2016-03-30, 02:16
Medlem
Onanikrems avatar
Snickersreklamen med Mr Been snurrar ju nu igen, får man poäng för den nu eller är det som det var runt Jul att man "tappade" 5 av dags poäng om man kollade på den?
Citera
2016-03-30, 02:26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Använd appen i mobilen att tanka med, dock över WiFi, reklamtittande drar data om du använder mobildata. Du får 15 till 25 flera poäng än via Wifog länken. Detta på grund av att du får bannerpoäng i tillägg. Använd INTE ”flerfönstertitt” då Wifog anser det som ”fusk”. Upptäcks det blir du av med dina poäng den dagen, och händer det flera gånger risikerar du att bli av med alla dina poäng och avstängd. Kolla efter enkäter så ofta du kan. Det tar inte lång tid från en enkät är lagt ut till den har tillräckligt med användare som svarat, ofta bara några minuter. Om du handlar på nätet, gör det gjenom Wifog där det är möjligt, du får poäng nästan direkt. Tanka på max varje dag även om det kan bli lite jobbigt ibland. Ja det kräver lite tålamod, men "man vänjer sig" som det heter. Slå av mobildata när du inte använder det. Använd WiFi så ofta du kan när du söker efter enkäter.
Funkar fint att fuska, även om jag inte gjort det hela tiden..

Finns väl ändå ingen vettig som kollar på reklamen??
Jo föresten, jag kollade på "huntsman" filmreklamen och på "10cloverfeld" faktiskt ett par gånger
Fast det räknas ju inte för jag är inte vettig.. hehe
Citera
2016-03-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
När man blir kund förbinder man sig för att titta på reklamen. Alla andra lösningar borde ju vara "fusk" då. Naturligtvis är det i Wifogs intresse att försöka hindra kunderna från att på olika sätt gå runt själva grundtanken med reklamen.
Skillnaden mot TV är att där har du ju absult inte förbundit dig alls, vad det gäller reklamen.

Det där blir väl ungefär samma definitions-diskussion som om Wifog är "gratis" eller inte... Det du förbinder dig till är i princip att du måste klicka igång fönstret och sedan låta reklamen rulla till slut för att få dina poäng. Att du de facto måste sitta och TITTA på skiten står knappast i användarvillkoren! Den dag de inför en teknisk lösning som gör att du bara kan se EN reklamfilm i taget och du på något sätt automatisk blir utan poäng om du byter till annat fönster under tiden blir den dag t o m JAG klipper kortet! Och jag tror att Wifog även där är pinsamt medvetna om att många skulle dra gränsen där.
Citera
2016-03-31, 11:14
Medlem
är det kk nu,alla mina poäng är borta,på alla mina simkort,,
Citera
2016-03-31, 13:27
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
är det kk nu,alla mina poäng är borta,på alla mina simkort,,

Det tror jag inte. De verkar ha serverproblem idag igen.
Citera
2016-04-01, 16:30
Medlem
Det kan ju ha haft något att göra med uppdatering där de ändrade på "historik-fliken"? Nu redovisas ju tilldelade poäng från reklamtittningen.

Vad tycker vi om det förresten? LÅÅÅNGA listor blir det när systemet "duttar" och det blir en massa tre, sex, nio och 15-poängare istället för en samlad summa per dag...
Citera
2016-04-01, 20:05
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Det där blir väl ungefär samma definitions-diskussion som om Wifog är "gratis" eller inte... Det du förbinder dig till är i princip att du måste klicka igång fönstret och sedan låta reklamen rulla till slut för att få dina poäng. Att du de facto måste sitta och TITTA på skiten står knappast i användarvillkoren! Den dag de inför en teknisk lösning som gör att du bara kan se EN reklamfilm i taget och du på något sätt automatisk blir utan poäng om du byter till annat fönster under tiden blir den dag t o m JAG klipper kortet! Och jag tror att Wifog även där är pinsamt medvetna om att många skulle dra gränsen där.

Klippt ur villkoren på Wifogs hemsida:

"Dessutom kan du titta på annonser och andra reklambudskap inkluderande videoklipp för att tjäna in Wifog poäng. Observera att Wifog har rätt att bestämma hur många annonser det är möjligt för varje användare att titta på."

Så nog har användarna accepterat och godkänt att de ska just TITTA på reklamen.
Citera
2016-04-01, 20:26
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Det där blir väl ungefär samma definitions-diskussion som om Wifog är "gratis" eller inte...

??? helt ovidkommande i denna fråga.

Citat:
Det du förbinder dig till är i princip att du måste klicka igång fönstret och sedan låta reklamen rulla till slut för att få dina poäng. Att du de facto måste sitta och TITTA på skiten står knappast i användarvillkoren!

Det är ju just det man förbinder sig till i avtalsvillkoren. Gsminfo citerade lite här ovan och här kommer mer, så du förstår vad Wifogs kunder accepterar:

"Ni är också införstådd med att varken ni eller annan person ......... får:
...
Flytta, ändra, inaktivera, blockera, dölja eller på annat sätt skada annonseringen i samband med vår webbplats eller tjänsterna;
...
Använda teknologi eller andra medel för att få tillträde till, indexera, utforma eller länka upp vår webbplats eller våra tjänster utan vårt skriftliga godkännande;
...
...
Företa handling som leder till potentiellt eller faktiskt juridiskt eller ekonomiskt ansvar för oss.
"

Dessutom står där:

"Om vi bedömer att ni bryter mot det föreliggande avtalet kan vi underrätta er om detta och på teknisk väg blockera eller begränsa ert tillträde till eller användning av våra tjänster."

Jag tycker det är rätt klart formulerat...
Citera
2016-04-02, 11:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Det är ju just det man förbinder sig till i avtalsvillkoren. Gsminfo citerade lite här ovan och här kommer mer, så du förstår vad Wifogs kunder accepterar:

...
Flytta, ändra, inaktivera, blockera, dölja eller på annat sätt skada annonseringen i samband med vår webbplats eller tjänsterna;
...
Använda teknologi eller andra medel för att få tillträde till, indexera, utforma eller länka upp vår webbplats eller våra tjänster utan vårt skriftliga godkännande;
...
...
Företa handling som leder till potentiellt eller faktiskt juridiskt eller ekonomiskt ansvar för oss.
"

Dessutom står där:

"Om vi bedömer att ni bryter mot det föreliggande avtalet kan vi underrätta er om detta och på teknisk väg blockera eller begränsa ert tillträde till eller användning av våra tjänster."

Hoppas att de inte märker att jag aldrig har på ljudet på min dator
Citera
2016-04-03, 00:48
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Hoppas att de inte märker att jag aldrig har på ljudet på min dator

Jag tror inte Wifog bryr sig det minsta om du inte tittar med öronen. Du får t.o.m. blunda med öronen utan att du bryter mot avtalstexten.
Citera
2016-04-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Klippt ur villkoren på Wifogs hemsida:

"Dessutom kan du titta på annonser och andra reklambudskap inkluderande videoklipp för att tjäna in Wifog poäng. Observera att Wifog har rätt att bestämma hur många annonser det är möjligt för varje användare att titta på."

Så nog har användarna accepterat och godkänt att de ska just TITTA på reklamen.

Citat:

...
...
...
...
"

Dessutom står där:

Jag anser fortfarande att det på inget ställe i texten är formulerat att man måste TITTA på reklamen i betydelsen att faktiskt sitta och kolla på reklamen. Och lika uppenbart är det att Wifog är medvetna om att de flesta sitter och klickar igång reklamen utan att sedan se på den. Upplägget skulle aldrig fungera om de tvingade folk till det!
Citera
2016-04-04, 16:57
Medlem
Citat:
Jag anser fortfarande att det på inget ställe i texten är formulerat att man måste TITTA på reklamen i betydelsen att faktiskt sitta och kolla på reklamen. Och lika uppenbart är det att Wifog är medvetna om att de flesta sitter och klickar igång reklamen utan att sedan se på den. Upplägget skulle aldrig fungera om de tvingade folk till det!

Fast de påtvingade ju folk att lösa Captcha en period förra året och folk är ju kvar än verkar det som.

Ont om reklam nu verkar det som..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in