2016-04-02, 10:51
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Det var ju otur att han var tvungen att vända tillbaka just vid sydpolen...

Men det verkar nte dessa göra http://www.antarcticaflights.com.au/ utan de flyger över Antarktis, dessutom tar det bilder.
Citera
2016-04-02, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det borde du mena... Varför håller du annars på med denna extrema demonstration av hjärndödhet?

Plattskallarna hävdar att sydpolen utgör en cirkel runt resten av jorden. Det betyder att du inte kan korsa sydpolen utan att röra dig i en halvcirkel runt halva jordskivan. Kan man till fots eller med flyg korsa sydpolen på en sekund så betyder det alltså att plattskallarna har fel.

Om du försöker komma fram till något annat se för helvete till att förklara vad.

"UN Flag = Flat Earth Map without Antarctica as the outer ice ring."
http://www.abodia.com/fe/articles/flat-earth-around-antarticia.htm
Du har nog missuppfattat.
Vissa menar att Antarktis ligger som en ring runt jorden, och den geografiska nordpolen är jordens (och universums) centrum.
Precis som FN-flaggan fast man får lägga till en ring av is runtom (Antarktis).
Då finns det naturligtvis ingen specifik sydpol.
Citera
2016-04-02, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
När du skriver Sydpolen tolkar jag det som Sydpolen. Menar du något annat får du skriva något annat.
Precision i ordval är viktigt.

Är det steget över haven till Antarktis som är viktigt eller kust till kust över Antarktis?
Om kust till kust, vad är din hypotes som skulle bevisas om ingen flugit denna sträcka, som inte bevisas av att människor har genomfört denna resa på marken?
Tyvärr har ingen gått tvärs över sydp...ANTARKTIS
Citera
2016-04-02, 10:58
Medlem
Citat:
Tyvärr har ingen gått tvärs över sydp...ANTARKTIS

Du menar att ingen gått rutten du vill att de ska ha gått.
Gott om människor har korsat Antarktis - Ousland, Skog, Waters, Worsley, Scott och Amundsen för att ta de mest kända exemplen.

(För att förtydliga, människor har korsat öst till väst också - inte bara den kortaste rutten från kust till kust)
Senast redigerad av lorddesh 2016-04-02 kl. 11:03.
Citera
2016-04-02, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Du menar att ingen gått rutten du vill att de ska ha gått.
Gott om människor har korsat Antarktis - Ousland, Skog, Waters, Worsley, Scott och Amundsen för att ta de mest kända exemplen.
Så synd att alla alltid vänder tillbaka när dom når "sydpolen"
Citera
2016-04-02, 11:05
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Du har nog missuppfattat.
Vissa menar att Antarktis ligger som en ring runt jorden, och den geografiska nordpolen är jordens (och universums) centrum.
Precis som FN-flaggan fast man får lägga till en ring av is runtom (Antarktis).
Då finns det naturligtvis ingen specifik sydpol.
Vilket betyder att om det finns en sydpol som man kan korsa så har mupparna som tror att antarktis är en cirkel runt hela jorden fel.

Du har fått gott om exempel på att det går finfint att korsa sydpolen på olika vis men vill istället ha bevis på att någon korsat hela Antarktis. Vad anser du att detta skall bevisa eller motbevisa?
Citera
2016-04-02, 11:06
Medlem
Citat:
Så synd att alla alltid vänder tillbaka när dom når "sydpolen"
Alla? Expeditions7 klarade det alldeles utmärkt, utan att möta isväggen.

http://www.expeditions7.com/system/images/W1siZiIsIjIwMTQvMDUvMTcvMDEvMTcvMzkvNzgvYW50YXJjdG ljYS5wbmciXV0/antarctica.png

Förekomsten av baser i alla väderstreck från Sydpolen, längst Antarktis kust, vederlägger förstås ännu tydligare att något som fysiskt hindrar passage inte existerar.
Senast redigerad av lorddesh 2016-04-02 kl. 11:08.
Citera
2016-04-02, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Vilket betyder att om det finns en sydpol som man kan korsa så har mupparna som tror att antarktis är en cirkel runt hela jorden fel.

Du har fått gott om exempel på att det går finfint att korsa sydpolen på olika vis men vill istället ha bevis på att någon korsat hela Antarktis. Vad anser du att detta skall bevisa eller motbevisa?
Om du korsar hela Antarktis längsmed samma longitud (du förstår vad jag menar gissar jag) så motbevisar det givetvis modellen som vi diskuterade förut.
Citera
2016-04-02, 12:01
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Om du korsar hela Antarktis längsmed samma longitud (du förstår vad jag menar gissar jag) så motbevisar det givetvis modellen som vi diskuterade förut.

Och eftersom du inte vågade emotsäga det som beskrevs i länken jag hade i ett tidigare inlägg om flygturer över antarktis samt din notoriska benägenhet att inte svara på varför andra planeter är sfäriska men jorden skulle vara platt så kan vi konstatera att du inte har någonargumentation för en platt jord!
Citera
2016-04-02, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och eftersom du inte vågade emotsäga det som beskrevs i länken jag hade i ett tidigare inlägg om flygturer över antarktis samt din notoriska benägenhet att inte svara på varför andra planeter är sfäriska men jorden skulle vara platt så kan vi konstatera att du inte har någonargumentation för en platt jord!
Visa en flygtur över samma longitud så stärker du helt klart din sak.
Och vad andra himlakroppar belangar, så har jag aldrig sett att dom är sfäriska. Det kanske dom är, men det stärker ju inte ditt case ändå.
Senast redigerad av allanbama 2016-04-02 kl. 12:16.
Citera
2016-04-02, 12:27
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Visa en flygtur över samma longitud så stärker du helt klart din sak.
Och vad andra himlakroppar belangar, så har jag aldrig sett att dom är sfäriska. Det kanske dom är, men det stärker ju inte ditt case ändå.

Samma longitud som vad??? Om du inte har intellektuell förmåga att förklara dina fabulösa påstående kanske du ska tänka igenom så att det blir begripligt!

Och hur gick det med sfäriska planeter frågan, känns som en talande tystnad!
Senast redigerad av kjellkritisk 2016-04-02 kl. 12:29.
Citera
2016-04-02, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Samma longitud som vad??? Om du inte har intellektuell förmåga att förklara dina fabulösa påstående kanske du ska tänka igenom så att det blir begripligt!
Utefter samma longitud, t ex utefter 0 och längs med 180. Var det någon mer än du som inte förstod?
Och vad var det du inte förstod med mitt svar angående planeterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in