2016-04-02, 12:35
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Utefter samma longitud, t ex utefter 0 och längs med 180. Var det någon mer än du som inte förstod?
Och vad var det du inte förstod med mitt svar angående planeterna?
Kan du förklara vad det är du anser skall bevisas eller motbevisas med detta?
Citera
2016-04-02, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Kan du förklara vad det är du anser skall bevisas eller motbevisas med detta?
En sådan rutt kan inte genomföras på den typen av platt jord som många flatearthers förespråkar.
Citera
2016-04-02, 12:39
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
En sådan rutt kan inte genomföras på den typen av platt jord som många flatearthers förespråkar.
Men då får du väl för tusan be en plattskalle visa att det inte är möjligt?

Vet du ens vad en longitud är? Hur kan du avgöra om du har följt en longitud om du inte utgår från att jorden är klotformad?
Citera
2016-04-02, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Men då får du väl för tusan be en plattskalle visa att det inte är möjligt?

Vet du ens vad en longitud är? Hur kan du avgöra om du har följt en longitud om du inte utgår från att jorden är klotformad?
Som sagt, om någon visar att det går så stärker det helt klart balleartharnas sak.
Citera
2016-04-02, 12:42
Medlem
Citat:
Som sagt, om någon visar att det går så stärker det helt klart balleartharnas sak.

Varför skulle det inte gå i luften när det bevisligen går på marknivå?
Citera
2016-04-02, 12:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Visa en flygtur över samma longitud så stärker du helt klart din sak.

Eller så vänder vi på bevisbördan: visa en karta över Antarktis som stämmer med alla flygningar, expeditioner och avstånd mellan olika baser.

Faktum är att Antarktis är så väl utforskat att en oupptäckt "kant" är en omöjlighet. Vi har varit på, norr om, söder om och väster om. Vi har gått, flugit, snurrat och snirklat kors och tvärs över kontinenten utan minsta spår efter någon kant.

Den enda möjligheten att hävda att det finns en "kant" är att säga att alla expeditioner, baser och vittnesuppgifter är en del av en stor konspiration. På samma sätt som man hävdar att NASA, ryssar, kineser, Esrange, Inmarsat, Garmin, Viasat och parabolägare är en del av samma konspiration. Och så måste man fortsätta med att säga att även tillverkare av gyros, pendlar, fysiker, meteorologer, jag och fans moster är en del av samma konspiration.

Eller för att sammanfatta: I princip hela världen är med i konspirationen och har så varit de senaste 2000 åren. Det kanske är "the Matrix" du tror på?
Senast redigerad av madtop 2016-04-02 kl. 12:45.
Citera
2016-04-02, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Varför skulle det inte gå i luften när det bevisligen går på marknivå?
Ingen har mig veterligen gjort det på marknivå.
Citera
2016-04-02, 12:44
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Utefter samma longitud, t ex utefter 0 och längs med 180. Var det någon mer än du som inte förstod?

Samma obegåvade dravel, åk med det australienska bolaget om du vågar! Länk finns!

Och inga svar om de sfäriska planeterna, ja jisses fegheten är stor hos dig.
Citera
2016-04-02, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Samma obegåvade dravel, åk med det australienska bolaget om du vågar! Länk finns!

Och inga svar om de sfäriska planeterna, ja jisses fegheten är stor hos dig.
Jag svarade att jag aldrig sett att planeterna är sfäriska.
Om dom är det så är dom det, men jag har aldrig sett det.
Citera
2016-04-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ingen har mig veterligen gjort det på marknivå.

Jag har presenterat expeditioner och individer som korsat Antarktis i olika riktningar, och stationer som är utspridda över Antarktis.
Om du inte tror att de teleporterats dit medelst magi, eller att deras existens är en lögn, har jag mycket svårt att se hur du kan förneka att det går alldeles utmärkt att ta sig var man vill på Antarktis.
Citera
2016-04-02, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag har presenterat expeditioner och individer som korsat Antarktis i olika riktningar, och stationer som är utspridda över Antarktis.
Om du inte tror att de teleporterats dit medelst magi, eller att deras existens är en lögn, har jag mycket svårt att se hur du kan förneka att det går alldeles utmärkt att ta sig var man vill på Antarktis.
För ca tionde gången...ingen har mig veterligen korsat antarktis längs med en och samma longitud och dess hundraåttiogradiga motsats. Snälla kan du försöka förstå denna gången?
Citera
2016-04-02, 12:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag svarade att jag aldrig sett att planeterna är sfäriska.
Om dom är det så är dom det, men jag har aldrig sett det.

Ytterligare en intellektuell härdsmälta till svar, du vet inget men ska då argumentera emot.

Du har uppvisat en synnerlig okunskap och istället för att söka kunskapen rapar du upp massa youtube dravel.

Gå till ett observatorium och titta på planeter i så fall!

Du har inte tydligen sett månen eller solen heller.

Ta på dig mössa om du går ut hackspettarna är aktiva nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in