2016-04-01, 14:45
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror inte att polisen egentligen har nån skyldighet att berätta för en vuxen mans föräldrar vad han gjort för olagligheter. I varje fall inte initialt.

Jag tror nog at polisen med all säkerhet har skyldighet att berätta om omständigheterna kring ett självmord för de närmsta anhöriga.
Citera
2016-04-01, 14:47
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Det jävliga med detta, förutom att en person tagit sitt liv, är att nån dumjävel kommer att mena på att polisen drev Bengtsson till självmord.

Kolla på Twitter, hela vänstern menar ju att dels det är ett mord utfört av "rasister" och att nu Polisen medvetet skyddar mördarna. Ja några spekulerar iofs också om att det är Polisen själva som berått "mordet".

Citat:
Hotelser och angrepp på Alexander Bengtsson är inget ljug

Bevisligen finns det ju falka hot här, sedan har vi också sett att han anmält saker på nätet bara för att folk sagt emot honom.

Däremot finns det inget som tyder på att han skulle blivit hotat eller attackerad av några meningsmotståndare på allvar.
Senast redigerad av Y2W 2016-04-01 kl. 14:51.
Citera
2016-04-01, 14:49
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Huruvida det går att komma fram till självmord eller mord, verkar såvitt jag kan se, inte finnas några konkreta uppgifter om ännu?
.

Det finns visst konkreta uppgifter, polisutredningen menar ju att det är självmord.
Citera
2016-04-01, 14:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag tror nog at polisen med all säkerhet har skyldighet att berätta om omständigheterna kring ett självmord för de närmsta anhöriga.

Om de får frågan kanske? Vet faktiskt inte hur det funkar. Men tystnadsplikten lär ju finnas.
Men jag tror inte att polisen ringer upp och säger "hej, vi har tyvärr hittat er son död. Självmord, beklagar. Han var förövrigt misstänkt för brott"
Citera
2016-04-01, 15:13
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Om de får frågan kanske? Vet faktiskt inte hur det funkar. Men tystnadsplikten lär ju finnas.
Men jag tror inte att polisen ringer upp och säger "hej, vi har tyvärr hittat er son död. Självmord, beklagar. Han var förövrigt misstänkt för brott"

Givetvis inte, men också att han var brottsmisstänkt när han dog har Polisen släppt ett pressmeddelande om.
Citera
2016-04-01, 15:23
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Kan du inte bara erkänna att du inte har en aning om vad du pratar om, istället för att fortsätta tramsa! Om du läser i trådstarten på sidan 5 #89, så kommer du att se att polisen från början rubricerade det hela som en bilbrand, inte en bilolycka där bilen började brinna. Menar du att du utan att ha varit på plats och utan all den information polisen har, kan säga att polisen har fel eller är så inkompetenta att de inte kan skilja på en bilbrand och en bilolycka? I så fall kan du väl ta på dig foliehatten och hålla käften!

Hur skulle polisen så snart ha kunnat avgöra att han med vilje kört av vägen, och inte antingen kört av medan han letade efter mobilen, på fyllan eller fått tekniskt fel på bilen, som t.ex. att gasen hängt sig?
Har polisen kanske pratat med honom efteråt och han erkänt att han kört av vägen med vilje?

Gör dig själv och oss andra en tjänst och läs på grundläggande fakta innan du ägnar dig åt att förstöra tråden mer med förvirrat tramsande!

Lokaliteterna ser ut så att det mest sannolika är att han kört till slutet av grusvägen, där det var ensligt, parkerat bilen för att sedan låta allt få en ände. Han kan ha hittat fram dit antingen genom lokalkännedom – det finns motionsspår där – eller genom att bara svänga av in i skogen efter ett besök på rastplatsen, eventuellt för att köpa tändvätska.

Så här ser det ut när man lämnar E4:an och åker ur rondellen mot rastplatsen. Rakt fram ligger OKQ8 och till höger går raka vägen till brandplatsen vid Skönatorpet en kilometer bort. Google maps

Du kunde ju bemödat dig att idka en smula läsförståelse.
Jag har ju inte påstått att det skulle vara en bilolycka, tvärtom.

Du bygger en löjlig halmgubbe för att få slänga ur dig infantila invektiv.

Jag är bekant med området och spekulerade i att han skulle kunna svängt av vägen just där då det ligger precis bakom Dinners/ Burger King och nära en bensinmack där bränsle till att starta branden kan inköpas.
Det är även en lastbilsuppställningsområde där många övernattar. Det cirkulerar mycket stjärtgossar som du och Alexander där, för att få analen full av polsk chaffis-dase.
Senast redigerad av Mextreme 2016-04-01 kl. 15:26.
Citera
2016-04-01, 15:24
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Givetvis inte, men också att han var brottsmisstänkt när han dog har Polisen släppt ett pressmeddelande om.

Jag är inte särskilt konspiratoriskt lagd, men är det normalt att polisen släpper pressmeddelanden om att de meddelat någon misstanke om falsklarm? Är inte det en ganska underlig sak att göra?
Citera
2016-04-01, 15:30
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Du kunde ju bemödat dig att idka en smula läsförståelse.
Jag har ju inte påstått att det skulle vara en bilolycka, tvärtom.
Jodå!
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Han kan ju ha beslutat sig för att köra av vägen i hög hastighet, bensin ha läckt ut och antänts.
Sluta med tramset! Nu!
Citera
2016-04-01, 15:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Citat:
Det finns visst konkreta uppgifter, polisutredningen menar ju att det är självmord.

Citat:
Som sagt av polisen:

"Resultaten talar starkt för ett befarat självmord."

Självmordet har alltså befarats och det innan han hittades död, annars skulle man inte uttrycka sig så, det skulle inte finnas någon anledning. Vem har befarat ett självmord? Högst troligt den dödes anhöriga. Kanske har han ringt samtal och talat om att ta livet av sig, kanske har han bara varit försvunnen. Han har en anhörigs bil med sig, det vet vi. Det faktum att han inte dyker upp till polisförhör bör stärka farhågorna ytterligare.

Jag gissar på ganska flitig kontakt mellan Bengtssons familj och polisen, dagarna mellan, som jag antar, försvinnandet och den preliminära identifieringen av kroppen, den som föregick polisens pressmeddelande.
Citera
2016-04-01, 15:32
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Jag är inte särskilt konspiratoriskt lagd, men är det normalt att polisen släpper pressmeddelanden om att de meddelat någon misstanke om falsklarm? Är inte det en ganska underlig sak att göra?

Det är nog inte speciellt konstigt då dessa "hot" blivit en riksnyhet.

Varför skulle det vara "underligt" menar du, har polisen gjort något medvetet fel för att han är bög/svart/moderat/för kärnvapen/ickevänster (välj själv) menar du?
Citera
2016-04-01, 15:33
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Har ingen aning, men Skidstugan vid Skönatorpet, där bilen hittades, ligger påfallande nära en avfart på E4:n längs vägen mot Malmö. Samtidigt tycks det krävas viss lokalkännedom för att ta sig fram till en så avlägsen plats med bil.
http://kartor.eniro.se/m/1ATRl

Avlägset. Idiot. Det ligger precis i anslutning bakom en av sydsveriges mest frekventerade rastställen Dinners/BurgerKing. Du fortsätter i princip bara förbi drive in på Burger King så hamnar du där.

Om du har noll koll. Häll käft.
Citera
2016-04-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
I det här fallet så tror jag att det är såhär, i samband med att man gick ut med att han hittats död i en brinnande bil så visste man att spekulationerna skulle fullständigt explodera i traditionella medier och på sociala medier givet vem personen var och historiken som finns kring honom. När man från polisens sida dessutom är i det närmaste helt säkra, jag gissar att de faktiskt är helt säkra till och med, på att det är ett självmord begånget med bakgrund i att polisen nu belagt personen med ett par lögner och meddelat denne det dagen före. Jag tror att polisen då ansåg det helt nödvändigt att för att ta udden av de värsta spekulationerna om mord gå ut med att man misstänkte honom för falskt larm. På ett subtilt och snyggt sätt så berättar man då lite mellan raderna både vad som hänt och varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in