2016-04-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
ckej, det finns en och annan västerdåre som drömmer att det vore annorlunda så mycket att de tror de själva till sist - men ni är inte många.

Till och med era politiska fränder skäms ju för er.

Vilka politiska fränder? Vem skäms för mig, berätta gärna det.
OK du är sd, fint att du berättar det, så förstår man att det finns en politisk agenda bakom.
Citera
2016-04-01, 20:00
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ska du tillföra denna debatt något och sluta komma med ogrundade anklagelser förde som diskuterar fakta`?

Eller kanske du bara ska gå å lägga dig tidigt idag och försöka tänka på något annat i morgon?

PS: Hoppas du har någon att krama innan du går å lägger dig så du inte somnar lika hatisk som du är nu. Ds

I den här tråden finns det folk som säger att Alexander Bengtsson borde ha dömts till döden.
Och så anklagar du mig för att vara hatisk.
Och andra kommer med ogrundade anklagelser om att Alexander Bengtsson ljugit om att han var homosexuell, ljugit om alla hoten, med mera.
Och så anklagar du mig för att komma med ogrundade anklagelser.
Det är meningslöst att diskutera med dig. Vi får enas om att vara oense och tillhöra två helt olika människosorter.
Citera
2016-04-01, 20:02
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det finns två alternativ.

1. Han begick självmord. Troligt motiv finns.

2. Polisen försöker dölja, att han blev mördad.

Då kroppen har genomgått en rättsmedicinsk obduktion, så kräver alternativ 2 inte bara att polisen försöker dölja mordet. Rättsmedicinalverket måste också delta i konspirationen.

Du kanske kan starta en tråd i konspirationsforumet om Rättsmedicinalverkets och polisens konspiration.

(FB) Konspirationer och alternativa teorier
Begå självmord över ett par misstänkta falska larm?
Citera
Moderator
Meijis avatar
Någon skrev, att Alexanders mamma var mer känd eller inflytelserik (eller något ditåt), varför det var svårt att hitta information. Någon som vet, vad som avsågs? (Jag hittar inte inlägget... det kanske är borttaget.)
Citera
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Vilka politiska fränder? Vem skäms för mig, berätta gärna det.
OK du är sd, fint att du berättar det, så förstår man att det finns en politisk agenda bakom.

Min uppfattning är att de idioter som drömmer att detta är ett "mord" av "rasister" och poliser. Det är säkert så att inte alla av dessa är politiska fränder med varandra - det finns bevisligen dårar från både vänster och höger.

Ursäkta om det inte framgick tydligt nog för dig.
Citera
2016-04-01, 20:06
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
I den här tråden finns det folk som säger att Alexander Bengtsson borde ha dömts till döden.
Och så anklagar du mig för att vara hatisk.
Och andra kommer med ogrundade anklagelser om att Alexander Bengtsson ljugit om att han var homosexuell, ljugit om alla hoten, med mera.
Och så anklagar du mig för att komma med ogrundade anklagelser.
Det är meningslöst att diskutera med dig. Vi får enas om att vara oense och tillhöra två helt olika människosorter.

VART har någon skrivit att AB borde ha dömts till döden?

Om det har skett så har jag missat det. Och om en har skrivit det (vilket jag inte tror då jag läst hela tråden), tycker du då detta är representativt för alla som skriver seriöst i tråden?

Och ja, det är meningslöst att du kommer med förolämpningar till oss som debatterar seriöst här. Gå och lägg dig nu och sluta förnedra dig själv.
Citera
2016-04-01, 20:08
Medlem
Citat:
Japp, han säger sig har blivit "hotad" 50 gånger i TV en gång, där blandar han in att någon på Twitter sagt att han haft fel politiskt (om han anmälde dessa vet jag inte, men han skev att han gjort det).

Det finns inte ett enda exempel på att han skulle blivit hotad eller attackerad på allvar.

Jag själv som SD:are har blivit hotad massor med gånger, men då beter man sig inte som Alexander.

Kroppen ÄR identifierad, polisen utesluter brott och säger att allt tyder på självmord. I ETT PRESSMEDDEDANDE - vilket är ytterst tydligt för att vara från polisen.

Jag vet inte hur mycket mer fakta du behöver innan du inser faktum.

Vad fan är det du hoppas/drömmer om egentligen?

Så du vet att Alexander aldrig hotades på allvar. Då vet du mer än åklagaren.
http://mobil.unt.se/uppland/uppsala/hot-mot-uppsalapolitikern-utreds-som-falskt-larm-4176730.aspx

Jag vet inte vad Alexander dog av.

Jag är dessutom fullständigt ointresserad av din politiska tillhörighet men samtidigt lite nyfiken på vilken auktoritet du anser dig ha i frågan om hur man beter sig när man är hotad. Som jag redan skrivit så hoppas/drömmer jag ingenting. Jag ogillar er dans på en 20-årig människas grav.
Citera
2016-04-01, 20:08
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko

Nej, det har ingen sagt. Men att han avslöjades som en mytoman av polisen hade säkert med självmordet att göra.
Citera
2016-04-01, 20:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko

Tja... den 22 mars framträdde han i TV och berättade om alla hot, som han påstod sig få stup i kvarten.

23 mars delgavs han misstanke om falska anmälningar (polisen hade specificerat tre).

24 mars hittades han död. Polisen misstänker inte något brott och betraktar det som självmord.
Citera
2016-04-01, 20:12
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så du vet att Alexander aldrig hotades på allvar. Då vet du mer än åklagaren.
http://mobil.unt.se/uppland/uppsala/hot-mot-uppsalapolitikern-utreds-som-falskt-larm-4176730.aspx

Jag vet inte vad Alexander dog av.

Jag är dessutom fullständigt ointresserad av din politiska tillhörighet men samtidigt lite nyfiken på vilken auktoritet du anser dig ha i frågan om hur man beter sig när man är hotad. Som jag redan skrivit så hoppas/drömmer jag ingenting. Jag ogillar er dans på en 20-årig människas grav.

Det finns inte ETT ENDA fall där något hot har kunnat konstaterats, det påstår inte åklagaren heller.

Sedan är väl de enda som jublar idag sk "antirasister" som försöker få en martyr av någon som bara tog självmord. De är de som jublar idag, alla vi humanister sörjer över att han drevs till detta.
Citera
2016-04-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tja... den 22 mars framträdde han i TV och berättade om alla hot, som han påstod sig få stup i kvarten.

23 mars delgavs han misstanke om falska anmälningar (polisen hade specificerat tre).

24 mars hittades han död. Polisen misstänker inte något brott och betraktar det som självmord.

Som vanligt i sådana här trådar måste man ju läsa in sig på all fakta och utifrån det göra en bedömning av vilket scenario som är mest sannolikt. Det man måste förstå är att de tre falskanmälningarna han delgavs brottsmisstanke om är av det grövre slaget och inte någon i den långa rad av anmälningar han gjort där t ex någon skrivit på hans twitter att han är dum i huvudet och liknande. Rimligen har polisen gjort en grundlig utredning av de grövsta hoten och där konstaterat att t ex bombhotet och knivskärningen är händelser Bengtsson själv iscensatt. Det är den rimliga slutsatsen man måste dra. Att istället tro att både dessa poliser samt de som utredde bilbranden ljuger och agerar utifrån rasism är att tro på något betydligt mindre sannolikt. Vi vet inte säkert men vi kan göra kvalificerade gissningar och dessa är naturligtvis att han tog livet av sig pga att han avslöjats som mytoman.
Citera
2016-04-01, 20:27
Medlem
https://www.facebook.com/sdarlikamedrasiser/photos/a.579728975489967.1073741828.578953655567499/848858798576982/?type=3&comment_id=848928635236665&comment_trackin g=%7B%22tn%22%3A%22R2%22%7D

"Henrik Arnstad polisen vet något som skulle såra den dödes anhöriga, om dödsorsaken gick ut offentligt. som fd nyhetsreporter känner jag igen formuleringarna.

Gilla · Svara · 2 · 8 tim"
https://www.facebook.com/sdarlikamedrasiser/photos/a.579728975489967.1073741828.578953655567499/848858798576982/?type=3&theater

Arnstad tror han sitter på info.

Har kollat in hur deras villa ligger & mycket tveksamt till att någon skulle göra ett knivattack där.

http://www.hitta.se/kartan!~59.79211,17.65047,19z/tr!i=av3hxfIU/search!st=prv!q=adress%3AH%C3%B6jdv%C3%A4gen%2030% 20A%20Uppsala!b=59.79174:17.64838,59.79249:17.6526 7!t=combined/streetview!po=59.79188500:17.65078000!a=0.01240!pi =0.16209/tileLayer!l=1

Deras nummer är 30B = en villa som ligger bakom 30A.

Villan 30A = original tomtens villa med ett dubbelgarage för att komma till 30B så verkar det som man går till vänster om dubbelgaraget för att komma in till det huset.

Jag gissar på att ena vänstra garaget & halva uppfarten är parkeringsplatser till 30B &
högra garaget & halva uppfarten är parkeringsplatser till 30A.

I huset Alexander bodde i är det 3 personer till skriva på & i det andra huset 30A är det 2 personer skriva på. Förmodligen har ingen i hela området sett eller hört något denna natt till onsdagen den 9 mars då knivattacken ska ha påståst ske runt 01.00-02.00 .

Känns som han sitter berättar en "Made up story" i SVTs morgonstudio om ni frågar mig.
Har man fått en kniv i magen & senaste hotet mot sig runt 7-8 timmar innan denna livesändning så är det väldigt få människor som skulle sitta och prata som denna kille gör.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ska-se-till-att-du-far-ett-skott-i-pannan
Senast redigerad av Azimut68 2016-04-01 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in