2014-10-11, 22:18
  #85
Medlem
Iaghs avatar
Flickvännen gråter och pundaren hajar nothing.

Fler citat från Expressen:

"Han säger att den första minnesbilden är från Karolinska universitetssjukhuset, där han vaknade upp efter olyckan. Han berättar att hans flickvän gråtande informerade honom om att han varit inblandad i en bilolycka"

"- Hela grejen känns sinnessjuk, men jag har inget minne av att jag har kört bil den dagen."

"Mannen låg nedsövd i två dagar efter olyckan. Den totala minnesförlusten uppskattar han till fem dagar. Han får en fråga av polisens förhörsledare om hur han ställer sig till misstankarna. Han svarar då att han förnekar brott."

1) Vem är gärningsmannen?

2) Om denna händelse inte kan anses vara ett brott här så flytta den till tripprapporter, typ
Citera
2014-10-12, 15:23
  #86
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Flickvännen gråter och pundaren hajar nothing.

Fler citat från Expressen:

"Han säger att den första minnesbilden är från Karolinska universitetssjukhuset, där han vaknade upp efter olyckan. Han berättar att hans flickvän gråtande informerade honom om att han varit inblandad i en bilolycka"

"- Hela grejen känns sinnessjuk, men jag har inget minne av att jag har kört bil den dagen."

"Mannen låg nedsövd i två dagar efter olyckan. Den totala minnesförlusten uppskattar han till fem dagar. Han får en fråga av polisens förhörsledare om hur han ställer sig till misstankarna. Han svarar då att han förnekar brott."

1) Vem är gärningsmannen?

2) Om denna händelse inte kan anses vara ett brott här så flytta den till tripprapporter, typ
Är du totaltömd i skallen?
Detta är ett av de grövre fulare brotten härinne.
Ett pundarmissfoster här påtänd och full kört sönder livet för ett antal människor! Den fittiga ynkryggen är inte ens man nog att stå för sina handlingar, skyller ifrån sig, nekar å "minns inget.
Fy fan vad klent, FY FAN!
Citera
2014-10-12, 19:07
  #87
Medlem
Razzles avatar
Jargongen på kåken är den att om man varit hänsynslös OCH feg som vid denna ynkrygg som skyller ifrån sig har man en svår tid framför sig på kåken. Om man dessutom sitter och gnäller på rättegången om att man inte menade att göra illa, jag var påverkad, jag trodde inte att.., jag vill bli frikänd, så kommer man att råka extra illa ut då man bevisat sig som en ynkrygg.

Känns jävligt tragiskt det som hänt, men olycka är det inte!
Vill aset lida minsta möjliga bör han sikta på en överdos. Då sparar han samtidigt på mina skattepengar vilket jag är tacksam för:lol
Citera
2014-10-13, 15:51
  #88
Moderator
ofays avatar
Åtal

Olyckor och katastrofer --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2014-10-13, 20:10
  #89
Medlem
Iaghs avatar
Helt värdelös grej.

Den trippen kunde ha dödat/skadat väldigt många människor.

Fortfarande ingen som vill publicera vem som är orsaken?

Lay it to rest då.

PS. Tack mod som flyttade saken till krimtråd.
Citera
2016-01-19, 23:38
  #90
Medlem
Detta fall togs upp i Veckans Brott tidigare ikväll. Kvinnan sitter tydligen i rullstol.

Mannen som framförde bilen dömdes 10 nov 2014:
Citat:
Nu döms han till ett fyra år långt fängelsestraff för bland annat vållande till kroppsskada (grovt brott), grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri och narkotikabrott. Utöver fängelsestraffet ska mannen utge skadestånd om 110 227 kronor till den kvinnliga cyklisten.

http://www.expressen.se/nyheter/mejade-ner-kvinna--far-fyra-ars-fangelse/

Denna tråd tystnade väldigt tvärt, kan det möjligen bero på MGM:s hudfärg?
__________________
Senast redigerad av Skewie 2016-01-19 kl. 23:53.
Citera
2016-01-20, 01:13
  #91
Medlem
libbens avatar
Fyra år... Fyfan. Snarare 10 år minst och rehab. Gott uppförande? 8 år. FFS.
Citera
2016-01-20, 11:33
  #92
Medlem
Maulcas avatar
Det blev en avsevärd sänkning av påföljden i hovrätten


Tingsrättsdom: https://minfil.org/m3n7l0b3b3/Stockholms_TR_B_11468-14_Dom_2014-11-04.pdf

Hovrättsdom: https://minfil.org/n1nclfbdbd/Svea_HR_B_10295-14_Dom_2014-12-22.pdf
Citera
2016-01-20, 21:25
  #93
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Det blev en avsevärd sänkning av påföljden i hovrätten


Tingsrättsdom: https://minfil.org/m3n7l0b3b3/Stockholms_TR_B_11468-14_Dom_2014-11-04.pdf

Hovrättsdom: https://minfil.org/n1nclfbdbd/Svea_HR_B_10295-14_Dom_2014-12-22.pdf
2 år? Bara för att Lolo inte dog, då kanske det blivit 6 år...
Då tar de hänsyn till andra domar alltså... Så nån satte gränsen från början i ett tidigare fall och vi kör vidare på det. Okej.


Se över hela jävla rättsapparaten för i helvete.

Hopplöst wt. Skyller ifrån sig och tar noll ansvar.
Citera
2016-01-20, 22:48
  #94
Medlem
Turerna kring den dömde mannen förbryllar mig.

2014-08-24 krashade han alltså på Skanstullsbron. Bilen klövs och han hamnade på Karolinska. Flera medier (SVT, Expressen och Aftonbladet) uppgav att Jimmi hade ådragit sig allvarliga skador.

Jimmi häktades inte, skadorna verkar inte heller ha varit speciellt allvarliga. Tolv dagar senare (2014-09-05) smet han från polisen vid en rutinmässig trafikkontroll vid Hornstull. Dagen efter anhölls Jimmi, ytterligare en dag senare (2014-09-06) häktades han pga risk för fortsatt brottslighet.

Jimmi hade redan innan Skanstullolyckan ett belastningsregister på 41 avsnitt. Han har blivit dömd för narkotika- och trafikbrott tidigare.

Jag förstår inte varför inte åklagare begärde honom häktad redan efter Skanstullsolyckan.
(Egentligen krävs åtalspunkt med minimumstraff ett års fängelse för häktning, men det kravet kunde man ändå kringgå vid häktningen i september)

Sen kan jag bara hålla med om att straffsatserna är för låga vid denna typ av trafikbrott. Samma sak vid olyckan mellan bil och cyklist på Stadsgårdsleden i somras.

Vet inte riktigt hur Jimmis strafftid räknas ut, han var ju villkorligt frigiven från tidigare fängelsedom när dessa brott skedde så det borde väl inte vara frigivning efter 2/3 strafftid i alla fall.

Förhoppningsvis sitter han några månader till, men jag antar att han är ute till sommaren.
Citera
2016-03-25, 07:52
  #95
Medlem
Killyourselfs avatar
Han är numera på fri fot.. Befinner sig uppe i Skellefteå.
Citera
2016-04-02, 09:57
  #96
Medlem
Stämmer bra att han är i Skellefteå, han är även därifrån och har gjort betydligt grövre saker än denna påkörning...rån,mordförsök m,m. Nu har han varit i farten igen i sin hemstad: http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/misstankt-brutalt-ran-man-och-kvinna-sitter-anhallna-hos-polisen-vald-har-forekommit-561830

Jimmy har även varit medlem i undergruppen till Bandidos, X-team men där hände något som bara inblandade vet... han flyttade ner till värmland och där ställde han till det rejält för sig och smet sedan därifrån till Sthlm och verkar ha fortsatt sin lysande bana...kommer gå samma väg som sin ökända far vilket blir bra! En belastning mindre för samhället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in