Citat:
Ursprungligen postat av
Azimut68
Har kollat igenom Alexanders Bengtssons Facebooksida & Twittersida.
Och jag är helt säker på att killen insåg att hans byxor var nerdragna till skorna av polisen i dessa tre fall där han är misstänkt för falsklarm.
Detta var han tillräckligt intelligent för att förstå att hans politikskarriär skulle vara över till 100% när han blev dömd för detta.(Observera inte om han blev dömd utan NÄR.)
Killen har byggt upp hela sin politiskaprofil på att han har varit utsatt för hot & hat till höger & vänster i månader / år sedan när polisen genomskådade bluffen så valde han "The easy way out" eftersom han uppenbarligen var en person som passar bra in på detta "Don't do the crime, if you can't do the time"
För mig känns det som Sverige har blivit en ljugande PK-fi**a fattigare pga självmord & nej han kommer inte bli saknad av mig.
Det riktigt sorgsna här är ju att hans liv, vare sig politiskt eller privat, hade varit över bara för att han avslöjades. Visst, det hade blivit riktigt pinsamt för honom ett tag, och han skulle nog ligga låg på nätet och inte springa i media. Men klart han hade förlåtits av sina partikamrater och andra "antirasister". Det hade inte tagit lång stund.
Men visst, han hade ju inte kunnat få samma roll igen - och det kanske var det som var problemet. Att han inte kunde tänka sig ett liv där han inte fick självbekräftelse hela tiden.
Sedan spelar det ju in att han var homosexuell och adopterad också, han var en identitetslös sökare med all säkerhet som var djupt olyckligt, driven av självhat och psykiskt instabil.
Tragiskt som sagt, men medias och politikers roll här kan under överdrivas.