2016-04-01, 19:33
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Aha, antirasisterna har blod på sina händer. Fantastisk slutsats.

Klart ni har, ni som uppmuntrat hans uppenbara lögner.

Eller nej, du har ju rätt - detta är ju alla "rasister" och inte minst polisens fel.

Rätt så?
Citera
2016-04-01, 19:34
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Jag hoppas inte att det var mord, misstänker inte att polisen ljuger, men råkar visst uttala mig jävligt otydligt så att alla blir förbannade.
Jag har svårt för skadeglada vinklingar, att Alexander Bengtsson var en loser och bedragare, att alla hot var fabricerade, och en massa andra tvärsäkra påståenden. För att inte tala om allt som sägs om Alexander Bengtsson i andra trådar här. Visst, det här är Flashback, därför har jag rätt att säga att jag tycker att rasismen som uttrycks här mot Alexander Bengtsson är vidrig, utan att jag för den sakens skull hävdar att det var rasismen som tog hans liv.
Han hade förhörts misstänkt för falsklarm (vid tre tillfällen, då uppgifterna var spretiga).
En del av hoten kan ha varit reella, andra inte. Verkligheten är oftast för rörig och motsägelsefull för att passa in i den ena eller andra ideologin.

Det var alexander som stod för det rasistiska när han med lögner försöker påskina att han utsätts för rasism och överfall av vita svenskar. Om en vit man agerade så så hade han varit en vidrig rasist i dina ögon. Alexander borde ha dömtd till döden för sitt rasistiska konspirerande mot svensken, skönt att han själv agerade rättskipare och tog sitt liv.
Citera
2016-04-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag, eller någon annan här vad jag sett, drar några "förhastade slutsatser". Vi går på vad polisen pch åklagaren sagt offentligt, sedan 1+1.

Jag förstår inte vad du menar är "vinklat".

Åklagaren har inte ens påstått att han inte skulle ha varit hotad. Han anmälde cirka 50 hot. Tre hot mot honom var under utredning och han delgavs misstanke för falsk larm i dessa fall. Ändå tycker ni att han aldrig varit hotad och att han har hittat på allting. Har ni några bevis på detta, till skillnad mot åklagaren som medger att det funnits hot mot honom som inte kan ifrågasättas? Ni drar också förhastade slutsatser om vad polisen säger om hans död. Han är inte identifierad ännu men antagligen är det han som är dödsoffret. Polisen säger att just nu tyder ingenting på att brott har begåtts, ingenting mer.
Citera
2016-04-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle jag hoppas/fantisera någonting? Jag inte moderat, jag kände inte honom och jag var inte ens övertygad om av att han blev överfallen i sin bostad. Däremot tycker jag ni drar förhastade slutsatser och vinklar allting.

De e Flashback det här...
Schyman säger att det är rasismens fel och rasisterna att det var antirasismens fel. Det går ju inte att skriva om dödsfallet utan att utnyttja det politiskt.
Frågor på det?
Sorglig historia ialf.
Citera
2016-04-01, 19:40
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Åklagaren har inte ens påstått att han inte skulle ha varit hotad. Han anmälde cirka 50 hot. Tre hot mot honom var under utredning och han delgavs misstanke för falsk larm i dessa fall. Ändå tycker ni att han aldrig varit hotad och att han har hittat på allting. Har ni några bevis på detta, till skillnad mot åklagaren som medger att det funnits hot mot honom som inte kan ifrågasättas? Ni drar också förhastade slutsatser om vad polisen säger om hans död. Han är inte identifierad ännu men antagligen är det han som är dödsoffret. Polisen säger att just nu tyder ingenting på att brott har begåtts, ingenting mer.

Japp, han säger sig har blivit "hotad" 50 gånger i TV en gång, där blandar han in att någon på Twitter sagt att han haft fel politiskt (om han anmälde dessa vet jag inte, men han skev att han gjort det).

Det finns inte ett enda exempel på att han skulle blivit hotad eller attackerad på allvar.

Jag själv som SD:are har blivit hotad massor med gånger, men då beter man sig inte som Alexander.

Kroppen ÄR identifierad, polisen utesluter brott och säger att allt tyder på självmord. I ETT PRESSMEDDEDANDE - vilket är ytterst tydligt för att vara från polisen.

Jag vet inte hur mycket mer fakta du behöver innan du inser faktum.

Vad fan är det du hoppas/drömmer om egentligen?
Citera
2016-04-01, 19:43
Medlem
Citat:

Dem säger att allt tyder på självmord, det verkar som om anhöriga vill att de ska gå ut med det också. Att alla hoten skulle ha varit hittepå, tror jag inte. Eller att han skulle ha hittat på att han var bög.
Citera
2016-04-01, 19:44
Medlem
Y2Ws avatar
Angående dessa "50 anmälningar" AB gjort; ingen annan än han själv har påstått att han gjort dessa.

Om de finns vet vi inte, men att inga hot gjorts är väl vi väl nästan alla överens om nu va?

Allra minst "knivattacken" då han öppnar dörren för en maskerad man mitt i natten.
Citera
2016-04-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Det var alexander som stod för det rasistiska när han med lögner försöker påskina att han utsätts för rasism och överfall av vita svenskar. Om en vit man agerade så så hade han varit en vidrig rasist i dina ögon. Alexander borde ha dömtd till döden för sitt rasistiska konspirerande mot svensken, skönt att han själv agerade rättskipare och tog sitt liv.

Ja det här var ju ett tydligt exempel på vilka trevliga motståndare Alexander hade. Har det vällt in nazister här eller?
Citera
2016-04-01, 19:48
Medlem
Citat:
Angående dessa "50 anmälningar" AB gjort; ingen annan än han själv har påstått att han gjort dessa.

Om de finns vet vi inte, men att inga hot gjorts är väl vi väl nästan alla överens om nu va?

Allra minst "knivattacken" då han öppnar dörren för en maskerad man mitt i natten.

Nej.
Citera
2016-04-01, 19:50
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Klart ni har, ni som uppmuntrat hans uppenbara lögner.

Eller nej, du har ju rätt - detta är ju alla "rasister" och inte minst polisens fel.

Rätt så?

Jag har inte uppmuntrat några lögner alls. Inte heller anklagat polisen för någonting. Du blandar ihop mig med någon annan.
Citera
2016-04-01, 19:50
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Nej.

ckej, det finns en och annan västerdåre som drömmer att det vore annorlunda så mycket att de tror de själva till sist - men ni är inte många.

Till och med era politiska fränder skäms ju för er.
Citera
2016-04-01, 19:53
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jag har inte uppmuntrat några lögner alls. Inte heller anklagat polisen för någonting. Du blandar ihop mig med någon annan.

Ska du tillföra denna debatt något och sluta komma med ogrundade anklagelser förde som diskuterar fakta`?

Eller kanske du bara ska gå å lägga dig tidigt idag och försöka tänka på något annat i morgon?

PS: Hoppas du har någon att krama innan du går å lägger dig så du inte somnar lika hatisk som du är nu. Ds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in