2016-03-31, 16:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Idag den 31 mars har polisen i region Öst tagit emot ett preliminärt resultat från Rättsmedicinalverket efter att kroppen under gårdagen den 30 mars obducerats i Linköping.

Det preliminära resultatet visar att det inte finns något som tyder på att ett brott är begånget. Resultaten talar starkt för ett befarat självmord. Vad resultaten i övrigt består av kan polisen för närvarande inte kommentera. Polisen i region Öst har fått information som gör gällande att en komplett identifiering av kroppen kan komma att ta ytterligare flera veckor.

För att undvika spekulationer och av hänsyn till den avlidnes anhöriga väljer polisen i region Öst idag att bekräfta farhågorna gällande vem kroppen kan tillhöra.

Mycket starka uppgifter i utredningen talar för att kroppen i den utbrunna bilen tillhör Alexander Bengtsson, född 1995, politiker, hemmahörande i Uppsala. Anhöriga till Alexander Bengtsson underrättades av polisen redan den 24 mars gällande de faktiska omständigheterna. De anhöriga har även idag den 31 mars underrättas gällande de preliminära resultaten från obduktionen
https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2016-03-31-1508-Antraffad-dod-Odeshog/
Citera
2016-03-31, 16:37
Bannlyst
Tragiskt att människor tar sina liv men det var lätt att förstå att något var fel. Man undrar alltid varför omgivningen inte märkt något när det verkar så uppenbart som t ex när han påstod att han öppnade dörren mitt i natten trots mordhot och blev knivad.

Såg något inlägg där han skall ha sagt att han älskar invandring. Hur kan man älska invandring? Det är som att säga att man älskar sina grannar som man aldrig pratar med.
Citera
2016-03-31, 16:49
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men vet du vad? Jag är förbannat trött på den här låtsade naiviteten som vi alla ska nedlåta oss till i "anständighetens" namn. Jag är trött på att helt uppenbara mytomaner ska få ta upp polisresurser, bli spektakel i media, får vräka ur sig sitt eget hat och hot mot grupper de lögnaktigt påstår sig bli hotade av utan att ifrågasättas. Poliser som ska låtsas utreda fast de vet att det är påhittat. Jag tänker inte spela med. Är du så jävla dum så du tror att en person som påstår sig leva i ständig skräck öppnar dörren för en okänd klockan ett på natten och sedan blir lätt rispad under kläderna då får du tro det, men ge fan i att tvinga mig att ägna massa tid åt att förklara det självklara för idioter som inte kan tänka själva. Om du vill tror att "nazister" vet vart en helt obetydlig neger i Uppsala ska gå ut på kvällen och sedan bombhotar denna lokal via lokalmedia (!), med ett språk som ingen riktig nazist skulle använda men som människor som hatar nazister tror att nazister använder, får du tror det, men tvinga fan inte andra att dela din äckliga dumhet och naivitet. Jag är trött på idioter. Det här samhället har viktigare saker att ägna sig åt.

Jag undrar fortfarande om det Bengtsson håller på med är olagligt. Hoppas någon kan svara på det.

Bra sagt! Jag håller med dig, och nu vet vi att det var högst troligt Alexander Bengtsson sysslade med att hota sig själv, och var delgiven misstanke om brott om detta den 23/3:
http://www.unt.se/uppland/uppsala/hot-mot-uppsalapolitikern-utreds-som-falskt-larm-4176730.aspx
Jag tror att sanningen kom ikapp honom, och han orkade inte längre leva i denna förljugenhet.
Polisen har säkert kunnat koppla honom till flera av de fingerade hoten, genom mobilspårning och IP-spårning. Det påstådda bombhotet mot en nation där han befann sig tex...
Den här killen har kostat samhället mycket pengar och resurser.
Tråkigt att han skulle avsluta sitt liv på det sätt han gjorde...
Citera
2016-03-31, 16:54
Medlem
Sqrbankens avatar
Det vi vet är att hans död kommer bli ett politiskt slagträ. Om det inte var ett fejkkonto på twitter jag såg har iaf Gudrun Schyman redan börjat använda hans död för sin egna agenda genom att skriva att rasismen dödade honom.

Den biten lägger jag mig personligen inte i såhär tidigt oavsett politisk vinkel. Ung kille är död, hemskt i sig, så tankarna går direkt till honom och hans anhöriga. Vila i frid.
Citera
2016-03-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det finns dom som säger att han gillade att provocera, så det är svårt att veta om det är troll eller inte.

Status 13:25 - 26 feb. 2016

Och denne man är död...

Jag gråter blod. NOT

Vilka bevis finns det för att han hittat på hoten?

*edit
http://mobil.unt.se/uppland/uppsala/hot-mot-uppsalapolitikern-utreds-som-falskt-larm-4176730.aspx

Tack Valhall!
Senast redigerad av avec 2016-03-31 kl. 16:58.
Citera
2016-03-31, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Bra sagt! Jag håller med dig, och nu vet vi att det var högst troligt Alexander Bengtsson sysslade med att hota sig själv, och var delgiven misstanke om brott om detta den 23/3:
http://www.unt.se/uppland/uppsala/hot-mot-uppsalapolitikern-utreds-som-falskt-larm-4176730.aspx
Jag tror att sanningen kom ikapp honom, och han orkade inte längre leva i denna förljugenhet.
Polisen har säkert kunnat koppla honom till flera av de fingerade hoten, genom mobilspårning och IP-spårning. Det påstådda bombhotet mot en nation där han befann sig tex...
Den här killen har kostat samhället mycket pengar och resurser.
Tråkigt att han skulle avsluta sitt liv på det sätt han gjorde...
det patetiska är ju inte polisen de gör bara sitt jobb. Det patetiska och djupt tragiska är att svensk media släpper fram en ung kille där man verkligen kan ifragasätta vad han haller pa med och vad han säger, hade inte media gjort detta och eldat pa hade troligen killen varit i livet idag
Citera
2016-03-31, 16:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
det patetiska är ju inte polisen de gör bara sitt jobb. Det patetiska och djupt tragiska är att svensk media släpper fram en ung kille där man verkligen kan ifragasätta vad han haller pa med och vad han säger, hade inte media gjort detta och eldat pa hade troligen killen varit i livet idag
Både media, men även hans parti, är ju medskyldiga till att detta har kunnat fortgå. Det finns god anledning att dom som träffade honom märkte att inte allt stod rätt till. Men man valde ändå att spela med av PK-skäl. Som du säger, han hade förmodligen levt idag om någon på ett tidigt stadium hade konfronterat honom om hans mytomani. Alla som har spelat med är medskyldiga till hans död.
Citera
2016-03-31, 17:00
Medlem
Arnoldt101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Och denne man är död...

Jag gråter blod. NOT

*edit
http://mobil.unt.se/uppland/uppsala/hot-mot-uppsalapolitikern-utreds-som-falskt-larm-4176730.aspx

Tack Valhall!

Det förklarar ju iofs mina misstankar om det mycket suspekta ''mordförsöket'' på alexander i hans hem för några veckor sen. Någon som vet vad som hände med den utredningen? Personligen tyckte jag det verkade sjukt skumt att man, efter att ha blivit mordhotad och förföljd, skulle ha öppnat dörren för någon helt okänd som ringer på 02.00 utanför ens hem. Hur som helst tragiskt att det gått så långt
Citera
2016-03-31, 17:00
Medlem
Citat:

Jisses, han har ett ansvar för hur han agerar. Medier är genomruttna men det ursäktar inte att man beter sig genomruttet själv.
Citera
2016-03-31, 17:01
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorran-Gringo
Det vet du inte. Det mest troliga är mord. Killen hade blivit attackerad tidigare i sitt hem i Uppsala pga sina insatser mot rasismen Han hade åxå polisanmält 50 hot från provocerade knäppisar. Tyvärr så känner vi ju till polisens vilja och brist på kunnande att hitta gärningsmän när det gäller brott mot personer med utländsk utseende. Mitt tips är att leta bland extremrasisterna

Där har du fel.
Polisen hade delgivit Alexander Bengtsson misstanke om brott, att vid tre tillfällen falskeligen ha påstått sig vara hotad/bombhotad/knivskuren etc..
Allt var påhittat av AB själv, och sanningen hann ikapp honom...
Citera
2016-03-31, 17:03
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:

Kan ligga en del sanning i det du säger faktiskt...
Citera
2016-03-31, 17:05
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Och denne man är död...

Jag gråter blod. NOT

*edit

Tack Valhall!

Citat:
Åklagarmyndigheten meddelade i ett pressmeddelande på torsdagen att Alexander Bengtsson sedan i höstas anmält att han utsatts för ett antal hot via nätet och på sin mobiltelefon. Han anmälde också att han utsatts för misshandel i sin bostad i Uppsala den 9 mars.

Enligt Åklagarmyndigheten väcktes under utredningsarbetet misstankar om att några av larmen var falska. Samtidigt fanns inget som pekade på att övriga anmälda hot skulle varit falska, enligt åklagaren.
En förundersökning om tre misstänkta fall av falskt larm inleddes. Alexander Bengtsson delgavs misstanken 23 mars och nekade till brott. Enligt pressmeddelandet var utredningarna nu i ett inledande skede, med målet att "på ett fullödigt sätt utreda vad som hänt".

Vad sker nu med förundersökningen om misstänkta falsklarm?

- Än så länge pågår förundersökningen. Om det blir bekräftat att den man som är föremål för utredningen är död så kommer den i sinom tid att läggas ned, säger Magnus Berggren.

Citerar länken lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in