2016-04-01, 18:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej det är nog inte många som TROR att det är mord (även om det nog finns sådana dårar också), men många HOPPAS nog och VILL att det skulle vara det.

På sidan "SD är lika med rasister" är det många som skriver att det är "sjukt" att polisen kallar det för självmord och en skriver att hon JO-anmält polisen för att de inte utreder detta som ett mord.

Ja de är dårar, men de är tyvärr inte helt ensamma i den åsiktsyttringen.

EDIT: Tyvärr verkar "SD Ut Ur Riksdagen" vara en sluten grupp, så där kan jag tyvärr inte läsa.

Jag är inte med där och kan läsa?
Visst, dårar finns alltid. Du vet som när SDare inte kan erkänna att deras företrädare skiter i det blå skåpet. Folk är generellt lite för låsta i sin politiska tillhörighet för att kunna se nyktert på saker.

Edit: SD lika med rasister heter visst sidan.
Senast redigerad av Dofterna 2016-04-01 kl. 18:56.
Citera
2016-04-01, 18:54
Medlem
why123s avatar
Eftersom polisen skriver "befarat självmord" och som skribenten Som-nam-nam uppmärksammade igår, har polisen i samråd med de anhöriga gått ut med uppgifterna om självmord. (Jag ska villigt erkänna att jag inte läste artikeln tillräckligt noggrant för att uppmärksamma att de anhöriga uppenbarligen gått med på publiceringen från polisen).
Vi kan alltid spekulera men det har gått en tid sedan bilen hittades så något bör de kommit fram till.

Något jag tycker vi inte bör förbise är att AB i sin förtvivlan ville få det att se ut som ett misstänkt mord, med tanke på de omständigheterna som rådde.. På det viset skulle han få rätt, han skulle visa att han inte bara blivit hotad utan till sist också blivit mördad.

Då jag inte kände till AB tidigare och nu förstått att han blivit känd genom sina "hot" och inte genom "politiken" så är det lätt att se hur media nappar på allt utan att granska något. Det i sig är en förbannelse att det går att komma med ogrundade påstående som inte följs upp. Sedan upptäcker vederbörande på vilket sätt man lättast får uppmärksamhet och så är karusellen igång..

Med det sagt menar jag inte att han aldrig varit utsatt för något hot eller diskriminering, det tror jag faktiskt att de flesta politiker (och även många vanliga människor) varit utsatta för. Men tyvärr tror jag att han drev det till sin spets och inte såg någon väg tillbaka..
Citera
2016-04-01, 18:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
1 kan vara singelolycka

2 kan vart självmord där han gasats ihjäl i kupen och gasen sedan antänt bilen

3 kan varit en mördare som stulit hans släktings bil och kört med honom till ödeshög för att där sätta eld pa honom

Gör själv eran sannolikhetsanalys

Tjaa, hela hans affärsidé kring vilken han skapat sig en politisk karriär sprack. Det finns tillräckligt många kvar som med lögnen som vapen skadar oliktänkande. Så nej, jag kommer inte att sakna honom.
Citera
2016-04-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Men polisen uttalar ju sig om att det inte ens finns misstanke om något brott.

Vad sitter du och hoppas på/fantiserar om egentligen?

Varför skulle jag hoppas/fantisera någonting? Jag inte moderat, jag kände inte honom och jag var inte ens övertygad om av att han blev överfallen i sin bostad. Däremot tycker jag ni drar förhastade slutsatser och vinklar allting.
Citera
2016-04-01, 19:00
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag är inte med där och kan läsa?
Visst, dårar finns alltid. Du vet som när SDare inte kan erkänna att deras företrädare skiter i det blå skåpet. Folk är generellt lite för låsta i sin politiska tillhörighet för att kunna se nyktert på saker.

Edit: SD lika med rasister heter visst sidan.

Då snackar vi om samma sida (och då är det betydligt fler än 4 som tror på Jonas Gardells konspirationsteori om mordutredningen).

Och ja, det finns "Heja Jimmie"-dårar som aldrig kan erkänna ett SD-fel också, men detta är liksom i en annan liga.
Citera
2016-04-01, 19:04
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle jag hoppas/fantisera någonting? Jag inte moderat, jag kände inte honom och jag var inte ens övertygad om av att han blev överfallen i sin bostad. Däremot tycker jag ni drar förhastade slutsatser och vinklar allting.

Jag, eller någon annan här vad jag sett, drar några "förhastade slutsatser". Vi går på vad polisen pch åklagaren sagt offentligt, sedan 1+1.

Jag förstår inte vad du menar är "vinklat".
Citera
2016-04-01, 19:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
"Oavsett hur det gick till - rasismen tog hans liv. Tankar till nära o kära o alla som utsätts för hot och hat. ...

Nej, rasismen tog inte hans liv. Han grävde en grop åt andra men föll själv däri. Föll på eget grepp.
Citera
2016-04-01, 19:15
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Jag hoppas inte att det var mord, misstänker inte att polisen ljuger, men råkar visst uttala mig jävligt otydligt så att alla blir förbannade.
Jag har svårt för skadeglada vinklingar, att Alexander Bengtsson var en loser och bedragare, att alla hot var fabricerade, och en massa andra tvärsäkra påståenden. För att inte tala om allt som sägs om Alexander Bengtsson i andra trådar här. Visst, det här är Flashback, därför har jag rätt att säga att jag tycker att rasismen som uttrycks här mot Alexander Bengtsson är vidrig, utan att jag för den sakens skull hävdar att det var rasismen som tog hans liv.
Han hade förhörts misstänkt för falsklarm (vid tre tillfällen, då uppgifterna var spretiga).
En del av hoten kan ha varit reella, andra inte. Verkligheten är oftast för rörig och motsägelsefull för att passa in i den ena eller andra ideologin.
Citera
2016-04-01, 19:23
Medlem
Alla verkar säkra på att Bengtssons eget uttalande om att han var homosexuell var sanning. Med tanke på vad som framkommit om hans andra lögner är det väl troligt att även det påståendet var en lögn i syfte att skapa publicitet runt sig själv. Tragiskt att alla ryggdunkningarna till slut gjorde att han hade målat i sig ett hörn där självmord blev hans enda utväg. Det är många så kallade antirasister som har blod på sina händer idag. Skäms.
Citera
2016-04-01, 19:26
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag hoppas inte att det var mord, misstänker inte att polisen ljuger, men råkar visst uttala mig jävligt otydligt så att alla blir förbannade.
Jag har svårt för skadeglada vinklingar, att Alexander Bengtsson var en loser och bedragare, att alla hot var fabricerade, och en massa andra tvärsäkra påståenden. För att inte tala om allt som sägs om Alexander Bengtsson i andra trådar här. Visst, det här är Flashback, därför har jag rätt att säga att jag tycker att rasismen som uttrycks här mot Alexander Bengtsson är vidrig, utan att jag för den sakens skull hävdar att det var rasismen som tog hans liv.
Han hade förhörts misstänkt för falsklarm (vid tre tillfällen, då uppgifterna var spretiga).
En del av hoten kan ha varit reella, andra inte. Verkligheten är oftast för rörig och motsägelsefull för att passa in i den ena eller andra ideologin.

Polisen har hittat TRE falska anmälningar, ingen som kan sägas vara äkta ännu (och nu lär de ju sluta leta).

Vad är det du vill säga egentligen?
Citera
2016-04-01, 19:26
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Alla verkar säkra på att Bengtssons eget uttalande om att han var homosexuell var sanning. Med tanke på vad som framkommit om hans andra lögner är det väl troligt att även det påståendet var en lögn i syfte att skapa publicitet runt sig själv. Tragiskt att alla ryggdunkningarna till slut gjorde att han hade målat i sig ett hörn där självmord blev hans enda utväg. Det är många så kallade antirasister som har blod på sina händer idag. Skäms.

Aha, antirasisterna har blod på sina händer. Fantastisk slutsats.
Citera
2016-04-01, 19:32
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Men AB blev ändå vald för Sthlms ordförande för Fria Moderater (deras homogrupp), det tyder ju på att han var ganska seriös i homogrejandet.

Men visst är det som du säger, allt uppmuntrande till lögnerna av media och PK-politiker är enog en stor del av förklaringen tll att det slutade så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in