Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-04-01, 08:46
Medlem
Idag 1 april läser jag att en tidning gör ett nummer av att man inte skriver något aprilskämt i år. "Vi vill helt enkelt att du som läsare ska kunna lita på att det som står i tidningen är sant – alla dagar om året." skriver man och jag kan inte låta bli att reflektera. -Tänk om alla som skrivit och uttalat sig om Assange hållit sig till det rättesnöret, då hade förmodligen förundersökningen varit klar för länge sedan.
Senast redigerad av O.s.a. 2016-04-01 kl. 08:56. Anledning: Språklig korrigering
Citera
2016-04-01, 09:02
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
...... När jag via en googling fick nys om ett dokument och skrev om det här så anses jag vara en skurk.

När det gäller länken jag skrev om här så var det helt enkelt så att jag via en enkel googling, typ "Assange xxx yyy", minns inte exakt vad jag sökte på just då, bland de första sökträffarna hamnade på en sida med länk till det dokumentet som jag sen länkade till då. Liknande sökningar har jag gjort många gånger och länkat till olika saker. .

1: Dokumentet heter Stockholms TR B 12885-10 Aktbil 62, vilket lades upp av Figaropravda 12/9-14. Det var INTE sökbart på google alls under "Assange" eftersom det var en pdf-fil.

2: Läckande dokument brukar bli indexerade och sökbara 2-3 dar efter publicering, i bästa fall 2 dar om det blir hög trafik till dokumentet i fråga, och samma sak gäller cahcen när sidan ändras.

Så när Figaropravda publicerade pdf-filen, var den inte sökbar alls under namnet Assange öht. Direkt efter detta "tilltag" gick en aprak CB ut i Svt att han alltid varit kommunist, och direkt därefter hackades Piscatus som fick Ashberg att polisanmäla om vi ser till vad som hände under dessa 2 dagar.

Det man kan fråga sig nu år 2016 är om CB och Martin Fredriksson hade något samarbete eftersom vi nu vet att MF var kontraktsanställd av SÄPO.

Fiatigerlilja har helt rätt i att du medvetet la ut detta för att åklagarna skulle kunna använda detta i syfte att hemligstämpla uppgifter. Det en del inte verkar ha fattat är att om man hämtar ut uppgifter så bokför registratorn även vem som hämtat ut uppgifterna, så ÅKM visste redan den 12/9 att några hämtade ut filerna och sen "fick du tips".....

Vad vi har just nu är en kader av anonyma pultroner som smutsar ned sidorna och som i historieböckerna kommer att vara klassade som landsförrädare, grattis.
Citera
2016-04-01, 09:10
Medlem
Citat:
Det är märkligt att kritik ges mot mig både då jag länkar till något och då jag inte gör det. Ingen kritik riktas mot någon annan när man länkar till diverse läckt material i form mailväxlingar med åklagaren etc, då är allt superbra. När jag via en googling fick nys om ett dokument och skrev om det här så anses jag vara en skurk. Det är de här dubbla måttstockarna igen helt uppenbart.

Personligen är jag emot den här typen av läckande av uppgifter som inte skall läckas, under pågående förundersökning etc. Det borde vara brottsligt och bestraffas hårt, samma sak om läckor kommer via polisen. När det gäller länken jag skrev om här så var det helt enkelt så att jag via en enkel googling, typ "Assange xxx yyy", minns inte exakt vad jag sökte på just då, bland de första sökträffarna hamnade på en sida med länk till det dokumentet som jag sen länkade till då. Liknande sökningar har jag gjort många gånger och länkat till olika saker. Men pga vissas faktaresistens och fäbless för konspirationsteorier så spelar det ju ingen roll vad som är fakta, den alternativa och skruvade osanningen upphöjs till sanning. Det måste vara svårt att leva under de premisserna.

Jag ska inte ge dig kritik för länken. Anledningen till negativa reaktioner baseras på att du gödslar tråden med hundratals inlägg utan substans, med lögner och upprepningar in-absurdum. Inte helt konstigt att många blir konfunderarde när du till slut länkar något med substans. Att det sedan sammanfaller med andra händelser så är det inte underligt om många blir lite skeptiska.

Hursomhelst. Jag ska be om ursäkt. Jag har ju sagt att du aldrig länkar till relevant information. T.ex när du beskyller JA "anhängare" för att vara faktaresistenta och att det är en lögn att JA har politisk asyl. Då länkar du till något som inte har med saken att göra, som inte stöder din ståndpunkt.

Men det som du ska ha en eloge för är att i din 13/9 -2014 länk så finns det massvis av fakta som visar att MN obstruerar och motsäger sig förhör. Det har ju visats många gånger med källor i tråden. Trots masspostningar med inlägg som påstår att JA, Ecuador etc motsäger sig förhör så har du aldrig, inte en endaste gång kunnat påvisa att så är fallet. Därför är det nästan tragikomiskt att du länkat till ett dokument där det gång på gång på gång visar sig att MN obstruerar förhör.

I fortsättningen så är det onödigt att referera till andra i tråden redan publicerade länkar där det tydligt framgår att MN obstruerar och att inget visar att JA/Ecuador gör det. Istället kan man bara hänvisa till det dokument du själv länkat till. Som tydligt visar att MN obstruerar. Det blir konstigt om du försöker framstå som att du inte ljuger (pga att du inte vet) när allt står i en omdiskuterad länk postad av dig själv. Stort tack!
Citera
2016-04-01, 12:46
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Mycket bra artikel!
Insinuerar du att SW var/är SÄPO/SSI undercoveragent och att de spåren sopades bort november december 2010?

Det skulle i och för sig förklara en mängd till synes ologiska utspel och avsaknaden av utspel.

Men tror du verkligen att bara en av damerna var på tjänsteuppdrag?
Är det inte troligare att båda var det men med olika uppdragsgivare? Och är du säker på SSI?
.................

Rikskrim var en felaktig benämning, det är KUT, och MeMajk flaggade redan i Sept 2010 om deras inblandning, MeMajk har aldrig återkommit, gissar att denne fick på skallen:
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Citera
2016-04-01, 13:18
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Det är märkligt att kritik ges mot mig både då jag länkar till något och då jag inte gör det. Ingen kritik riktas mot någon annan när man länkar till diverse läckt material i form mailväxlingar med åklagaren etc, då är allt superbra. När jag via en googling fick nys om ett dokument och skrev om det här så anses jag vara en skurk......

Det var utmärkt bra att du länkade till dokumentet i fråga. Jag tror att jag uttalade mitt beröm redan när du gjorde det.

Marianne Ny använde din publicering för att motivera ytterligare hemlighetsmakeri. Och brännmärka tråden som ej seriös. Det var ju egentligen din publicering hon brännmärkte. Eftersom du i alla lägen försvarar Åklagarmyndigheten begriper du ju att det ser märkligt ut. Antingen är du utnyttjad utan att förstå det, eller också jobbar du i maskopi med Åklagaren. Så ser det ut, utifrån. Det hade varit på sin plats att du kritiserat Marianne Nys påhopp på din publicering av länken. För det var väl inte i oseriösa syften som du la ut den?

Edit: Här är länken. Skrivelsen inkom till tingsrätten den 12 september 2014 och din länk till detta lades ut dagen därpå. Snabba puckar!
http://www.scribd.com/doc/239557301/Stockholms-TR-B-12885-10-Aktbil-62
Senast redigerad av trenterx 2016-04-01 kl. 13:46.
Citera
2016-04-01, 14:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Buhu buhu. Stackars anonymare. När du för en gångs skull delar med dig av en länk så bara Marianne Ny råkar få syn på det när hon sitter och skriver till hovrätten och skall förklara varför hon vägrar att låta Assange få tillgång till bevis som talar för hans oskuld.

Givetvis satt Marianne och råkade googla fram det av slump, precis på samma sätt som du själv gjorde.

Hur kan någon ens komma på tanken att tro något annat? Anonymare och Marianne som har så god historik av att hålla sig till sanningen.

Äh, det är klart att Marianne följer tråden! Så mycket beröm hon får här får hon ingen annanstans, särskilt nu när allt fler höga instanser öppet kritiserar hennes agerande. Snart är föraktade Flashback det enda stöd hon har kvar. Det är här hennes krympande fanclub tar sin tillflykt.
Senast redigerad av outoftheblue 2016-04-01 kl. 15:00.
Citera
2016-04-01, 16:56
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
1: Dokumentet heter Stockholms TR B 12885-10 Aktbil 62, vilket lades upp av Figaropravda 12/9-14. Det var INTE sökbart på google alls under "Assange" eftersom det var en pdf-fil.

2: Läckande dokument brukar bli indexerade och sökbara 2-3 dar efter publicering, i bästa fall 2 dar om det blir hög trafik till dokumentet i fråga, och samma sak gäller cahcen när sidan ändras.

Så när Figaropravda publicerade pdf-filen, var den inte sökbar alls under namnet Assange öht. Direkt efter detta "tilltag" gick en aprak CB ut i Svt att han alltid varit kommunist, och direkt därefter hackades Piscatus som fick Ashberg att polisanmäla om vi ser till vad som hände under dessa 2 dagar.

Det man kan fråga sig nu år 2016 är om CB och Martin Fredriksson hade något samarbete eftersom vi nu vet att MF var kontraktsanställd av SÄPO.

Fiatigerlilja har helt rätt i att du medvetet la ut detta för att åklagarna skulle kunna använda detta i syfte att hemligstämpla uppgifter. Det en del inte verkar ha fattat är att om man hämtar ut uppgifter så bokför registratorn även vem som hämtat ut uppgifterna, så ÅKM visste redan den 12/9 att några hämtade ut filerna och sen "fick du tips".....

Vad vi har just nu är en kader av anonyma pultroner som smutsar ned sidorna och som i historieböckerna kommer att vara klassade som landsförrädare, grattis.

Jag hittade det trots allt via sökning. Som jag minns det kom jag inte direkt till dokumentet utan till en sida där det stor något om Assange och en länk till dokumentet. Men kör på med konspirationsteorierna bara. Jag håller mig till sanningen och om den inte gillas så kan jag inte göra något åt det.
Citera
2016-04-01, 17:00
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Det var utmärkt bra att du länkade till dokumentet i fråga. Jag tror att jag uttalade mitt beröm redan när du gjorde det.

Marianne Ny använde din publicering för att motivera ytterligare hemlighetsmakeri. Och brännmärka tråden som ej seriös. Det var ju egentligen din publicering hon brännmärkte. Eftersom du i alla lägen försvarar Åklagarmyndigheten begriper du ju att det ser märkligt ut. Antingen är du utnyttjad utan att förstå det, eller också jobbar du i maskopi med Åklagaren. Så ser det ut, utifrån. Det hade varit på sin plats att du kritiserat Marianne Nys påhopp på din publicering av länken. För det var väl inte i oseriösa syften som du la ut den?

Edit: Här är länken. Skrivelsen inkom till tingsrätten den 12 september 2014 och din länk till detta lades ut dagen därpå. Snabba puckar!
http://www.scribd.com/doc/239557301/Stockholms-TR-B-12885-10-Aktbil-62

Om jag letar efter nyheter så brukar jag googla så det var väl då inte så konstigt att jag hittade det snabbt efter publicering. Mycket av det jag skrivit om här kommer från färska länkar som jag hittat efter sökning på "assange, "assange unwgad", "assange dom" etc.

Mig veterligen har MN inte hoppat på mig för att jag skrev om det här. Felet måste väl ha begåtts av den som läckte ut dokumentet, lade ut det på "scribd" och skrev om det. Jag googlade bara, hittade detta av en slump och skrev om det.
Citera
2016-04-01, 17:11
Medlem
flipflaps avatar
Det var ett väldigt försvarsläge vissa lade sig i huxflux.

duqu, tack för ditt trägna arbete och för att du så obönhörligt visar alla hur det har gått till i denna honungsfälla.

Jag hoppas verkligen att denna tråd leder framtida grävare till att kunna nysta upp både MUST, SÄPO, ISS och PSYOPS inblandning och kan ge kommande generationer en rätts-säkrare framtid.

Helt klart, framstår det för mig, är att Sofia Wilén är/var en agent, och att Anna Ardin är/var en Socialdemokratisk operatör.

Tråden har visat allt.

På köpet fick vi "Hjärtas" samarbete med extrem muslimer och terrorismstöd i både "ship-to gaza" och i sydamerika.

Det här ser bra ut.

2-0 till Flashback mot Åklagarnas Troll sammanslagna med MUST´s psy-ops.

Trevlig helg på er alla, och "job well done". Tack
Citera
2016-04-01, 19:28
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
..Mig veterligen har MN inte hoppat på mig för att jag skrev om det här. Felet måste väl ha begåtts av den som läckte ut dokumentet, lade ut det på "scribd" och skrev om det. Jag googlade bara, hittade detta av en slump och skrev om det.

Nej, du. Du la ut länken på nätet, precis som den som la ut det på "scribd". Ni är precis lika skyldiga. Eller rättare sagt, på den punkten, precis lika oskyldiga.
Den som la ut det på "scribd" (möjligen sign Figaropravda) har väl helt enkelt begärt ut dokumentet från Tingsrätten med åberopande av offentlighetsprincipen. Antar jag. Det är i så fall inget hemligstämplat dokument. Offentlighetsprincipen är extremt viktig för att motverka korruption och rättsröta. Ingen skall kasta sten på den som använder sig av den rätten. Men det är många makthavare som inte gillar den.
Senast redigerad av trenterx 2016-04-01 kl. 19:31.
Citera
2016-04-01, 20:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Helt klart, framstår det för mig, är att Sofia Wilén är/var en agent ...
Hon lyckades i alla fall skapa dålig publicitet kring hans framträdande 14 augusti, där de ju möttes första gången. Det låter inte osannolikt att någon ville åstadkomma just detta. En person behöver nog inte vara agentutbildad heltidsspion för att värvas för ett sådant uppdrag, agenter värvar väl ofta vanligt folk till enstaka tjänster de inte själva kommer åt att utföra. Dålig publicitet kan ha varit målet, en form av sabotage alltså. Kanske därför Sofia tystnade när hon gjorde under förhöret och satte igång att skicka ut brask-SMS för att urskulda sin egen roll. Uppdraget var utfört i och med anhållan kl. 17.00, och det lyckade resultatet rapporterades omedelbart.
Citera
2016-04-01, 21:18
Medlem
Citat:
Rykten säger att UN WGAD hade rätt...

Grundtanken i det resonemang som FN:s arbetsgrupp fört är inget rykte.

Den grundtanken är att det är otillåtet att tvinga någon att välja mellan frihet och en fundamental mänsklig rättighet som asyl.

Om Hanne Kjöllers toalett skulle vara omgiven av nervgas så skulle hon givetvis i någon mening inte vara frihetsberövad eftersom hon skulle vara helt fri att när som helst lämna toaletten; men bara om hon gav upp sin rätt att andas.

Ett handlingsalternativ kan inte anses vara fritt om det samtidigt innebär att man måste ge upp en fundamental mänsklig rättighet.

Jag skulle nog påstå att Hanne Kjöller är frihetsberövad så länge nervgasen ligger kvar. Att hon är fri att öppna toaletten och kliva ut är inget motargument.

Alla kanske inte håller med om FN-arbetsgruppens resonemang men resonemanget är i alla fall inget rykte. Det är rätt glasklart.
Senast redigerad av Gugge-B 2016-04-01 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in