2016-04-01, 16:33
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Var bor hans föräldrar, någon som vet? Det kan ju även bara varit så att han körde rakt söderut i sin sorg och förtvivlan...
Det är vägen mot Malmö, så det kan ju ha varit ett politiskt ärende. Har han lånat bil har han väl rimligtvis kunnat ange ett relevant skäl till lånet. Har själv kört den vägen från Uppsala till Malmö, men rastade då några mil längre söderut vid Brahehus.

Tyvärr hindras ju efterforskningar på nätet av att han har en betydligt mer känd namne, delvis aktiv i samma gebit.
Citera
2016-04-01, 16:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Jösses, jag önskar att någon från polisen eller en jurist dök upp i den här tråden och avfärdar en del av de grövsta spekulationerna. Det måste väl ändå finnas några lite klyftigare typer här.

Om polisen befarar att någon dött genom självmord, är det fruktansvärt hänsynslöst mot de anhöriga att gå ut med ett sånt pressmeddelande för att "undvika spekulationer om att han mördats i en förlängning av hoten". Stämmer det, är det helt enkelt skandalöst.

Det sannolika är att pressmeddelandet skickades ut innan de anade att han var död.

Det vet jag väl inte riktigt om det är. Ganska sannolikt att de anhöriga hellre ser att det blir känt att han tog livet av sig, än spekulationer om att han skulle blivit mördad.
Citera
2016-04-01, 16:35
Medlem
Har kollat igenom Alexanders Bengtssons Facebooksida & Twittersida.

Och jag är helt säker på att killen insåg att hans byxor var nerdragna till skorna av polisen i dessa tre fall där han är misstänkt för falsklarm.

Detta var han tillräckligt intelligent för att förstå att hans politikskarriär skulle vara över till 100% när han blev dömd för detta.(Observera inte om han blev dömd utan NÄR.)

Vad han inte verkade förstå är hur lätt det är för polisen att kolla upp tex telefontrafik, smstrafik & övervakningskameror i närområdet där han säger sig har blivit överfallen detta blev till 98% killens miss & fall.

Killen har byggt upp hela sin politiskaprofil på att han har varit utsatt för hot & hat till höger & vänster i månader / år sedan när polisen genomskådade bluffen så valde han "The easy way out" eftersom han uppenbarligen var en person som passar bra in på detta "Don't do the crime, if you can't do the time"

För mig känns det som Sverige har blivit en ljugande PK-fi**a fattigare pga självmord & nej han kommer inte bli saknad av mig.
Senast redigerad av Azimut68 2016-04-01 kl. 16:38.
Citera
2016-04-01, 16:36
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jösses, jag önskar att någon från polisen eller en jurist dök upp i den här tråden och avfärdar en del av de grövsta spekulationerna. Det måste väl ändå finnas några lite klyftigare typer här.

Om polisen befarar att någon dött genom självmord, är det fruktansvärt hänsynslöst mot de anhöriga att gå ut med ett sånt pressmeddelande för att "undvika spekulationer om att han mördats i en förlängning av hoten". Stämmer det, är det helt enkelt skandalöst.

Det sannolika är att pressmeddelandet skickades ut innan de anade att han var död.

Pressmeddelandet lades upp på Åklagarmyndighetens hemsida 2016-03-31. Ingen tid står, men det står att media kan ringa mellan 15-16.

Bilen och kroppen hittades 24:e, men Polisens klargörande om troligt självmord kom också 2016-03-31.
Citera
2016-04-01, 16:42
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Har kollat igenom Alexanders Bengtssons Facebooksida & Twittersida.

Och jag är helt säker på att killen insåg att hans byxor var nerdragna till skorna av polisen i dessa tre fall där han är misstänkt för falsklarm.

Detta var han tillräckligt intelligent för att förstå att hans politikskarriär skulle vara över till 100% när han blev dömd för detta.(Observera inte om han blev dömd utan NÄR.)

Killen har byggt upp hela sin politiskaprofil på att han har varit utsatt för hot & hat till höger & vänster i månader / år sedan när polisen genomskådade bluffen så valde han "The easy way out" eftersom han uppenbarligen var en person som passar bra in på detta "Don't do the crime, if you can't do the time"

För mig känns det som Sverige har blivit en ljugande PK-fi**a fattigare pga självmord & nej han kommer inte bli saknad av mig.

Det riktigt sorgsna här är ju att hans liv, vare sig politiskt eller privat, hade varit över bara för att han avslöjades. Visst, det hade blivit riktigt pinsamt för honom ett tag, och han skulle nog ligga låg på nätet och inte springa i media. Men klart han hade förlåtits av sina partikamrater och andra "antirasister". Det hade inte tagit lång stund.

Men visst, han hade ju inte kunnat få samma roll igen - och det kanske var det som var problemet. Att han inte kunde tänka sig ett liv där han inte fick självbekräftelse hela tiden.

Sedan spelar det ju in att han var homosexuell och adopterad också, han var en identitetslös sökare med all säkerhet som var djupt olyckligt, driven av självhat och psykiskt instabil.

Tragiskt som sagt, men medias och politikers roll här kan under överdrivas.
Citera
2016-04-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expertbowlaren
Hur kan vi få reda på polisen fup? I och med att det har klassats som ett självmord, blir det väl svårt. Har svårt att tänka sig att han tuttade på sig själv.

Hade en kollega som hällde över sig lättantänd vätska (bensin?) och tände på - utan bil. Detta ute på mindre landsväg. Ingen av oss på jobbet hade kunnat föreställa sig något sådant.
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det vet jag väl inte riktigt om det är. Ganska sannolikt att de anhöriga hellre ser att det blir känt att han tog livet av sig, än spekulationer om att han skulle blivit mördad.
Nu syftar han ju på pressmeddelandet om att AB varit misstänkt för falskanmälan, som gick ut efter hans död och sannolikt efter att polisen visste både att han var död och tagit livet av sig.

Jag kan tycka att det är märkligt och att det skulle kunna gränsa till förtal, men sannolikt var det ämnat att just gjuta olja på vågorna så att några spekulationer om ett nazistiskt mord inte skulle komma igång. Man kan nog lyfta in rikets säkerhet som skäl med lite fantasi.

Men jag gissar att polisen kort efter branden den 24:e fick klart för sig både vem den döde var och dödsorsaken, men avvaktade för att se om han hörde av sig och för att tala med anhöriga. Beslutet om pressmeddelandet bör polisen ha tagit i samråd med anhöriga, just för att inte få en anmälan om förtal på halsen.
Citera
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Pressmeddelandet lades upp på Åklagarmyndighetens hemsida 2016-03-31. Ingen tid står, men det står att media kan ringa mellan 15-16.

Bilen och kroppen hittades 24:e, men Polisens klargörande om troligt självmord kom också 2016-03-31.

Ja det här är ingen diskussion som överhuvudtaget går att ta här - bland folk som älskar att förtala en död. Det är helt sjukt vad det finns för folk i det här landet.
Citera
2016-04-01, 16:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Men, bra märkligt att meddela att han var misstänkt för ett "skitbrott". Lite taktkänsla hade inte skadat...
Citera
2016-04-01, 16:54
Medlem
Citat:

Vad svamlar du om?

Men för all del, ring du till polisen eller åklagaren för att få ett kompletterande uttalande om varför de gjorde som de gjorde med pressmeddelandena. Jag skulle bli mycket förvånad om min teori kring varför de gjorde så inte stämmer.

Om du har läst någonting överhuvudtaget så skulle du veta att de anhöriga underrättades om det här redan samma dag som den brinnande bilen hittades. Att han var död har således befarats länge. Pressmeddelandet från åklagarmyndigheten med uppgifterna att den döde i bilen befarades vara AB och att AB var delgiven misstanke om brott är samma pressmeddelande.

Varför tror du att de anhöriga inte har gett sitt medgivande?

Nå snillet, hur var det med tjänstefelet ska du utveckla det?
Citera
2016-04-01, 16:55
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ja det här är ingen diskussion som överhuvudtaget går att ta här - bland folk som älskar att förtala en död. Det är helt sjukt vad det finns för folk i det här landet.

Vem förtalar? Ja de som inte accepterar att det är ett självmord - och så du som tydligen vill misstänkliggöra både Polisen och Åklagarmyndigheten.
Citera
2016-04-01, 16:55
Medlem
Citat:

Jisses men de anhöriga har ju gått ut tillsammans med polisen vilket polisen även angett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in