Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-01, 21:23
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Du verkar ju riktigt vass på att snacka och säger dig få en del matchningar. Hur många lyckas du träffa då?
Jag ska säga att de senaste veckorna har jag experimenterat en hel del, och detta har medfört att mina konversationer inte har gått lysande eftersom poängen har varit att testa olika tekniker. Se vad som händer liksom.

Nu har jag "skärpt till mig lite" och ska träffa en 32-åring i veckan, och en 21 åring nån gång nästa vecka också. Båda är väldigt på så det är rätt sannolikt att det blir något av det. Innan detta var det ett tag sedan... men måste säga att det är Tinder Plus som har bidragit, man får helt enkelt mycket fler matchningar. Har ca 40 matchningar på några dagar, och har väl startat konversation med ca hälften (hälften är alltså tillräckligt snygga att starta konversation med).

Jag har ju en öppnare som jag tycker är för bra för att sprida, den har bidragit en hel del. Men om jag bortser från den så är t.ex. detta ett exempel på en successful konversation:

(Anledningen till introt är för att hennes profiltext handlade om mat) Vi diskuterar personlighetstyper.

Hemligheten till konversationer är att de ska vara korta, och inte för ledande. Hon ska själv bidra till konversationen, annars verkar du för needy. Helt enkelt, chatta som med en kompis fast på ett mer "charmigt" sätt. Sen skadar det inte att man hittar ett gemensamt ämne som båda tycker är intressant, precis som i konversationen ovan (går ju inte alltid, men du fattar).

En annan grej som jag har märkt är att konversationer flyter på mycket bättre om man chattar och att det inte blir som att man "mejlar" fram och tillbaka. Helt enkelt att det tar max 10-20 minuter mellan varje meddelande, det blir mer personligt. Att hålla på och "spela spelet" och vänta innan du svarar är värdelöst, det gör bara att konversationen blir mer distanserad.

En annan grej som jag har ändrat på mig, är att ha som mål att försöka komma överens om en dejt i själva chatten. När ni har något överenskommet byter ni till telefon. Min taktik innan har varit att försöka byta till telefon så snabbt som möjligt, men jag har insett att det egentligen är värdelöst; bättre att komma överens om vad vi ska göra och sedan byta till telefon. När du sedan har telefonnummer så får du se till att få henne påminnd om dig genom att antingen skriva om när ni ska träffas, eller att man kan ha lite mer flörtiga SMS ungefär som i konversationen ovan.
Senast redigerad av spyder123 2016-04-01 kl. 21:42.
Citera
2016-04-02, 12:08
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Skickar Tinder ut reklam-sms och mail typ som Badoo gör?
Jag bara undrar... Gör det det?
Citera
2016-04-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
En del info.

Bra och intressant info där. Ska bli intressant att höra om du lyckas träffa också! Vet att det kan gå bra och man frågar om träff med mera men när det väl ska till att ses så kan kvinnan bara försvinna eller undvikande beteende!
Citera
2016-04-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jag bara undrar... Gör det det?

Nej.
Citera
2016-04-02, 20:07
Medlem
Hmmm jag bytte land med fake-GPS igår kväll till New York och hade inte fått ett enda like på morgonen, bytte för några timmar sen till Los Angeles och samma sak där.

När jag hade ställt in Sverige innan bytet till USA fick jag flera matchingar bara efter någon timme. Till varje stad jag bytte till i Sverige fick jag minst 5-6 matchningar under loppet av någon enstaka timme. Då har jag intee swipe:at höger på de "flesta" utan valt noggrant.

Någon med samma upplevelse? Är detta Tinders sätt att "straffa" för att man byter stad/land för ofta?
Citera
2016-04-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
FAN där sa du nåt din smarte fan! Ah, då måste man börja om igen, nollställa och hålla på.

Har du hittat henne igen och superlikeat än? ^^
Citera
2016-04-03, 00:45
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Har du hittat henne igen och superlikeat än? ^^

Näää. Hon har fan inte dykt upp igen Men det sjukaste var att jag är 99% säker på att jag såg henne på stan häromdagen bland alla tiotusentals människor. Men det vore så klart jävligt weird att gå fram och snacka så jag sket i det

Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Hmmm jag bytte land med fake-GPS igår kväll till New York och hade inte fått ett enda like på morgonen, bytte för några timmar sen till Los Angeles och samma sak där.

När jag hade ställt in Sverige innan bytet till USA fick jag flera matchingar bara efter någon timme. Till varje stad jag bytte till i Sverige fick jag minst 5-6 matchningar under loppet av någon enstaka timme. Då har jag intee swipe:at höger på de "flesta" utan valt noggrant.

Någon med samma upplevelse? Är detta Tinders sätt att "straffa" för att man byter stad/land för ofta?

Jag testade LA också, och fick en match på kanske 800 (Kör Bonfire Pro så jag kan like:a 200 åt gången). Testade även Liverpool och då fick jag 5-6 stycken men dom kom flera dagar efter och då hade jag bytt tillbaka till Sverige.

På tal om det. Det verkar som att om man lagt till en plats och sedan byter till en annan fortsätter man vara aktiv på den tidigare platsen, och jag har inte lyckats ta bort dessa platser. Nån som vet hur man gör? Pratar alltså Tinder+ i detta fall då man kan lägga till olika platser.
Senast redigerad av populopidus 2016-04-03 kl. 00:50.
Citera
2016-04-03, 03:35
Medlem
Pescasss avatar
Hur får man någon som är både nervös och riktigt sjukt trång att slappna av i fittmuskeln ? Lyckades komma in i henne lite halvt i ca 3-4minuter sedan så kom grannen och ställde sig utanför fönstret och prata med sitt jävla fulragg vilket var en riktigt glädjedödare för henne fitthålet stängde sig direkt
Senast redigerad av Pescass 2016-04-03 kl. 04:01.
Citera
2016-04-03, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Hur får man någon som är både nervös och riktigt sjukt trång att slappna av i fittmuskeln ? Lyckades komma in i henne lite halvt i ca 3-4minuter sedan så kom grannen och ställde sig utanför fönstret och prata med sig jävla fulragg vilket var en riktigt glädjedödare för henne
Alkohol?
Citera
2016-04-03, 03:56
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Alkohol?

fick i henne en grogg, visste att hon skulle vara trång som själv fan ifrån första stunden jag träffade henne då hon är så pass nervös av sig. Fick in ett finger i fittan på henne men med två då vart det trångt direkt, efter mycket förspel så testa ja kuken å det var precis som mission impossible. ruska då upp ett rejält stånd och pressa in den sedan kom grannen och ställde sig utanför fönstret vilket gjorde att den stängde sig direkt.
Senast redigerad av Pescass 2016-04-03 kl. 04:04.
Citera
2016-04-03, 12:41
Medlem
Fick nyligen telefonnumret till en tjej på Tinder som bor många mil bort.

Vi har inte skrivit så där jättemkt på Tinder.
Vad skulle ni rekommendera för move. Sms:a eller ringa?

Jag har väldigt liten erfarenhet av ringande i dejtingvärlden, känner mig helt lost där :/
Citera
2016-04-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroooong
Fick nyligen telefonnumret till en tjej på Tinder som bor många mil bort.

Vi har inte skrivit så där jättemkt på Tinder.
Vad skulle ni rekommendera för move. Sms:a eller ringa?

Jag har väldigt liten erfarenhet av ringande i dejtingvärlden, känner mig helt lost där :/

Prova ringa, det visar på styrka, kvinnor borde väl uppskatta styrka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in