2016-03-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_hulken
Nån som vet hur han tog livet av sig?
Vi vet inte ens ATT han tog livet av sig.
Citera
2016-03-31, 19:29
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vi vet inte ens ATT han tog livet av sig.

Nej, men vi får väl ändå utgå ifrån att polisen inte nämnt självmord om det inte funnits goda grunder för det? Det är ytterst sällsynt att de säger något sådant, så de måste väl även fått klartecken från anhöriga, eller?
Senast redigerad av why123 2016-03-31 kl. 19:30. Anledning: .
Citera
2016-03-31, 19:37
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
Förutom det faktum att det är ett jävligt skevt sätt att ta livet av sig på så verkar det ju finnas betydligt mer som talar för att det är ett självmord än ett mord?

Tajmingen med att han delgavs misstanke den 22a mars om falska alarm och ''självmordet'' den 23e, dagen efter talar ju starkt som en anledning till varför han begick självmord. Eftersom polisen aldrig lämnar ut hur ett självmord gått till i detalj är det förstås svårt att veta. Men min teori är att han tänt på och sen skjutit sig själv eller tagit gift. Har ingen anledning till att tvivla på polisens utredare

Oj då. Tragiskt. Uppmärksamhetssökande, valde det som låg närmast till hands. Synd att polisen kanske inte såg att här närmade man sig en svårt sjuk. Borde skickat läkarrockar i stället, med tanke på den mängd trauman killen verkar ha burit på och som slutade på det mest självhatiska sätt. Vem vill göra så här mot sig själv?
Citera
2016-03-31, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, men vi får väl ändå utgå ifrån att polisen inte nämnt självmord om det inte funnits goda grunder för det? Det är ytterst sällsynt att de säger något sådant, så de måste väl även fått klartecken från anhöriga, eller?

1 kan vara singelolycka

2 kan vart självmord där han gasats ihjäl i kupen och gasen sedan antänt bilen

3 kan varit en mördare som stulit hans släktings bil och kört med honom till ödeshög för att där sätta eld pa honom

Gör själv eran sannolikhetsanalys
Citera
2016-03-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Tja, kanske för att personen inte ska ha så mycket att förlora, om det visar sig att allt var påhittat, att han tar livet av sig.

Media bör vara försiktiga med den här typen av historier, då det är allmänt känt att det i politiska kretsar förekommer många virrpannor som inte drar sig för dikta ihop falska historier om hot och våld mot dem för att få uppmärksamhet. Vi minns väl alla sverigedemokraten som ristade in ett hakkors i sin egen panna. Och hon är inte ensam.

Det fanns en hel del märkliga omständigheter i hans tidigare anmälningar, redan innan det senaste påstådda överfallet nattetid, som även det innehöll detaljer som man reagerade på. Nu har jag inte örnkoll på hela hans historia och vad som eventuellt är bekräftat sant med en utpekad gärningsman, men de påstådda hoten mot honom som ringdes in till en tidningsredaktion, och inte till honom själv, gör då att jag backar och undrar vad som egentligen försiggår.

Hade media – särskilt UNT – varit uppmärksamma på sådant från början, hade hans ställning inte varit sådan idag att hans fall skulle bli skyhögt om det visade sig att somt var påhittat. Här har den politiska korrektheten spelat in, eftersom det här är gefundenes fressen för den tidning som vill driva en "antirasistisk" agenda och måla upp nazister och rasister som det stora hotet mot vår demokrati. Kanske gick man in lite väl hårt från början på hans historier, som mycket väl kan ha varit sanna, för att det skulle bli möjligt att backa och göra små notiser av hans nya påståenden om hot och våld.

Jag önskar jag hade kvar mina kontakter i den moderata studentmiljön och kunde fråga lite försiktigt om vad de där egentligen anser om honom, hans trovärdighet och mentala status. Det är mycket som förtigs utåt för att partiet eller förbundet inte ska bli lidande.

Jag har heller inte järnkoll på allt som rör Bengtsson och hoten mot honom. Min poäng är att så länge UNT och övrig media inte har konkreta bevis eller uppgifter som går isär har de ingen anledning eller moraliskt ansvar att avstå från publicering. Det är också orimligt att kräva av UNT och media att förutspå händelsernas utveckling. Vidare står jag fast vid att detta är inget annat än sensationsjournalistik. Faktumet att Bengtsson var antirasist och den politiska korrektheten, även om den spelar roll, är en sekundär fråga. Det som ger storyn "värde" är att det rör sig om en offentlig person. Kunde lika gärna varit skådespelare från en halvtaskig SVT-såpa.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
1 kan vara singelolycka

3 kan varit en mördare som stulit hans släktings bil och kört med honom till ödeshög för att där sätta eld pa honom

Kan väl även vara så att han stämt möte med någon, saker har urartat och Alexander har dött (antingen i Ödeshög eller någon annan stans) och GM har valt att sätta eld på bilden för att göra sig av med bevis.

Saken är den att visst, självmord låter inte helt osannolikt, men det faktum att bilen brann känns ganska ovanligt i självmordssammanhang.

Jag förmodar för övrigt att man ännu inte kommit fram till exakt vad han dog av?
Citera
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpism
Var neger tomten homosexuell?
Ja. Står i tråden lite överallt. Bl.a här:
(FB) Alexander Bengtsson (m) knivskuren i sitt hem i Uppsala, nu död i Ödeshög.
Citera
2016-03-31, 19:46
Medlem
JustZlatans avatar
Homosexuella lider ju ofta av depression eller psykisk störning av något slag. Detta kan mycket väl ha varit självmord om han var deprimerad och instabil. Det kan också ha varit ett "nazistmord", men mycket lite talar för det. Då är sannolikheten högre att han blev brutalt mördad av ensamkommande barn som bögen i Bergsjön blev.
Citera
2016-03-31, 19:47
Bannlyst
Med tanke vad många psykfall som finns inom poliskåren, så är jag inte förvånad om det skulle vara några grabbar från den gamla skolan som ville sätta den "kränkta negern" på plats. Han har ju enligt uppgift provocerat snutarna genom att slösa deras tid, samt kallat dom rasister när han inte fått som han ville.

Tror inte han skulle ta livet av sig pga av att ljugit, hallå han är både neger och bög, Aftonbladet och liknade skulle aldrig skriva om detta även om han dömdes för det. Möjligt att han skulle blivit utesluten ur M, men han hade nog blivit hedersordförande för afrosvenskarnas riksförbund istället.
Senast redigerad av BajsBosse 2016-03-31 kl. 19:52.
Citera
2016-03-31, 19:47
Medlem
A.Ericssons avatar
Antingen några lokala rödingar eller, mer troligt, denne korrupta småborgare har haft affärer med andra organiserade kriminella typer och det slutade illa för moderaten. Pedofilring kanske? Narkotikasmuggling?

Nåväl, jag sörjer då verkligen inte ett mord på en moderat.
Citera
2016-03-31, 19:49
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpism
Var neger tomten homosexuell?

FB-status

Alexander M Bengtsson
den 27 november 2015 ·

Jag orkar inte dölja det mer. Jag är HOMOSEXUELL

Att vara både neger och homosexuell är nog ett tungt lass att bära så utgången var nog inte helt oväntad.

Må han vila i frid.
Citera
2016-03-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
1 kan vara singelolycka

Det finns flera tänkbara scenarier till såväl 1, 2 och 3.
Senast redigerad av nantale 2016-03-31 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in