folk därute som lägger upp filmer, översätter och lägger undertexter.
Men vad fan. Översättningarna på denna sidan är så sjukt jävla dålig. Jag har plöjt igenom i stort sett alla avsnitt av Sons of anarchy nu...och det är verkligen bedrövligt. Man försöker undvika att läsa texten istället för att bli distraherad av den.
Översätts det automatiskt av en robot som bara översätter rakt av a la google translate?
Fattar verkligen inte hur det kan bli så kass.

Förklara gärna för en gammal man så blir jag ännu mer tacksam.
Citera
2016-03-31, 01:23
Medlem
SlickRickTheRulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag är en tacksam typ. Jag är glad för att det finns folk därute som lägger upp filmer, översätter och lägger undertexter.
Men vad fan. Översättningarna på denna sidan är så sjukt jävla dålig. Jag har plöjt igenom i stort sett alla avsnitt av Sons of anarchy nu...och det är verkligen bedrövligt. Man försöker undvika att läsa texten istället för att bli distraherad av den.
Översätts det automatiskt av en robot som bara översätter rakt av a la google translate?

De som lägger upp undertexterna tar säkerligen en engelsk text och bara översätter den rakt i i Google Translate, vilket aldrig blir bra. Nu har jag aldrig streamat från Dreamfilm, men jag kan tänka mig att det är så med tanke på vad du skrivit!
Citera
2016-03-31, 01:28
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlickRickTheRuler
De som lägger upp undertexterna tar säkerligen en engelsk text och bara översätter den rakt i i Google Translate, vilket aldrig blir bra. Nu har jag aldrig streamat från Dreamfilm, men jag kan tänka mig att det är så med tanke på vad du skrivit!
Tack, då var det som jag trodde. Det finns flera översättningar som jag småflinar lite åt, typ:

"I am a good driver" = "Jag är en bra drivrutin".
Citera
2016-03-31, 01:31
Medlem
SlickRickTheRulers avatar
Citat:
Tack, då var det som jag trodde. Det finns flera översättningar som jag småflinar lite åt, typ:

"I am a good driver" = "Jag är en bra drivrutin".

Haha, jo jag kan tänka mig att det blir lite fel...

Jag vet inte om du bara vill streama det du kollar på? Men om du vill ladda ner resterande avsnitt av SoA, så kan jag skicka bättre undertexter åt dig!
Citera
2016-03-31, 01:37
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Haha, jo jag kan tänka mig att det blir lite fel...

Jag vet inte om du bara vill streama det du kollar på? Men om du vill ladda ner resterande avsnitt av SoA, så kan jag skicka bättre undertexter åt dig!
Jag har både streamat och laddat ner, det är ju några avsnitt kan man säga.
Har bara avsnitt 6-12 kvar av sista säsongen nu så jag härdar ut.
Tack ändå, det uppskattas!
Citera
2016-03-31, 10:25
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:

Citat:
Finns många som använder inbyggda översättningsfunktionen i t.e.x Subtitle Edit och tar vilken befintligt undertext på vilket språk som helst och översätter. Finns lite olika översättningsmotorer (bla. google) och det säger sig själv att kvalitén bland dessa olika motorer varierar. Har man tur så har de valt att översätta från Engelska->Svenska då kan det bli mindre fel. Sedan finns det nog en och annan som tycker att skriva undertexter är ett bra forum för att lära sig ett språk. Tror det bästa hade varit om någon körde auto-translate funktionen och därefter kollade igenom filmen för att kolla att det ser hyfsat ut och korrigerar de fel som blir. Men tror knappast det finns många som är villiga att spendera tid på att översätta undertexter och korrigera dem utan att få någon form av ersättning.
Citera
2016-04-01, 22:32
Medlem
Provocative2.0s avatar
Tidigare använde jag mig av Swefilmer som är nedlagd. Allt flöt fint på alla våra enheter o då via 4G-modem.
På I-padarna funkar inte Dreamfilm alls o på tjejens Imac Pro laggar det som fan.
Kollade just det senaste avsnittet av Vikings o det tog oss två timmar.
Nu satte hon på Grace Anatomi från en annan sida o då flyter det på bra.

Så jag undrar om det är siten i sig som är värdelös eller om den inte funkar på Appleprodukter?
Vilka andra sidor finns att kolla på då det här laggandet fått mig att inte kolla fler serier/filmer än just Vikings
Citera
2016-04-01, 22:34
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Tidigare använde jag mig av Swefilmer som är nedlagd. Allt flöt fint på alla våra enheter o då via 4G-modem.
På I-padarna funkar inte Dreamfilm alls o på tjejens Imac Pro laggar det som fan.
Kollade just det senaste avsnittet av Vikings o det tog oss två timmar.
Nu satte hon på Grace Anatomi från en annan sida o då flyter det på bra.

Så jag undrar om det är siten i sig som är värdelös eller om den inte funkar på Appleprodukter?
Vilka andra sidor finns att kolla på då det här laggandet fått mig att inte kolla fler serier/filmer än just Vikings

Swefilm.tv kör ja på..
Funkar fint..
Citera
2016-04-02, 00:02
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Swefilm.tv kör ja på..
Funkar fint..
Thx. Får spana in den
Citera
2016-04-02, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

HAHA tänkte precis på att någon på Dreamfilms kontor hade blivit lite extra kåt på Chuck Norris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in