Citat:
Ursprungligen postat av
deadhead.
Det sjukaste är som i mitt fall och jag tror även det är samma sak i andras fall är att man jobbar och sliter som ett djur på jobbet för att verkligen känna att man jobbar ihop en bra månadslön. Sedan, månad ut och månad in sitter man där likt förbannat och spelar bort lön på lön.
Då jobbar man och sliter helt i onödan för i längden så spelar det ju ingen roll?
Lika bra och vara hemma och inte göra någonting i så fall
Precis så känner jag med, man jobbar och är ambitiös. Diskuterar med chefen för att höja sin lön någon eller några tusenlappar. Vänder på varenda krona i hushållet för att kunna spara ihop till annat skoj. Tar hem budgetsaker för att spara ett par kronor när man handlar. Försöker tänka konstant ekonomiskt, unnar mig sällan nya kläder eller saker även om jag skulle kunna. Jag har blivit en riktig jävla snåljåp och pengakåt i mina tankebanor, det är tveklöst spel och betting som skapat detta beteende...
Men sen sätter sig snåljåpen framför datorn.. CL är igång. Dags att börja livebetta. Dags att slänga iväg tusenlappar som om det vore enkronor.
Jag tjänar inte något överdrivet men har en vettig lön och förmånsbil, dessutom väldigt lite utgifter. Hade faktiskt kunnat spara ganska mycket varje månad. I alla fall minst 10 000. Men det gör jag ju inte, allt går ju till spel i slutändan ändå.
Sen är jag inte den som tar smslån för att finansiera mitt spelande, jag förstår när det är dags att lägga av (brukar förstå det när jag gått in och norpat på sparkontot, så det får sig alltid en törn vid mina återfall).
När man gör spelberoendetester frågar dom alltid om man spelar för mer än man har råd att förlora, vad innebär det egentligen? För mig är mer än att "man har råd att förlora" = "mer än vad man
vill förlora". Visst, jag har råd att förlora hela mitt sparkonto men det skulle knäcka mig fullständigt och sätta ärr i min själ. Tror inte nån som spelat bort sina sista 3000kr bryr sig så länge efter det.