Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-02, 19:41
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Återkomm efter testet och berätta hur det gick - kort sagt - om framgången!!
Faulty hardware corrupted page error (Blue Screen Error)

efter typ 2 min. Samma som innan alltså
Citera
2016-04-02, 20:11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafen
Faulty hardware corrupted page error (Blue Screen Error)

efter typ 2 min. Samma som innan alltså

Blir det vid datoranvändande eller vid spelande?

Risken är nog stor att det kan bli samma efter en refresh.
Citera
2016-04-02, 20:20
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Blir det vid datoranvändande eller vid spelande?

Risken är nog stor att det kan bli samma efter en refresh.
2min in i spelet. Har även hänt ett par ggr vid vanligt datoranvändande.
Citera
2016-04-02, 20:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
2min in i spelet. Har även hänt ett par ggr vid vanligt datoranvändande.

Felmeddelandet är ju konstigt men det händer ju ibland att man vid Os fel eller systemfel istället får meddelandet - hårdvarufel. Det bör alltså inte vara Os`et utan något annat som kan påverka OS`et - grafiken - eller annan mjukvara.

Om det är en stationär så pilla lite på sladdar och kolla att allt sitter och ta ur disken och sätt i den igen. För bärbar så gäller väl bara en refresh nu - så vitt jag kan se - bortsett från ovan.

Backa upp det där spelet innan en refresh för det här kan nog sluta med en ominstallation.
Citera
2016-04-02, 20:35
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Felmeddelandet är ju konstigt men det händer ju ibland att man vid Os fel eller systemfel istället får meddelandet - hårdvarufel. Det bör alltså inte vara Os`et utan något annat som kan påverka OS`et - grafiken - eller annan mjukvara.

Om det är en stationär så pilla lite på sladdar och kolla att allt sitter och ta ur disken och sätt i den igen. För bärbar så gäller väl bara en refresh nu - så vitt jag kan se - bortsett från ovan.

Backa upp det där spelet innan en refresh för det här kan nog sluta med en ominstallation.
Ja jag gissar att det är grafikkortet. Min första tanke efter viruset var att installera om direktx12. Men fattade aldrig hur.

Stationär dator där alla kablar sitter där det ska. Den är ca. ett halvår och jag byggt ihop den själv. Funkat tiptop fram till jag fått viruset :/
Citera
2016-04-02, 20:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ja jag gissar att det är grafikkortet. Min första tanke efter viruset var att installera om direktx12. Men fattade aldrig hur.

Stationär dator där alla kablar sitter där det ska. Den är ca. ett halvår och jag byggt ihop den själv. Funkat tiptop fram till jag fått viruset :/

Det där med Directx12 fixar du själv med hjälp av en Googling. Ominstallera drivisen till d.o också.
Citera
2016-04-02, 20:49
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Det där med Directx12 fixar du själv med hjälp av en Googling. Ominstallera drivisen till d.o också.
Får fixa imorgon. Tack för all hjälp!
Citera
2016-04-02, 20:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Får fixa imorgon. Tack för all hjälp!

Oki dok. Lycka till!
Citera
2016-04-03, 09:17
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
PC för Alla har en artikel där du kan följa en stegvis guide -> http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634027/uppgradering-windows-10
Hittade felet vilket inte PCföralla inte hjälpte till på något sätt för hdå ade redan Testat det dom beskrev. Mitt fel var att routern hade stängt av NAT så när jag hittade ipn 192.168.100.1/0 så kom jag in i routern och kunde sätta på den igen vilket ledde till att alla datoree kunde connecta igen.
Citera
2016-04-03, 13:53
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Oki dok. Lycka till!
Efter en snabb googling såg jag att alla saves till mina spel ligger i "mina dokument". Så det är ju bara att göra en liten säkerhetskopiering på dom och sen installera om windows. Det får bli så.
Citera
2016-04-03, 15:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Efter en snabb googling såg jag att alla saves till mina spel ligger i "mina dokument". Så det är ju bara att göra en liten säkerhetskopiering på dom och sen installera om windows. Det får bli så.

Så ingen ominstallation av directx12 ?

Gör backups av systemet i framtiden och slipp sådana där problem.
Citera
2016-04-03, 15:35
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Så ingen ominstallation av directx12 ?

Gör backups av systemet i framtiden och slipp sådana där problem.
Nä jag tycker det är lika bra att få en ren ominstallation nu.

Ja jag kommer fixa det Det kan jag lova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in