Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Hat, skadeglädje och rasism riktad mot Alexander Bengtsson finns det stora mängder av här på Flashback. Jag säger inte att det var det som tog hans liv (t.ex Schyman har fel när hon twittrar ett sånt påstående). Men jag gillar lika lite när folk som hatar en person och vad han står för drar växlar på det som hänt.
Jag har läst, rättare sagt skummat igenom tråden, men inte funnit någon länk till Rättsmedicin. Inte riktigt hittat ordentliga belägg för att det var självmord på grund av att han delgivits misstanke heller. Gissningar och spekulationer är just det, tills det framkommit säkrare uppgifter.
Vad jag läser här så beklagar ALLA hans olycka. Men att börja skylla detta på politiska motståndare som dig är ju bara löjligt och barnsligt. Du är ynklig.
All fakta finns, men det finns INGET som pekar åt de konspirationsteorier hatare som du tydligen är fixerade med.
1. Polisen har förklarat att inga misstankar om brott finns och att det förmodligen är självmord.
2. Åklagarmyndigheten har visat att han blivit delgiven om misstanke om falska anmälningar och förhör har hållts.
3. Ingen med insyn har ifrågasatt detta.
Så vad sysslar du med i dina hatiska inlägg? Har du någon information som polis, rättmedicin och åklagare har eller?