2016-03-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homados
Betalar man courtage på ordrar som inte går igenom? Ex. sätter jag en order på 100 kr och har den prisplanen som sätter 0,25% (0.5 totaltdå vid köp&sälj), betalar jag något om jag sedan avrbyter ordern utan att något har hänt?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Homados
vad händer ex. om någon köper 50% av min order och jag sedan avbryter resten?
Då betalar du courtage på det beloppet som går igenom.
Citera
2016-03-24, 12:27
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Tack för svar

Vad är tanken bakom funktionen att man kan anmäla sig med flera konton, om ni ändå tänkt stryka alla utom ett konto? En effekt av det är ju att man riskera att få tilldelning i ett annat kontoslag än det man helst hade önskat.

Vill tillägga att jag skarpt gillar hur funktionen ni har för hur man anmäler intresse med samtliga konton samtidigt fungerar, mycket pedagogisk och användarvänlig jämfört med Nordnets funktion där man måste anmäla ett konto i taget. Dessutom är ert utseendet på er funktion mycket snyggare, ger ett långt modernare och snyggare intryck

Hej igen!

Vad kul att du gillar den funktionen och hur den är utformad

Den är utvecklad för att passa alla erbjudanden men jag kan verkligen hålla med dig om att det endast borde vara möjligt att teckna på ett konto när den specifika noteringen/emissionen är begränsad. Jag ska ta det vidare med ansvariga utvecklare och förhoppningsvis kan vi ytterligare öka tydligheten framöver. Tack så mycket för din input, väldigt hjälpsam

Vänligen
Arvid, Avanza
Citera
2016-03-25, 03:43
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej igen!

Vad kul att du gillar den funktionen och hur den är utformad

Den är utvecklad för att passa alla erbjudanden men jag kan verkligen hålla med dig om att det endast borde vara möjligt att teckna på ett konto när den specifika noteringen/emissionen är begränsad. Jag ska ta det vidare med ansvariga utvecklare och förhoppningsvis kan vi ytterligare öka tydligheten framöver. Tack så mycket för din input, väldigt hjälpsam

Vänligen
Arvid, Avanza
En bra funktion vore om man kunde klicka för en prioriteringsordning bland kontona, till exempel att jag i första hand vill ha tilldelning till min KF, i andra hand till IPS osv. En enkel numrering helt enkelt
Citera
2016-03-28, 18:15
Medlem
antonstds avatar
När man tittar på en aktiegraf så hade det varit smidigt om man kunde bestämma vad som ska visas direkt, te.x. mina transaktioner, trendlinje, SMA.

Som det är nu så måste man ju klicka i det varje gång man tittar på en ny aktie. Eller är det jag som har missat någon funktion?
Citera
2016-03-28, 21:56
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd
När man tittar på en aktiegraf så hade det varit smidigt om man kunde bestämma vad som ska visas direkt, te.x. mina transaktioner, trendlinje, SMA.

Som det är nu så måste man ju klicka i det varje gång man tittar på en ny aktie. Eller är det jag som har missat någon funktion?

Det bästa du kan göra är att spara en mall. På så sätt kan du aktivera de funktioner du har via ett klick på mallen, men inte mer än så tyvärr. Jag har lyft frågan tidigare.
Citera
2016-03-29, 11:42
Medlem
Hur får jag in K4 filen som är i pdf till skatteverket?
Citera
2016-03-29, 13:47
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsnavs
Hur får jag in K4 filen som är i pdf till skatteverket?

Hej!

Den kan du inte skicka in till Skatteverket utan du måste själv kontrollera och föra in rätt uppgifter i Skatteverkets blankett.

Läs mer om deklarationen här:

http://blogg.avanza.se/avanza/tips-infor-deklarationen-2016/

Återkom gärna med frågor!

Vänligen
Arvid
Citera
2016-03-30, 00:53
Medlem
Hej Avanza!

Jag har en fråga angående courtage vid optionshandel. Är det 15 kr per kontrakt eller är det något mer som gäller? Med tanke på att om man säljer en put i H&M B med strike 255 och slutdag i maj så får man 8,00 kr i premium så kan courtaget verkligen påverka om det blir en vinst eller förlust.
Citera
2016-03-30, 07:59
Medlem
Är det möjligt att få fram ens GAV i samma valuta som aktien handlas i?
Går det att se fördelningen av ens aktier i en portfölj? Eller får man räkna ut det själv? t.ex. att H&M är 13% av portföljen osv.
Senast redigerad av Shaxnon 2016-03-30 kl. 08:03.
Citera
2016-03-30, 09:52
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaxnon
Är det möjligt att få fram ens GAV i samma valuta som aktien handlas i?
Går det att se fördelningen av ens aktier i en portfölj? Eller får man räkna ut det själv? t.ex. att H&M är 13% av portföljen osv.

Tyvärr inte på första frågan. Troligt för att det lätt skapat förvirring. Ska du ha GAV i aktuell valuta, betyder det att du ska ha avkastningen i densamma? Och vad gäller sammanlagda avkastningen, hur gör vi med den?
Enligt mig är den mest lämpliga åtgärden att Avanza gör så att du kan "hover" (alltså hålla muspekaren över) ditt GAV i SEK för att presentera vad ditt GAV är i exempelvis USD. Tills vidare har jag det noterat i anteckningar.

Under Mina sidor > Kontoöversikt > Värdepapper , finner du ett cirkeldiagram benämnt Fördelning på alla konton. Har du exempelvis 75% aktier, klicka på den tårtbiten, så får du se närmare vilka aktier dessa 75% består av. Detsamma gäller under respektive konto; ett cirkeldiagram benämnt Fördelning på konto. Under dessa diagram kan du enkelt se din fördelning i procent.
Citera
2016-03-30, 16:15
Medlem
Alltså jag har jätteproblem att föra över pengar mellan mitt AF-konto och ISK. Ordern går aldrig igenom vilket gör att jag hamnar på kredit då jag köper vidare på det andra kontot. Jag räknar och lämnar lite extra för courtage.

Varför?
Citera
2016-03-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Tyvärr inte på första frågan. Troligt för att det lätt skapat förvirring. Ska du ha GAV i aktuell valuta, betyder det att du ska ha avkastningen i densamma? Och vad gäller sammanlagda avkastningen, hur gör vi med den?
Enligt mig är den mest lämpliga åtgärden att Avanza gör så att du kan "hover" (alltså hålla muspekaren över) ditt GAV i SEK för att presentera vad ditt GAV är i exempelvis USD. Tills vidare har jag det noterat i anteckningar.

Under Mina sidor > Kontoöversikt > Värdepapper , finner du ett cirkeldiagram benämnt Fördelning på alla konton. Har du exempelvis 75% aktier, klicka på den tårtbiten, så får du se närmare vilka aktier dessa 75% består av. Detsamma gäller under respektive konto; ett cirkeldiagram benämnt Fördelning på konto. Under dessa diagram kan du enkelt se din fördelning i procent.
Ja det hade varit bra om det gick att se det på något sätt.
Tack! Hade helt missat att det gick att klicka på den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in