2016-04-01, 08:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ansvaret ligger på media särskilt på Nyheter 24 och kvällspressen och framträdande antirasister som underblåser en psyksjuk människas fantasier. Därmed triggar de honom att fortsätta tills det går så långt att han inte ser någon annan utväg från sina egna lögner än självmord. Givetvis kan det ha funnits hot och trakasserier från början, det är fullt möjligt faktisk sannolikt.
Visst borde media ta sig en funderare efter detta. Jag är fullkomligt övertygad om att det förekommit något som han uppfattat som hot och som han märkte att det var lätt att vinna sympatier ur, sedan växte det.

Se bara på hur media hanterade 16-åriga tjejen i Kungsbacka, som påstod sig misshandlats grovt av tre män, hon fick en filmkamera uppkörd i nyllet dagen efter...
Citera
2016-04-01, 09:17
Medlem
Inte en chans att det var självmord. Man tuttar inte eld på sin bil för att dö. Att brinna upp är det mest smärtsamma sätt man kan dö på.

Någon, kanske polisen, mörkar något. Kanske till och med ett hatbrott.
Citera
2016-04-01, 09:19
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indochild
Inte en chans att det var självmord. Man tuttar inte eld på sin bil för att dö. Att brinna upp är det mest smärtsamma sätt man kan dö på.

En hjälp på vägen kan vara droger. Jag säger inte att det är så men det kan vara så.
Citera
2016-04-01, 09:35
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Att han aldrig fått ett enda hot är ju inte Heller särskilt sannolikt. Jag menar han är politiker, profilerad i media och vad jag förstår "halvkändis" i uppsala. Samt profilerar sig inom kontroversiella ämnen som rasism och gayfrågor vad jag förstått det som.
Säkert har han fått ta emot riktigt hot någon gång under sin karriär det får de flesta politiker.

Jag bor i Uppsala men hade aldrig hört talas om AB innan det skrevs om de påstådda hoten. Inte ens i samband med diskussionen om moskébygget i Stenhagen. Positiva röster var svenska kyrkan och vita svenskar och negativa var iranier.

Gayfrågor är väl rätt okontroversiellt idag och att vara mörkhyad ungefär lika exotiskt som att vara skelögd. Främst de mörkhyade själva som drar upp sin hudfärg i tid och otid. Man kan förstås ogilla en individ av många olika anledningar, sällan är orsaken sexuell läggning eller hudfärg utan t.ex. åsikter och hur man framför dem. Reinfeldt, Löfven och Sahlin är kanske Sveriges mest hatade politiker men är varken homosexuella eller färgade. Att någon säger "bögjävel" eller "negerjävel" motsvarar ungefär "ditt jävla fetto" eller "satans idiot", dvs något man vräker ur sig och inte den underliggande orsaken till ilskan.

Det är förstås fullt möjligt att AB fått ta emot både hot och hat men att lägga så mycket energi på en osynlig lokalpolitiker låter som ett orimligt stort politiskt intresse som antagligen förklaras bättre av någon personlig motsättning alternativt överdrifter. Att någon skulle gå så långt som att mörda denne osynlige lokalpolitiker som saknar relevant makt pga av hans engagemang i politiska frågor låter väldigt långsökt. Finns många fler med betydligt högre profil. Man går inte så långt om det inte är personligt.
Senast redigerad av tryggtochbra 2016-04-01 kl. 09:38.
Citera
2016-04-01, 09:40
Medlem
kottedelakottes avatar
Är han inte offer av sin egen politik? Öppna gränser var polis har noll koll vem är i landet? Vem är brottsling? Polisen kunde inte hjälpa honom pga vad händer i Sverige, för mycket invandring, för lite polisen?
Jag tror inte po självmord i detta fall.
Citera
2016-04-01, 09:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Jodu, det är faktiskt relativt vanligt sätt att ta sitt liv på.
Citera
2016-04-01, 09:48
Bannlyst
Bor det inte någon SD-räv i samma område som tidigare varit i hetluften? Antagligen han som knivskurit och mordhotat negern.
Citera
2016-04-01, 09:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jodu, det är faktiskt relativt vanligt sätt att ta sitt liv på.

Det skulle jag nog inte säga att det är. Men det är förstås väldigt mycket vanligare än att bli mördad på det viset.
Citera
2016-04-01, 09:57
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Bor det inte någon SD-räv i samma område som tidigare varit i hetluften? Antagligen han som knivskurit och mordhotat negern.

Läs i tråden. Ingen har knivskurit honom. Han byggde sin karriär på falska anmälningar, blev påkommen och beslutade sig för att begå självmord.
Citera
2016-04-01, 10:01
Bannlyst
Citat:

Ja hur fan skulle det ens gå till? Skulle snubben suttit i bilen och tänt på själv? Hur tänker snuten?
Citera
2016-04-01, 10:01
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
Hela den här historien låter lite lömsk. Bilen har tydligen brunnit. Fanns det skador på bilen? Krockad eller så?
Tror på ren olyckshändelse eller maskinellt fel på bilen. Kan har varit ett mord. Hur ska bilen brinna han kan ju inte tänt eld i bilen. Det kan inte vara sänt och är inte sant.

Han kan ju ha beslutat sig för att köra av vägen i hög hastighet, bensin ha läckt ut och antänts.
Citera
2016-04-01, 10:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis550713
Alla ni människor som är ickevita och hetro har ingen TF för detta fall och det är så tråkigt att ni och FB inte har förståelde för detta.

Varför inte då, kan bara färgade och/eller homosexuella läsa innan till om vad polisen kommit fram till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in