2016-04-01, 15:38
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Som sagt av polisen:

"Resultaten talar starkt för ett befarat självmord."

Självmordet har alltså befarats och det innan han hittades död, annars skulle man inte uttrycka sig så, det skulle inte finnas någon anledning. Vem har befarat ett självmord? Högst troligt den dödes anhöriga. Kanske har han ringt samtal och talat om att ta livet av sig, kanske har han bara varit försvunnen. Han har en anhörigs bil med sig, det vet vi. Det faktum att han inte dyker upp till polisförhör bör stärka farhågorna ytterligare.

Jag gissar på ganska flitig kontakt mellan Bengtssons familj och polisen, dagarna mellan, som jag antar, försvinnandet och den preliminära identifieringen av kroppen, den som föregick polisens pressmeddelande.

Enligt polisens pressmeddelande är det inte någon "anhörig" som menar att det är självmord och inget brott begånget, utan polisen. Polisen släpper inte pressmeddelanden om vad någon förälder kan tro.

Men visst, det är troligt att AB:s familj VET att det är självmord (tex avskedsbrev) och att polisen låter detta spela in i deras utredning. Men att de släpper pressmeddelande enbart på föräldras tyckande sker inte.

Vad som talar emot detta är att jag vill minnas att han var anmäld saknad under en tid (vart jag läste det orkar jag inte kolla upp nu men jag tror det kan vara UNT). Det kan iofs vara så enkelt att han helt enkelt inte berättade VART han skulle ta självmord, det skedde ju som sagt långt ifrån hans hem i Uppsala.
Citera
2016-04-01, 15:41
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
I det här fallet så tror jag att det är såhär, i samband med att man gick ut med att han hittats död i en brinnande bil så visste man att spekulationerna skulle fullständigt explodera i traditionella medier och på sociala medier givet vem personen var och historiken som finns kring honom. När man från polisens sida dessutom är i det närmaste helt säkra, jag gissar att de faktiskt är helt säkra till och med, på att det är ett självmord begånget med bakgrund i att polisen nu belagt personen med ett par lögner och meddelat denne det dagen före. Jag tror att polisen då ansåg det helt nödvändigt att för att ta udden av de värsta spekulationerna om mord gå ut med att man misstänkte honom för falskt larm. På ett subtilt och snyggt sätt så berättar man då lite mellan raderna både vad som hänt och varför.

Det låter mer än rimligt. Tänk hur det sett ut i media annars. Tex skrev ju Aftonbladet om den hittade kroppen, men inget om alla falska hot.
Citera
2016-04-01, 15:42
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Har ingen aning, men Skidstugan vid Skönatorpet, där bilen hittades, ligger påfallande nära en avfart på E4:n längs vägen mot Malmö. Samtidigt tycks det krävas viss lokalkännedom för att ta sig fram till en så avlägsen plats med bil.
http://kartor.eniro.se/m/1ATRl
Avlägset. Idiot. Det ligger precis i anslutning bakom en av sydsveriges mest frekventerade rastställen Dinners/BurgerKing. Du fortsätter i princip bara förbi drive in på Burger King så hamnar du där.

Om du har noll koll. Häll käft.
Hur har du det egentligen med läsförståelsen, idiotjävel?!

Eftersom jag tydligt beskriver att platsen ligger nära den stora avfarten, så betyder "avlägset" i det här sammanhanget 'en plats utan genomfartstrafik, där sannolikt ingen passerar på flera timmar'.
Du angriper halmgubbar och tramsar vidare.

Varför inte som en vuxen erkänna att du från början var dåligt påläst om grundläggande fakta i ärendet, istället för att förstöra tråden med din personliga vendetta mot mig, för att jag haft fräckheten att tillrättavisa världens själva centrum och du känner dig kjänkt. [sic]
Citera
2016-04-01, 15:42
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Jodå! Sluta med tramset! Nu!
Om man beslutar sig för att köra av vägen är det väl ingen olycka?
Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2016-04-01, 15:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
I det här fallet så tror jag att det är såhär, i samband med att man gick ut med att han hittats död i en brinnande bil så visste man att spekulationerna skulle fullständigt explodera i traditionella medier och på sociala medier givet vem personen var och historiken som finns kring honom. När man från polisens sida dessutom är i det närmaste helt säkra, jag gissar att de faktiskt är helt säkra till och med, på att det är ett självmord begånget med bakgrund i att polisen nu belagt personen med ett par lögner och meddelat denne det dagen före. Jag tror att polisen då ansåg det helt nödvändigt att för att ta udden av de värsta spekulationerna om mord gå ut med att man misstänkte honom för falskt larm. På ett subtilt och snyggt sätt så berättar man då lite mellan raderna både vad som hänt och varför.

Huvudet på spiken min gode herre!
Ganska snyggt hanterat fattiss, har inte sett nån i mitt sociala flöde som skrikigt efter "rasistmord" och mitt flöde är sannerligen överfullt med vänsterfolk.
Citera
2016-04-01, 15:47
Medlem
b00b00s avatar
Tror helt enkelt på att det är en överdos i en bil med varm katalysator i högt gräs.
Citera
2016-04-01, 15:49
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Om man beslutar sig för att köra av vägen är det väl ingen olycka?
Hur är det med läsförståelsen?
Jo, det heter bilolycka även när någon medvetet kör bilen av vägen eller medvetet frontalkrockar.

Sluta med din barnsliga vendetta! Nu!
Citera
2016-04-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Som sagt, Polisen skriver detta i ett pressmeddelande - så det kan ju omöjligt vara det Arnstad syftar på med sin konspirationsteori.

Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Om den där tomten menar att polisen döljer nåt så är det alltid nåt svart, otäckt, elakt, rasistiskt och särdeles SD han menar.

Allvarligt, han tror verkligen att SD och den rasism han likställer med det partiet är skyldiga till allt inklusive skörbjugg och alkoholskatt.

Haha, om Arnstad nu har blivit polisutredare också så kan vi ta det lugnt - Arnstad har alltid rätt ! Grabbar - Nu kan vi här sitta lugnt i båten, Arnstad seglar alltid säkert på "mörka" vatten ! Ingen snedseglare här inte...

Säkert var det enligt Arnstad SD/SMR/NF/SkinHeads/CIA/USA/Israel/Kolonialismen/Klimateffekten/Skörbjuggen eller Anti-HBTQWXYZ(r) som i hemlighet mördade AB ??

Ska bli intressant att få se vad Arnstad skriver vidare i denna händelse...
Kanske nya spännande avslöjanden kommer ifrån den främste experten på rasismen ?
Numera också expert på bilbränder kan tro ?

Ni som funderade på bilens placering och så -

Nja det går ju inte att på en satellitkarta se om en väg är körbar eller inte så teorier om att han kunde kört fort eller inte, det vet man inte. Satellitkartan visar inte om vägen är i god kondition eller inte. På små grusvägar och så brukar man sällan kunna köra fortare än 50 km/h

Sen det här om bilbränder, bilens bränsleledning sitter på utsidan av kupe'n. Det kan inte komma in bensin i kupe'n i vanliga fall på nyare bilar, pga att bränsleledningarna är skyddade och sitter under bottenplattan. Börjar det brinna i en bil pga olycka eller mekaniskt fel så börjar det nästan alltid i motorrummet. Då hinner man i de flesta fall ut långt innan branden blivit riktigt stor.

Om AB tänt på själv inne i kupe'n så brukar det ju synas tydligt för Polisens utredare att branden startat där. En sådan brand kan ju rentav självslockna, tex om rutorna är stängda.

Citat:
Det är även en lastbilsuppställningsområde där många övernattar. Det cirkulerar mycket stjärtgossar som du och Alexander där, för att få analen full av polsk chaffis-dase.

Aha, så numera självutnämnde kriminalaren Arnstad kommer så småningom fram till att det var en nynazistisk polsk SD-sympatisör tillika lastbilschaffis (förmodligen också tillhörande Illuminati) som eldade upp AB ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Jag är inte särskilt konspiratoriskt lagd, men är det normalt att polisen släpper pressmeddelanden om att de meddelat någon misstanke om falsklarm? Är inte det en ganska underlig sak att göra?

Nej, det är det väl inte, kan hända att Polisen har ett vattentätt åtal här ? Alltså man måste ju i ett rättssamhälle stävja sådant som falsklarm, och falsk tillvitelse, annars blir det ju bara tok, eller hur ?

Tex om någon vem som helst ringer brandkåren utan att det finns någon brand, så är väl böterna cirka 5000 elr var det 7000 kr (egentligen en utryckningsavgift) för att ha larmat brandkåren i onödan ?
Citera
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Hur har du det egentligen med läsförståelsen, idiotjävel?!

Eftersom jag tydligt beskriver att platsen ligger nära den stora avfarten, så betyder "avlägset" i det här sammanhanget 'en plats utan genomfartstrafik, där sannolikt ingen passerar på flera timmar'.
Du angriper halmgubbar och tramsar vidare.

Varför inte som en vuxen erkänna att du från början var dåligt påläst om grundläggande fakta i ärendet, istället för att förstöra tråden med din personliga vendetta mot mig, för att jag haft fräckheten att tillrättavisa världens själva centrum och du känner dig kjänkt. [sic]

Varför kan du bara inte erkänna att du inte känner till området och att man inte behöver lokalkännedomen som du hävdade. Man behöver inte ens svänga en enda gång, utan vägen från Dinners / Burger king fortsätter till platsen han återfanns på. Detta har betydelse. Han har troligen varit på rastplatsen - affären, handlat något och bara tagit första vägen han såg, inte som du hävdade, kände till området.

Kom ihåg vem som började spela tangentbords-Rambo.
Citera
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Det låter mer än rimligt. Tänk hur det sett ut i media annars. Tex skrev ju Aftonbladet om den hittade kroppen, men inget om alla falska hot.
Hm, så ni menar att polisen gick ut med pressmeddelandet efter det att de befarade att han var död. Det är i så fall ett synnerligen cyniskt och respektlöst agerande - vem vet om det inte rentav är tjänstefel?
Nej, jag menar att det är underligt gjort. Det är ingen som betvivlar att Alexander Bengtsson fått ta emot hotelser. Polisen ville höra honom om tre fall där det fanns oklarheter, därav delgavs han misstanke om falskt larm gällande de tre fallen. Så varför ett pressmeddelande?
Citera
2016-04-01, 15:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Enligt polisens pressmeddelande är det inte någon "anhörig" som menar att det är självmord och inget brott begånget, utan polisen. Polisen släpper inte pressmeddelanden om vad någon förälder kan tro.

Men visst, det är troligt att AB:s familj VET att det är självmord (tex avskedsbrev) och att polisen låter detta spela in i deras utredning. Men att de släpper pressmeddelande enbart på föräldras tyckande sker inte.

Vad som talar emot detta är att jag vill minnas att han var anmäld saknad under en tid (vart jag läste det orkar jag inte kolla upp nu men jag tror det kan vara UNT). Det kan iofs vara så enkelt att han helt enkelt inte berättade VART han skulle ta självmord, det skedde ju som sagt långt ifrån hans hem i Uppsala.
Man säger naturligtvis inte att "den befarade det och det". Man säger "ett befarat självmord", alltså har någon eller några - icke utpekade - befarat ett självmord. Farhågorna har förmodligen fått näring i kommunikationen mellan anhöriga och polis.

Bengtsson var barnslig av sig, inget illa menat men det framgår av beteendet. Jag kan tänka mig att t.ex. hans mor oroades starkt redan av hans dramatiska medieutspel.
Citera
2016-04-01, 15:53
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Haha, om Arnstad nu har blivit polisutredare också så kan vi ta det lugnt - Arnstad har alltid rätt ! Grabbar - Nu kan vi här sitta lugnt i båten, Arnstad seglar alltid säkert på "mörka" vatten ! Ingen snedseglare här inte...

Säkert var det enligt Arnstad SD/SMR/NF/SkinHeads/CIA/USA/Israel/Kolonialismen/Klimateffekten/Skörbjuggen eller Anti-HBTQWXYZ(r) som i hemlighet mördade AB ??

Ska bli intressant att få se vad Arnstad skriver vidare i denna händelse...
Kanske nya spännande avslöjanden kommer ifrån den främste experten på rasismen ?
Numera också expert på bilbränder kan tro ?

Ni som funderade på bilens placering och så -

Nja det går ju inte att på en satellitkarta se om en väg är körbar eller inte så teorier om att han kunde kört fort eller inte, det vet man inte. Satellitkartan visar inte om vägen är i god kondition eller inte. På små grusvägar och så brukar man sällan kunna köra fortare än 50 km/h

Sen det här om bilbränder, bilens bränsleledning sitter på utsidan av kupe'n. Det kan inte komma in bensin i kupe'n i vanliga fall på nyare bilar, pga att bränsleledningarna är skyddade och sitter under bottenplattan. Börjar det brinna i en bil pga olycka eller mekaniskt fel så börjar det nästan alltid i motorrummet. Då hinner man i de flesta fall ut långt innan branden blivit riktigt stor.

Om AB tänt på själv inne i kupe'n så brukar det ju synas tydligt för Polisens utredare att branden startat där. En sådan brand kan ju rentav självslockna, tex om rutorna är stängda.

Aha, så numera självutnämnde kriminalaren Arnstad kommer så småningom fram till att det var en nynazistisk polsk SD-sympatisör tillika lastbilschaffis (förmodligen också tillhörande Illuminati) som eldade upp AB ?

Nej, det är det väl inte, kan hända att Polisen har ett vattentätt åtal här ? Alltså man måste ju i ett rättssamhälle stävja sådant som falsklarm, och falsk tillvitelse, annars blir det ju bara tok, eller hur ?

Tex om någon vem som helst ringer brandkåren utan att det finns någon brand, så är väl böterna cirka 5000 elr var det 7000 kr (egentligen en utryckningsavgift) för att ha larmat brandkåren i onödan ?

Vattentätt åtal är inte detsamma som delgiven misstanke. Klart att falsklarm ska stävjas, jag tror ändå att det hör till ovanligheterna att polisen går ut med ett pressmeddelande om att någon delgivits misstanke om falsklarm.
Nu är väl de flesta här inte speciellt intresserade att fundera lite förutsättningslöst kring vad som har hänt - här finns t.ex grova rasister som har allt intresse i världen att bagatellisera hoten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in