Citat:
Jag ska säga att de senaste veckorna har jag experimenterat en hel del, och detta har medfört att mina konversationer inte har gått lysande eftersom poängen har varit att testa olika tekniker. Se vad som händer liksom.Nu har jag "skärpt till mig lite" och ska träffa en 32-åring i veckan, och en 21 åring nån gång nästa vecka också. Båda är väldigt på så det är rätt sannolikt att det blir något av det. Innan detta var det ett tag sedan... men måste säga att det är Tinder Plus som har bidragit, man får helt enkelt mycket fler matchningar. Har ca 40 matchningar på några dagar, och har väl startat konversation med ca hälften (hälften är alltså tillräckligt snygga att starta konversation med).
Jag har ju en öppnare som jag tycker är för bra för att sprida, den har bidragit en hel del. Men om jag bortser från den så är t.ex. detta ett exempel på en successful konversation:
(Anledningen till introt är för att hennes profiltext handlade om mat) Vi diskuterar personlighetstyper.
Fooddigger?
I aint sayin Imma fooddigger, but I aint messin with no starvin niggazz
Inga hemlösa alltså. Låter som rimliga krav
Är det ditt enda krav?
Ja, är rätt kravlös annars.
Är du sådär dramatisk?
Sådär dramatisk som...?
Du vet, som såna där skådespelare brukar vara
Om jag är en teaterapa? 🙉 Nej. Är du?
Vad betyder intp då? Nej😄
Vad tror du att INTP betyder? 😉
Jag vet faktiskt inte. Berätta!😉
Det är en personlighetstyp. Kallas mbti och bygger på att det finns 16 personlighetskategorier.
Är väldigt intresserad av detta. Om du vill kan du få göra ett test så kan jag se hur kompatibla vi är. 😉
Åh låter spännande!
Kör på
Pallar inte intervjua här, antingen syns vi på riktigt eller så får du göra ett test. Tar typ 10 min.
16personalities.com
Coolt, jag är klar nu! Vad är du?
INTP.......
Jaha!
Det som är hela grejen
Jaha vad blev du då?
Nu fattar jag
ENFP-T
Jag läser här att du törstar efter kunskap
Aah, ni är dåliga på att säga nej, hatar bråk, blir tysta istället för att konfrontera, ofta väldigt charmiga, svårt att visa känslor utåt men ät väldigt kämslofyllda. Drömmer om att hitta sin perfekta partner, men är alldelles för petnoga.
Jag gillar de flesta ENFP:s
Ja det märker du väl tom av? 😉
Haha, jo men jag tror det stämmer rätt bra😉 Kanske! Inte jättemycket än dock! Men jag gillar att umgås med människor som ständigt vill veta mer. Man blir inspirerad 😌
Kan inte alla på tinder göra såna här tester? Vore mycket bättre än att börja fråga om vad man typ har för favoritfärg eller om man tycker om katt eller hund bäst.
Det är som så att de som har N tycker detta är betydligt intressantare än de som har S, och S står för 80% av befolkningen
Men ja jag tycker verkligen man borde det. Har bara pratat med en som visste vad det ens betydde.
I alla fall. It's a date!
Haha visst! Vill gärna höra mer om detta😄
Vad står minusbokstaven för?
Om man är turbulent eller assertive. Turbulenta blir t.ex. mer oroliga över tentor medan assertives är mer "Äh det löser sig"
Men du, vad sägs om en (för min del) bakispromenad imorrn eftermiddag typ? Det går nog att ordna nån form av mat också om det nu är så strikt. 😉
Det vore fint men jag ska bort i helgen. Om du vill kan vi ses efter min praktik någon gång i nästa vecka! Men vi kan ju höras närmre om det senare om du vill😉
Absolut du. Men langa över ditt nummer så lämnar vi Tinderskiten
Tänkte föreslå detsamma! XXXXXXXXXX Skicka ett sms så jag får ditt också
Hasta la vista baby
Tata
I aint sayin Imma fooddigger, but I aint messin with no starvin niggazz
Inga hemlösa alltså. Låter som rimliga krav
Är det ditt enda krav?
Ja, är rätt kravlös annars.
Är du sådär dramatisk?
Sådär dramatisk som...?
Du vet, som såna där skådespelare brukar vara
Om jag är en teaterapa? 🙉 Nej. Är du?
Vad betyder intp då? Nej😄
Vad tror du att INTP betyder? 😉
Jag vet faktiskt inte. Berätta!😉
Det är en personlighetstyp. Kallas mbti och bygger på att det finns 16 personlighetskategorier.
Är väldigt intresserad av detta. Om du vill kan du få göra ett test så kan jag se hur kompatibla vi är. 😉
Åh låter spännande!
Kör på
Pallar inte intervjua här, antingen syns vi på riktigt eller så får du göra ett test. Tar typ 10 min.
16personalities.com
Coolt, jag är klar nu! Vad är du?
INTP.......
Jaha!
Det som är hela grejen
Jaha vad blev du då?
Nu fattar jag
ENFP-T
Jag läser här att du törstar efter kunskap
Aah, ni är dåliga på att säga nej, hatar bråk, blir tysta istället för att konfrontera, ofta väldigt charmiga, svårt att visa känslor utåt men ät väldigt kämslofyllda. Drömmer om att hitta sin perfekta partner, men är alldelles för petnoga.
Jag gillar de flesta ENFP:s
Ja det märker du väl tom av? 😉
Haha, jo men jag tror det stämmer rätt bra😉 Kanske! Inte jättemycket än dock! Men jag gillar att umgås med människor som ständigt vill veta mer. Man blir inspirerad 😌
Kan inte alla på tinder göra såna här tester? Vore mycket bättre än att börja fråga om vad man typ har för favoritfärg eller om man tycker om katt eller hund bäst.
Det är som så att de som har N tycker detta är betydligt intressantare än de som har S, och S står för 80% av befolkningen
Men ja jag tycker verkligen man borde det. Har bara pratat med en som visste vad det ens betydde.
I alla fall. It's a date!

Haha visst! Vill gärna höra mer om detta😄
Vad står minusbokstaven för?
Om man är turbulent eller assertive. Turbulenta blir t.ex. mer oroliga över tentor medan assertives är mer "Äh det löser sig"
Men du, vad sägs om en (för min del) bakispromenad imorrn eftermiddag typ? Det går nog att ordna nån form av mat också om det nu är så strikt. 😉
Det vore fint men jag ska bort i helgen. Om du vill kan vi ses efter min praktik någon gång i nästa vecka! Men vi kan ju höras närmre om det senare om du vill😉
Absolut du. Men langa över ditt nummer så lämnar vi Tinderskiten
Tänkte föreslå detsamma! XXXXXXXXXX Skicka ett sms så jag får ditt också

Hasta la vista baby
Tata
Hemligheten till konversationer är att de ska vara korta, och inte för ledande. Hon ska själv bidra till konversationen, annars verkar du för needy. Helt enkelt, chatta som med en kompis fast på ett mer "charmigt" sätt. Sen skadar det inte att man hittar ett gemensamt ämne som båda tycker är intressant, precis som i konversationen ovan (går ju inte alltid, men du fattar).
En annan grej som jag har märkt är att konversationer flyter på mycket bättre om man chattar och att det inte blir som att man "mejlar" fram och tillbaka. Helt enkelt att det tar max 10-20 minuter mellan varje meddelande, det blir mer personligt. Att hålla på och "spela spelet" och vänta innan du svarar är värdelöst, det gör bara att konversationen blir mer distanserad.
En annan grej som jag har ändrat på mig, är att ha som mål att försöka komma överens om en dejt i själva chatten. När ni har något överenskommet byter ni till telefon. Min taktik innan har varit att försöka byta till telefon så snabbt som möjligt, men jag har insett att det egentligen är värdelöst; bättre att komma överens om vad vi ska göra och sedan byta till telefon. När du sedan har telefonnummer så får du se till att få henne påminnd om dig genom att antingen skriva om när ni ska träffas, eller att man kan ha lite mer flörtiga SMS ungefär som i konversationen ovan.
Senast redigerad av spyder123 2016-04-01 kl. 21:42.
Senast redigerad av spyder123 2016-04-01 kl. 21:42.

Men det sjukaste var att jag är 99% säker på att jag såg henne på stan häromdagen bland alla tiotusentals människor. Men det vore så klart jävligt weird att gå fram och snacka så jag sket i det