2016-04-01, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Vad är det för TF som bara vita människor har i detta fall då? Hänger inte med så bra i vänsterns logik och språkbruk, så översätt gärna...

TF= tolkningsföreträde!

Alla som känner igen sig i olika grupper har TF.
Jag är kvinna+invandrare+men arisk + bisexuell så jag har viss TF men inte alls all som AB har
Citera
2016-04-01, 02:41
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis550713
TF= tolkningsföreträde!

Jag är kvinna invandrare men arisk bisexuell så jag har viss TF men inte alls all som AB har

Så i eran värld står du under AB i rang eftersom han har fler TF-poäng än dig?
Lite sektliknande imo...
Citera
2016-04-01, 02:44
Medlem
Citat:
Alla ni människor som är ickevita och hetro har ingen TF för detta fall och det är så tråkigt att ni och FB inte har förståelde för detta.
Ursäkta mig men vafan menar du med "alla ni som är ickevita och hetro"?😂 Hur många ickevita tror du hänger här på FB och framför allt, hur kan du känna till vår hudfärg och sexuella läggning? Gå och lägg dig förfan!
Citera
2016-04-01, 02:48
Medlem
Citat:
TF= tolkningsföreträde!

Jag är kvinna+invandrare+men arisk + bisexuell så jag har viss TF men inte alls all som AB har
Du låter endast helt etniskt och sexuellt depraverad. Stackare. Var i helvete har du fått tanken att hudfärg och sexuell läggning PÅ NÅGOT SÄTT ger en person TF?!?!? Helt jävla vrickat.
Citera
2016-04-01, 04:01
Medlem
om han tagit livet av sig hoppas jag att det var i all välmening snubben var dock inte gammal så det är hårt.
Citera
2016-04-01, 04:09
Medlem
Gudrun Schymans kommentarer om att rasismen orsakat hans död är ju knäpp.

Ska man beskylla någon sida för detta så är det ju den antirasistiska agendan som med skygglapparna på och utan att ifrågasätta något svalt hela historien med hull och hår och blåst upp allt i medierna så mycket dom orkat.

Hade folk med antirasistisk agenda haft sinnesnärvaro nog att ta några steg tillbaks och bemödat sig med att opartiskt och kritiskt granska fakta så hade Alexander sannolikt inte fått all denna uppmärksamhet i medierna.

Avslöjandena om hans eventuella påhitt hade då varit ett mycket mindre problem för honom och han hade sannolikt varit i livet idag.

Så, om Alexander är ett offer för något så är det psykisk ohälsa i kombination med den icke ifrågasättande antirasistiska agendan som genomsyrar medierna idag.
Citera
2016-04-01, 05:00
Medlem
Zikniks avatar
En desperat och olycklig sodomit spelade "hatkortet" lite för länge och fick inte uppmärksamhet utan kanske en brottsutredning på halsen.
Han tog den enkla och fega vägen ut, men nu har han frid(?) och vi andra slipper en sorglig uppmärksamhetstörstande individ. Tyvärr återstår många.
Citera
2016-04-01, 05:04
Medlem
WrynolfBents avatar
Det måste vara otroligt skamfyllt att efter all den mediala uppmärksamhet hans historier fått bli avslöjad som lögnare.
Hade han inte levt ut sin uppmärksamhetstörst för hela det svenska folket hade förmodligen skammen varit lättare att bära.
Sorglig värld vi lever i där det blivit så viktigt att "vara någon" att folk är beredda att offra sin integritet och sin själ för ändamålet.

Schyman sätter verkligen ribban vad det gäller osmaklighet. Twitter kanske speglar vårt dekadenta samhälle överlag, som att lyssna på en repig LP med Kicki Danielsson. Förutom att skivan är dålig från början till slut, envisas fanstyget dessutom med att hacka efter var 140:e bokstav.

Idag ska kunskap intas på samma sätt som maten, snabbt, billigt och utan näringsrikt innehåll.

Citat:
Men snälla!!! allt har ju med men sexuell läggning och hudfärg att göra! tror du inte det är du ju dum.världen är patrialkal, binär, hetro och normativ

Jag tror du menar att DIN värld är patriarkal, binär, hetro och normativ. Min värld är det inte, inte min sambos heller.

Vad menar du med att någon har tolkningsföreträde för att man har vissa likheter? Enligt ditt eget sätt att se på saken, så tappar man TF-poäng om man växt upp med olika gamla mammor, snäll pappa vs elak pappa, svensk mamma vs finsk mamma, hög ämnesomsättning vs låg, landsbygd vs storstad o.s.v. o.s.v i all oändlighet.

Ni könlösingar vill ju gärna hävda att alla är lika smarta, starka och stöpta i samma form, ändå har du TF för att du är annorlunda än oss?

Kalla fakta (bevis, personlig insyn m.m.) och empati (förmågan att sätta sig in i andra människors situation) ger i mina ögon betydligt fler TF-poäng än dina anledningar.

Men varför slösa tid på empati och intresse i andra när det är så enkelt att bara bestämma att alla med samma kön, hudfärg eller sexuell läggning delar samma inre liv.

Ta av dig den patriarkala offerkoftan, släpp sargen och kom ut på isen.

Du får ändå ett plus för att du är bi-sexuell, det måste vara den ultimata läggningen, om man ser till möjligheten att få ligga, oavsett vilken klubb man är på.
Citera
2016-04-01, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Det måste vara otroligt skamfyllt att efter all den mediala uppmärksamhet hans historier fått bli avslöjad som lögnare.
Hade han inte levt ut sin uppmärksamhetstörst för hela det svenska folket hade förmodligen skammen varit lättare att bära.
Sorglig värld vi lever i där det blivit så viktigt att "vara någon" att folk är beredda att offra sin integritet och sin själ för ändamålet.

Schyman sätter verkligen ribban vad det gäller osmaklighet. Twitter kanske speglar vårt dekadenta samhälle överlag, som att lyssna på en repig LP med Kicki Danielsson. Förutom att skivan är dålig från början till slut, envisas fanstyget dessutom med att hacka efter var 140:e bokstav.

Idag ska kunskap intas på samma sätt som maten, snabbt, billigt och utan näringsrikt innehåll.

Jag tror du menar att DIN värld är patriarkal, binär, hetro och normativ. Min värld är det inte, inte min sambos heller.

Vad menar du med att någon har tolkningsföreträde för att man har vissa likheter? Enligt ditt eget sätt att se på saken, så tappar man TF-poäng om man växt upp med olika gamla mammor, snäll pappa vs elak pappa, svensk mamma vs finsk mamma, hög ämnesomsättning vs låg, landsbygd vs storstad o.s.v. o.s.v i all oändlighet.

Ni könlösingar vill ju gärna hävda att alla är lika smarta, starka och stöpta i samma form, ändå har du TF för att du är annorlunda än oss?

Kalla fakta (bevis, personlig insyn m.m.) och empati (förmågan att sätta sig in i andra människors situation) ger i mina ögon betydligt fler TF-poäng än dina anledningar.

Men varför slösa tid på empati och intresse i andra när det är så enkelt att bara bestämma att alla med samma kön, hudfärg eller sexuell läggning delar samma inre liv.

Ta av dig den patriarkala offerkoftan, släpp sargen och kom ut på isen.

Du får ändå ett plus för att du är bi-sexuell, det måste vara den ultimata läggningen, om man ser till möjligheten att få ligga, oavsett vilken klubb man är på.

jag följer inte sociala medier så vet inte vad några stjärnor haft för sig. "MIN" värld baseras på vad typ 90% av alla andra ser som sin värld. Fråga människor vilka kön det finns? övervägande kommer svara man och kvinna och det kan du inte förneka. vill gärna fortsätta diskusionen men palla hilda.hogberg@gmail.com oavsätt vad din fina tjej säger hon diskar säkert mer än gärna tacostalrikarna!
Citera
2016-04-01, 05:48
Bannlyst
AB Har drivit moské frågan aktiv, jag tycker politiker som tycker att vi skall ha moskéer i Sverige skall ta det som har hänt AB som en varning. Vill man aktiv jobba för moskéer i Sverige bör nog lägga sin politiska karriär åt sidan och ägna sej åt annat.
Citera
2016-04-01, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
AB Har drivit moské frågan aktiv, jag tycker politiker som tycker att vi skall ha moskéer i Sverige skall ta det som har hänt AB som en varning. Vill man aktiv jobba för moskéer i Sverige bör nog lägga sin politiska karriär åt sidan och ägna sej åt annat.

Vill man aktivt jobba för någon religion så är det illa nog. religion och politik har ingenting med varandra att göra. Fattar folk inte det?
Citera
2016-04-01, 06:08
Medlem
elliot1990s avatar
Som sagt är det trist att han är död. Det jag har svårt att förstå är hur man kan fabricera ihop hot när han förmodligen fick ta emot reella hot på grund av sitt engagemang. Kan det vara så simpelt att polisen tog hoten på allvar, började utredda och fann oegentligheter. Kan det vara så att själva attacken i sitt hem är en av lögnerna som avslöjades. Det är allvarligt att ljuga om. En sverigedemokrat ristade in ett hakkors i sin egen panna och påstod att den autonoma vänstern attackerat honom. Tillfoga skador på sig själv har gjorts förr.

Mainstream media är högts ansvarig för självmordet som utan att kolla upp och ifrågasätta låter vem som helst om det stödjer medias agenda komma till tals. Jag kan kontakta Aftonbladet imorgon, påstå att jag har blivit misshandlad av några ljushyade män och komma till löpet lagom till Gladiatorena. Aftonbladet ser storyn och en gyllene möjlighet att sänka SD och skuldbelägga ljushyade män.. Sa jag att gänget skränande Jimmie Åkesson tjalala när jag låg ner försökte komma till medvetande och gänget gick iväg. Lukten av billig öl och Axe hänger kvar i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in