Citat:
Ursprungligen postat av
Y2W
Jag tror nog at polisen med all säkerhet har skyldighet att berätta om omständigheterna kring ett självmord för de närmsta anhöriga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Y2W
Det finns visst konkreta uppgifter, polisutredningen menar ju att det är självmord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Om de får frågan kanske? Vet faktiskt inte hur det funkar. Men tystnadsplikten lär ju finnas.
Men jag tror inte att polisen ringer upp och säger "hej, vi har tyvärr hittat er son död. Självmord, beklagar. Han var förövrigt misstänkt för brott"
Som sagt av polisen:
"Resultaten talar starkt för
ett befarat självmord."
Självmordet har alltså
befarats och det innan han hittades död, annars skulle man inte uttrycka sig så, det skulle inte finnas någon anledning. Vem har befarat ett självmord? Högst troligt den dödes anhöriga. Kanske har han ringt samtal och talat om att ta livet av sig, kanske har han bara varit försvunnen. Han har en anhörigs bil med sig, det vet vi. Det faktum att han inte dyker upp till polisförhör bör stärka farhågorna ytterligare.
Jag gissar på ganska flitig kontakt mellan Bengtssons familj och polisen, dagarna mellan, som jag antar, försvinnandet och den preliminära identifieringen av kroppen, den som föregick polisens pressmeddelande.