2016-04-01, 15:55
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Varför kan du bara inte erkänna att du inte känner till området och att man inte behöver lokalkännedomen som du hävdade. Man behöver inte ens svänga en enda gång, utan vägen från Dinners / Burger king fortsätter till platsen han återfanns på. Detta har betydelse. Han har troligen varit på rastplatsen - affären, handlat något och bara tagit första vägen han såg, inte som du hävdade, kände till området.

Kom ihåg vem som började spela tangentbords-Rambo.
Har aldrig påstått att man skulle behöva lokalkännedom, utan istället tydligt beskrivit två möjligheter till att han hamnat på denna avsides liggande plats.
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Lokaliteterna ser ut så att det mest sannolika är att han kört till slutet av grusvägen, där det var ensligt, parkerat bilen för att sedan låta allt få en ände. Han kan ha hittat fram dit antingen genom lokalkännedom – det finns motionsspår där – eller genom att bara svänga av in i skogen efter ett besök på rastplatsen, eventuellt för att köpa tändvätska.

Så här ser det ut när man lämnar E4:an och åker ur rondellen mot rastplatsen. Rakt fram ligger OKQ8 och till höger går raka vägen till brandplatsen vid Skönatorpet en kilometer bort. Google maps
Du angriper bara halmgubbar i dina tramsiga och barnsliga försök till vendetta för din sårade självkänsla.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2016-04-01 kl. 15:59.
Citera
2016-04-01, 15:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Vattentätt åtal är inte detsamma som delgiven misstanke. Klart att falsklarm ska stävjas, jag tror ändå att det hör till ovanligheterna att polisen går ut med ett pressmeddelande om att någon delgivits misstanke om falsklarm.
Nu är väl de flesta här inte speciellt intresserade att fundera lite förutsättningslöst kring vad som har hänt - här finns t.ex grova rasister som har allt intresse i världen att bagatellisera hoten.
Jag tycker också det är märkligt och onödigt. Jag fattade så fort jag läste om "överfallet" att det inte var på riktigt och det är slösaktigt med resurser på alla de vis (och dumt) att veva runt lögner till höger och vänster, men jag fattar inte riktigt vitsen med att torgföra det efter hans död?
Citera
2016-04-01, 16:04
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Har aldrig påstått att man skulle behöva lokalkännedom,

Jaså:
Citat:
. Samtidigt tycks det krävas viss lokalkännedom för att ta sig fram till en så avlägsen plats med bil.
http://kartor.eniro.se/m/1ATRl

I direkt anslutning till en av Sveriges mest frekventerade rastplatser med Burger King/Dinners.
Lägg av nu ditt hjon.

Tydligen har Dinners fått en förfrågan om att få tillgång till video.
Citera
2016-04-01, 16:07
Medlem
Citat:
Hm, så ni menar att polisen gick ut med pressmeddelandet efter det att de befarade att han var död. Det är i så fall ett synnerligen cyniskt och respektlöst agerande - vem vet om det inte rentav är tjänstefel?
Nej, jag menar att det är underligt gjort. Det är ingen som betvivlar att Alexander Bengtsson fått ta emot hotelser. Polisen ville höra honom om tre fall där det fanns oklarheter, därav delgavs han misstanke om falskt larm gällande de tre fallen. Så varför ett pressmeddelande?
Tjänstefel, utveckla gärna det?

Som jag skrev i förra inlägget så går man ut med den detaljen för att undvika spekulationer om att han har mördats i en förlängning av hoten och överfallen. Jag tycker det var ett riktigt bra sätt att hantera det på och dessutom ser det ut att ha lyckats.
Citera
2016-04-01, 16:13
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Jaså:

I direkt anslutning till en av Sveriges mest frekventerade rastplatser med Burger King/Dinners.
Lägg av nu ditt hjon.
Haha!
Nu sitter du alltså och dammsuger tråden på mina inlägg för att kunna missförstå, vantolka och bygga dina halmgubbar.

Du verkar missa ordet "tycks", som markerar att det är ett preliminärt ställningstagande som andra i tråden gärna får komplettera eller revidera. Som jag nyss skrev så har jag gjort detta själv efter att studera kartorna närmare. (Jag hade inte sett rastplatsen på kartan när jag gjorde min första preliminära analys av hur man kunde ta sig fram till vägens ände.)
Du kan väl fråga dig själv varför du väljer att gräva fram ett äldre inlägg av mig, när du precis blivit presenterad ett senare med en mer välgrundad beskrivning av lokaliteterna! Jag kan inte se något annat skäl till detta barnsliga beteende än att du vill tramsa och försöka desavouera mig för att du känner dig kjänkt [sic] av att ha blivit ordentligt tillrättavisad av mig.

Men lille stumpen! Varför erkände du inte från början att du var dåligt insatt i ärendet och att du inte förstod att det handlade om en bilbrand, som alltså inte är en bilolycka? Varför, åh varför, ska du nödvändigtvis ägna dig åt en massa tramsande och förstöra tråden för att du fått din bräcklig självkänsla sårad?

Sluta nu förstöra tråden med ditt trams! Du tillför inget genom att leta fram mina gamla inlägg när senare mer utförliga redan skrivits av mig i tråden.
Citera
2016-04-01, 16:18
Medlem
Handsekreterarens avatar
En liten utvikning från ämnet är det där med "hat & hot" som drabbar högprofilerade extremister av olika slag. Jag tror att det i många fall är false flag, medvetet eller inte för den hotade.

Hur svårt är det att gå in på någons blog och skriva ihop ett hot från det ena eller andra hållet och sägs vara från valfri extremistorganisation? Hur allvarligt skall man ta det? 99,9% av alla "näthot" torde bara vara snack utan substans, och en andel av det är i rent "reklamsyfte", för att öka stödet för personen.

Jag tror att det är betydligt vanligare än vad vi tror med false flag. I det här fallet verkar det ju som att BO var en extremt uppmärksamhetstörstande person. Han var neger och bög, två saker som ger höga PK-betyg, och tycktes även ha ett närmaste patologiskt behov av att verkligen tala om det för allt och alla hela tiden.

Lite hot på det, och PK-poängen och kändisskapet ökar. Man får vara med i Lill-Pravda och med lite tur så blir det en demonstration mot "rasism, homofobi och hat" där du får vara med som talare och berätta hur synd det är om dig.

Ingen dålig marknadsföringsplan för en ung politiker som strävar uppåt.

Nu sket sig det eftersom polisen under utredningen kom fram till att de påstådda hoten och angreppen bara var fejk, och de valde till och med att gå vidare och starta förundersökning mot BO. Det i kombination med att personen redan tidigare visat tecken på att inte må psykiskt bra, kan mycket väl ha fått honom att ta steget.
Citera
2016-04-01, 16:25
Moderator
Såja, fortsätt den personliga tuppfäktningen i PM, här diskuteras i ärendet viktiga ting. Ni vet vilka jag menar...

/Moderator
Citera
2016-04-01, 16:26
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Hm, så ni menar att polisen gick ut med pressmeddelandet efter det att de befarade att han var död. Det är i så fall ett synnerligen cyniskt och respektlöst agerande - vem vet om det inte rentav är tjänstefel?
Nej, jag menar att det är underligt gjort. Det är ingen som betvivlar att Alexander Bengtsson fått ta emot hotelser. Polisen ville höra honom om tre fall där det fanns oklarheter, därav delgavs han misstanke om falskt larm gällande de tre fallen. Så varför ett pressmeddelande?

Jag vet inte när åklagarens pressmeddelande om de flaska hoten kom faktiskt, men jag utgick ifrån att det kom med att man konstaterat självmordet, av flera skäl.

Och jo, nästan alla utom de som fortfarande tror på att detta är ett "mord" av polisen och "rasister" tillsammans fattar ju att dessa "hot" handlat om att få uppmärksamhet.

Det närmast hot jag sett är ett från en kommunist, annars verkar det mest vara påhitt - samt att han säger sig ha polisanmält människor som sagt att hans politik är fel på nätet.

Så ett pressmeddelande, när en offentlig person ljugit om hot, hittats död efter ett självmord ser jag inget konstigt i alls.

Och som sagt, vad skulle motivet från polisen vara i din teori?
Citera
2016-04-01, 16:26
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Kan du inte köra ditt försvar i PM istället för att spamma ner tråden?
Ja, eller, om han nu är från Ödeshög, svara på den tidigt i tråden lyfta frågan om Alexander själv har någon slags anknytning till orten och kan ha känt till environgerna eller möjligen träffat någon gammal kompis på orten.
Citera
2016-04-01, 16:29
Moderator
Citat:
Ja, eller, om han nu är från Ödeshög, svara på den tidigt i tråden lyfta frågan om Alexander själv har någon slags anknytning till orten och kan ha känt till environgerna eller möjligen träffat någon gammal kompis på orten.
Var bor hans föräldrar, någon som vet? Det kan ju även bara varit så att han körde rakt söderut i sin sorg och förtvivlan...
Citera
2016-04-01, 16:30
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Vattentätt åtal är inte detsamma som delgiven misstanke. Klart att falsklarm ska stävjas, jag tror ändå att det hör till ovanligheterna att polisen går ut med ett pressmeddelande om att någon delgivits misstanke om falsklarm.
Nu är väl de flesta här inte speciellt intresserade att fundera lite förutsättningslöst kring vad som har hänt - här finns t.ex grova rasister som har allt intresse i världen att bagatellisera hoten.

Du pratar om hot, men det är ju inte belagt. Det jag har sett på nätet är ett hot från en kommunist och att Bengtsson säger sig ha anmält personer som argumenterat mot hans politik.

Historien om att han överfallts i sitt hem av sitt hem av en maskerad knivman kan vi ju i alla fall lägga i papperskorgen.
Citera
2016-04-01, 16:30
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Tjänstefel, utveckla gärna det?

Som jag skrev i förra inlägget så går man ut med den detaljen för att undvika spekulationer om att han har mördats i en förlängning av hoten och överfallen. Jag tycker det var ett riktigt bra sätt att hantera det på och dessutom ser det ut att ha lyckats.

Jösses, jag önskar att någon från polisen eller en jurist dök upp i den här tråden och avfärdar en del av de grövsta spekulationerna. Det måste väl ändå finnas några lite klyftigare typer här.

Om polisen befarar att någon dött genom självmord, är det fruktansvärt hänsynslöst mot de anhöriga att gå ut med ett sånt pressmeddelande för att "undvika spekulationer om att han mördats i en förlängning av hoten". Stämmer det, är det helt enkelt skandalöst.

Det sannolika är att pressmeddelandet skickades ut innan de anade att han var död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in