2016-04-01, 18:11
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Synd att vi inte vet vad Rättsmedicinalverket kommit fram till. Min fantasi räcker inte till att gissa hur Rättsmedicinalverket skulle kunnat utesluta allt annat än självmord. Och det är väl inte deras uppgift heller?
Om de funnit stora mängder av sömnmedel i kroppen, t.ex, så går det att med 99% säkerhet utesluta mord (det kvarstår förstås en rent hypotetisk möjlighet att någon tvingat i honom sömnmedel).

Finns Rättsmedicinalverkets utlåtande att läsa någonstans? Har de uteslutit allt annat än självmord - eller bara skrivit att de inte kunnat konstatera något brott?
Citera
2016-04-01, 18:15
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Om de funnit stora mängder av sömnmedel i kroppen, t.ex, så går det att med 99% säkerhet utesluta mord (det kvarstår förstås en rent hypotetisk möjlighet att någon tvingat i honom sömnmedel).

Finns Rättsmedicinalverkets utlåtande att läsa någonstans? Har de uteslutit allt annat än självmord - eller bara skrivit att de inte kunnat konstatera något brott?
Polisen skrev ju något i stil med att de fått info som bidrar till att de starkt tror på självmord. Kanske ett brev av något slag, kanske inköp av något brännbart på macken, kanske massor av sömnmedel i kroppen. Något är det i alla fall.

Trist, hur som helst. Han gjorde bort sig, av allt att döma, men för den skull är ju inte döden det man önskar honom. Han hade kunnat gå vidare. Kanske inte omedelbart inom politiken, men det finns ju annat att pyssla med.
Citera
2016-04-01, 18:16
Medlem
Citat:

Men för helvete du rider in på höga hästar och gapar och skriker och anklagar folk för hat, hot, mord och en massa trams, sen visar det sig att du vet inte ett skvatt om saken.
Gå nu tillbaka till förstasidan av tråden och läs sedan igenom tråden och länkarna till media, polis och åklagarmyndigheten.
Citera
2016-04-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det vi vet är ju deras slutsats men det räcker inte riktigt för dig?

Obduktion kan i bästa fall visa om det finns skador på den döda som tyder på att han skulle ha mördats. Man kan faktiskt ha bli mördad utan att ha blivit skjuten, knivhuggen eller strypt. I sådana fall kan varken obducenten eller Rättsmedicinalverket, enbart utifrån dödsorsaken uttala sig om ett brott har begåtts eller inte.
Citera
2016-04-01, 18:27
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Obduktion kan i bästa fall visa om det finns skador på den döda som tyder på att han skulle ha mördats. Man kan faktiskt ha bli mördad utan att ha blivit skjuten, knivhuggen eller strypt. I sådana fall kan varken obducenten eller Rättsmedicinalverket, enbart utifrån dödsorsaken uttala sig om ett brott har begåtts eller inte.

Men polisen uttalar ju sig om att det inte ens finns misstanke om något brott.

Vad sitter du och hoppas på/fantiserar om egentligen?
Citera
2016-04-01, 18:27
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Men för helvete du rider in på höga hästar och gapar och skriker och anklagar folk för hat, hot, mord och en massa trams, sen visar det sig att du vet inte ett skvatt om saken.
Gå nu tillbaka till förstasidan av tråden och läs sedan igenom tråden och länkarna till media, polis och åklagarmyndigheten.
Hat, skadeglädje och rasism riktad mot Alexander Bengtsson finns det stora mängder av här på Flashback. Jag säger inte att det var det som tog hans liv (t.ex Schyman har fel när hon twittrar ett sånt påstående). Men jag gillar lika lite när folk som hatar en person och vad han står för drar växlar på det som hänt.
Jag har läst, rättare sagt skummat igenom tråden, men inte funnit någon länk till Rättsmedicin. Inte riktigt hittat ordentliga belägg för att det var självmord på grund av att han delgivits misstanke heller. Gissningar och spekulationer är just det, tills det framkommit säkrare uppgifter.
Citera
2016-04-01, 18:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Precis. För att gå några inlägg tillbaka är det just detta som dåren Henrik Arnstad vägrar att acceptera/förstå.

Vissa VILL så HÅRT att detta skall vara ett "mord" så det blir ren tragisk teater av det hela.

SKäms på er!!!

Men om vi ska vara riktigt ärliga, hur många tror att det är mord? På en sida som SD Ut Ur Riksdagen på fbook var det väl typ fyra st som trodde det? Då är det fan inte många ens bland oss anti-rasister som tror det.
Citera
2016-04-01, 18:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hat, skadeglädje och rasism riktad mot Alexander Bengtsson finns det stora mängder av här på Flashback. Jag säger inte att det var det som tog hans liv (t.ex Schyman har fel när hon twittrar ett sånt påstående). Men jag gillar lika lite när folk som hatar en person och vad han står för drar växlar på det som hänt.
Jag har läst, rättare sagt skummat igenom tråden, men inte funnit någon länk till Rättsmedicin. Inte riktigt hittat ordentliga belägg för att det var självmord på grund av att han delgivits misstanke heller. Gissningar och spekulationer är just det, tills det framkommit säkrare uppgifter.

Men för helvete! Polisen har ju bekräftat självmordet, sluta vara dum i huvudet.
Citera
2016-04-01, 18:35
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Vad jag läser här så beklagar ALLA hans olycka. Men att börja skylla detta på politiska motståndare som dig är ju bara löjligt och barnsligt. Du är ynklig.

All fakta finns, men det finns INGET som pekar åt de konspirationsteorier hatare som du tydligen är fixerade med.

1. Polisen har förklarat att inga misstankar om brott finns och att det förmodligen är självmord.
2. Åklagarmyndigheten har visat att han blivit delgiven om misstanke om falska anmälningar och förhör har hållts.
3. Ingen med insyn har ifrågasatt detta.

Så vad sysslar du med i dina hatiska inlägg? Har du någon information som polis, rättmedicin och åklagare har eller?
Senast redigerad av Y2W 2016-04-01 kl. 18:38.
Citera
2016-04-01, 18:38
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men om vi ska vara riktigt ärliga, hur många tror att det är mord? På en sida som SD Ut Ur Riksdagen på fbook var det väl typ fyra st som trodde det? Då är det fan inte många ens bland oss anti-rasister som tror det.

Nej det är nog inte många som TROR att det är mord (även om det nog finns sådana dårar också), men många HOPPAS nog och VILL att det skulle vara det.

På sidan "SD är lika med rasister" är det många som skriver att det är "sjukt" att polisen kallar det för självmord och en skriver att hon JO-anmält polisen för att de inte utreder detta som ett mord.

Ja de är dårar, men de är tyvärr inte helt ensamma i den åsiktsyttringen.

EDIT: Tyvärr verkar "SD Ut Ur Riksdagen" vara en sluten grupp, så där kan jag tyvärr inte läsa.
Senast redigerad av Y2W 2016-04-01 kl. 18:42.
Citera
2016-04-01, 18:51
Medlem
Innerfittefetts avatar
Då det är klarlagt att det är självmord bör man kanske mer fokusera på personen.
En adopterad neger, bög, HBTQ aktivist, antirasist och MODERAT!
Är det så konstigt att skiten till sist åker in i fläkten?
Citera
2016-04-01, 18:52
Medlem
Om man ska peka finger åt nått håll här så är det ju de som helt okritiskt tog upp hans amsagor i bl.a tv, och därmed gjorde att det blev ett sånt oerhört steg när det kom fram att det var påhitt.

Med lite fingertoppskänsla så hade man inte kört så stor växel på något som det inte fanns några bevis för.

Sen om det hade räddat honom från självmord kan man ju inte veta, men det hade ju definitivt gjort det mindre sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in