Citat:
Ursprungligen postat av
chewi
Nej jag har ingen sån statestik men det står ganska ofta i tidningarna att vår kära regering inte vill ha nån mer ökning av bopriserna samt att de inte vill ha nån spräckt bubbla. De vill ha en pysbubbla, så jag antar att de vill försöka sig på nån form av reglering för att undvika en bostadskrash. En reglering i form av bland annat amorteringskrav (som nu) och räntehöjningar och nybyggnationer mm. Men du har säkert rätt, det går antigen upp eller ner. Frågan är hur många procent ner man kan räkna med när det väl sker. Jaja det är väll ingen som vet svaret på den frågan. Det fina är ju att även om man förlorar på en bostad så blir ju förhoppningsvis nästa bostad billigare så det jämnar ju ut sig om man köper ett boende enbart för att bo och inte för att göra så stor vinst som möjligt.
För att det alltid låter så pretentiöst att säga att man vill flytta till söder. Därför är jag ett svin!
Det är vad de drömmer om. Seriöst, tror du att andra länder ville ha en bostadskrasch?
OnT:
ECB fortsätter med än mer expansiv penningpolitik och RB följer efter. Det är upp till bankerna om de vill strypa kreditutgivning om de anser att riskerna är för stora. Det kan jag garantera att ingen i den här tråden vet något om.
OnT2:
Highbanker har helt rätt i att ett tillgångspris alltid går antingen upp eller ner. Det rör sig inte horisontellt annat än ytterst temporärt.