Citat:
Ursprungligen postat av
dd105
Jag har varit spelberoende sedan ung och nu spelar jag bara CS:GO. Tycker mmorpg är ännu värre. Måste försöka sluta spela detta. Slösar för mycket tid på det. Det tröttar ut mig så jag inte kan koncentrera mig på jobb och annat personlig/ekonomisk utveckling. Jag dras in i det så himla hårt, innan jag vet av det så är klockan sent och så vill man inte lägga sig.
Denna tråd kanske handlar om att spela bort pengar, men att spela bort sitt liv är lika dåligt. Dessutom skulle jag ha kunnat tjäna mer pengar om jag inte satt här och spela spel. Jag tänker hela tiden att jag kommer sluta imorn, men det blir inte av.
Jag försöker forska och plugga (om saker som intresserar mig), men klickar ofta på spelet.. Även nu spelar jag. Klockan blir bara sent, min mentala ohälsa blir värre. Jag har slutat tidigare i perioder, men nu har jag hamnat här igen. Jag tror att jag klara av det, och spelar bara lite grand, men så är det inte.
Måste påminna mig själv att jag inte klarar av det. Det finns många som inte kan, och då måste man sluta helt och hållet. Man kan inte ens röra ett spel, för då blir man besatt.
Ville bara skriva av mig lite. Skriv gärna vad ni tycker om detta. Mvh
edit: 16-06-2017 avslutar jag spela. Avinstallerar spelen.
edit2: Musik beroende kommer jag också avsluta med, kommer bli riktigt svårt. Musiken lugnar ner mig en del, fast spenderar mycket tid med att dagdrömma medans jag lyssnar. Avslutar det med från och med imorn, då dagens dag är snart över.
Du har ju missbrukspersonlighet ,
Tråkigt att något du tycker om ska ta så mycket tid och ork.
Jag vet hur det e. Man lägger ner en jävla massa tid å energi på saker man fastnar för. Vet faktiskt ej hur det e att inte ha ett beroende .
Ni som e insatta , går det å va helt fri från beroende ? Jag byter beroenden och stannar kvar i vissa osv.
Det som hjälper mig är att göra olika saker under dagen.
Ha många intressen.
Just nu känner jag mig rätt frisk ändå. Inget som styr mig totalt.
Men att du ska sluta lyssna på musik låter lite väl ?
jag har perioder där jag samlar helt hysteriskt på vissa genre , artister osv.