2016-04-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Polisen har som sagt inte gått ut och sagt "detta är självmord", de har sagt att ingenting tyder på brott än så länge.
De har förmodligen säkra bevis på självmord men det är väl upp till anhöriga ifall de vill gå ut med det?
Arnstad insinuerar självmord men kan naturligtvis inte gå ut med det, han är varken polis eller anhörig.
Nej men de har sagt:
Det preliminära resultatet visar att det inte finns något som tyder på att ett brott är begånget. Resultaten talar starkt för ett befarat självmord.
Citera
2016-04-01, 13:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Polisen har som sagt inte gått ut och sagt "detta är självmord", de har sagt att ingenting tyder på brott än så länge.
De har förmodligen säkra bevis på självmord men det är väl upp till anhöriga ifall de vill gå ut med det?
Arnstad insinuerar självmord men kan naturligtvis inte gå ut med det, han är varken polis eller anhörig.

Du underskattar Arnstad, han menar naturligtvis att Polisen vet något mer än att det skulle vara självmord - kanske att det inte ens skulle vara självmord. Som sagt, Arnstad är inte frisk så det skulle stämma i hans mönster.
Citera
2016-04-01, 13:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Nej men de har sagt:
Det preliminära resultatet visar att det inte finns något som tyder på att ett brott är begånget. Resultaten talar starkt för ett befarat självmord.

Ok, bra! Jag har inte läst det men jag litar på dig.
Har liksom aldrig brytt mig om Arnstad så jag vet inget om hans handel och vandel, går in med öppna ögon. Har svårt att tro att han inte litar på polisens utredare bara.
Citera
2016-04-01, 14:00
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Har liksom aldrig brytt mig om Arnstad så jag vet inget om hans handel och vandel, går in med öppna ögon. Har svårt att tro att han inte litar på polisens utredare bara.

Som sagt, Polisen skriver detta i ett pressmeddelande - så det kan ju omöjligt vara det Arnstad syftar på med sin konspirationsteori.
Citera
2016-04-01, 14:05
Medlem
Citat:
Här är källan:
https://polisen.se/Ostergotland/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2016-03-31-1508-Antraffad-dod-Odeshog/

För den som har följt Arnstad åtminstone litegrann så förvånar det inte ett dugg, det som förvånar är att han inte går på hårdare.
Citera
2016-04-01, 14:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Som sagt, Polisen skriver detta i ett pressmeddelande - så det kan ju omöjligt vara det Arnstad syftar på med sin konspirationsteori.

Jaja, så Arnstad menar att polisen inte vill gå ut med att Bengtsson blivit mördad för att det skulle såra anhöriga? Låter det rimligt?
Tror att han menar att polisen inte vill gå ut med exakt hur självmordet gått till och varför, vilket verkar vara att han ljugit för polisen.
Citera
2016-04-01, 14:09
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jaja, så Arnstad menar att polisen inte vill gå ut med att Bengtsson blivit mördad för att det skulle såra anhöriga? Låter det rimligt?
Tror att han menar att polisen inte vill gå ut med exakt hur självmordet gått till och varför, vilket verkar vara att han ljugit för polisen.

Inget är rimligt med den mannen. Men iom att polisen gått ut med att man tror att det är självmord så kan det knappast vara det Arnstad tror att de döljer för adoptivföräldrarna.

Men din teori om själva motivet till självmordet kanske kan stämma, jag tror dock knappast att polisen arbetar så att de döljer fakta för de anhöriga - det låter på tok för otroligt oseriöst för mig.
Citera
2016-04-01, 14:13
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Jaja, så Arnstad menar att polisen inte vill gå ut med att Bengtsson blivit mördad för att det skulle såra anhöriga?
Om den där tomten menar att polisen döljer nåt så är det alltid nåt svart, otäckt, elakt, rasistiskt och särdeles SD han menar.

Allvarligt, han tror verkligen att SD och den rasism han likställer med det partiet är skyldiga till allt inklusive skörbjugg och alkoholskatt.
Citera
2016-04-01, 14:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Inget är rimligt med den mannen. Men iom att polisen gått ut med att man tror att det är självmord så kan det knappast vara det Arnstad tror att de döljer för adoptivföräldrarna.

Men din teori om själva motivet till självmordet kanske kan stämma, jag tror dock knappast att polisen arbetar så att de döljer fakta för de anhöriga - det låter på tok för otroligt oseriöst för mig.

Tror inte att polisen egentligen har nån skyldighet att berätta för en vuxen mans föräldrar vad han gjort för olagligheter. I varje fall inte initialt.
Citera
2016-04-01, 14:17
Medlem
Dofternas avatar
Det jävliga med detta, förutom att en person tagit sitt liv, är att nån dumjävel kommer att mena på att polisen drev Bengtsson till självmord.
Citera
2016-04-01, 14:19
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Förvisso tror jag att det är fullt möjligt att blåsa slut på en km lång sträcka som denna och ramma ngt på slutet, se satellitbild.
(...)
Det jag tyckte talade för att kan kolliderat med vilje är att det då skulle vara enklare för polisen att utesluta mord så snabbt.
Kan du inte bara erkänna att du inte har en aning om vad du pratar om, istället för att fortsätta tramsa! Om du läser i trådstarten på sidan 5 #89, så kommer du att se att polisen från början rubricerade det hela som en bilbrand, inte en bilolycka där bilen började brinna. Menar du att du utan att ha varit på plats och utan all den information polisen har, kan säga att polisen har fel eller är så inkompetenta att de inte kan skilja på en bilbrand och en bilolycka? I så fall kan du väl ta på dig foliehatten och hålla käften!

Hur skulle polisen så snart ha kunnat avgöra att han med vilje kört av vägen, och inte antingen kört av medan han letade efter mobilen, på fyllan eller fått tekniskt fel på bilen, som t.ex. att gasen hängt sig?
Har polisen kanske pratat med honom efteråt och han erkänt att han kört av vägen med vilje?

Gör dig själv och oss andra en tjänst och läs på grundläggande fakta innan du ägnar dig åt att förstöra tråden mer med förvirrat tramsande!

Lokaliteterna ser ut så att det mest sannolika är att han kört till slutet av grusvägen, där det var ensligt, parkerat bilen för att sedan låta allt få en ände. Han kan ha hittat fram dit antingen genom lokalkännedom – det finns motionsspår där – eller genom att bara svänga av in i skogen efter ett besök på rastplatsen, eventuellt för att köpa tändvätska.

Så här ser det ut när man lämnar E4:an och åker ur rondellen mot rastplatsen. Rakt fram ligger OKQ8 och till höger går raka vägen till brandplatsen vid Skönatorpet en kilometer bort. Google maps
Citera
2016-04-01, 14:31
Medlem
Rörigt värre i tråden. Men så mycket har jag kunnat klura ut att det handlar inte om någon olycka.

Såvitt jag förstår stod bilen stilla på enslig plats där den brann upp. I bilen befann sig Alexander Bengtsson.

Huruvida det går att komma fram till självmord eller mord, verkar såvitt jag kan se, inte finnas några konkreta uppgifter om ännu?

Vi har såvitt jag kan förstå två utfall

1. Det är ett självmord. Det som stöder det är att personen Alexander Bengtsson verkar ha mått dåligt och varit psykiskt instabil. Olika händelser som är mysko. Han har hittat på olika saker och helt enkelt ljugit om det för att få uppmärksamhet. Det finns spår i samband med bilbranden som visar att han själv orsakat den och därmed begått självmord. Kanske med syfte att det skulle se ut som att han blivit mördad.

2. Det är ett mord. Hotelser och angrepp på Alexander Bengtsson är inget ljug. Det har verkligen hänt. Han har blivit ditlurad till platsen eller kidnappad. Isåfall borde där finnas spår som antyder att han utsatts för våld eller att det finns fler personer som går att koppla till platsen/tidpunkten.

Oavsett är det en tragiskt händelse, men vilket av alternativen som det handlar om har givetvis påverkan på hur alla vi övriga betraktar händelsen. Om det är självmord så kommer vi alla att få skulden för vi har givetvis mobbat den här killen så att han fått psykbryt och begått självmord.
Om det är mord så har vi å andra sidan en enda mördare som bär skulden och som bör dömas.

Jag föredrar givetvis att Alexander Bengtsson blivit mördad för jag gillar inte konceptet kollektiv skuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in