Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Men vet du vad? Jag är förbannat trött på den här låtsade naiviteten som vi alla ska nedlåta oss till i "anständighetens" namn. Jag är trött på att helt uppenbara mytomaner ska få ta upp polisresurser, bli spektakel i media, får vräka ur sig sitt eget hat och hot mot grupper de lögnaktigt påstår sig bli hotade av utan att ifrågasättas. Poliser som ska låtsas utreda fast de vet att det är påhittat. Jag tänker inte spela med. Är du så jävla dum så du tror att en person som påstår sig leva i ständig skräck öppnar dörren för en okänd klockan ett på natten och sedan blir lätt rispad under kläderna då får du tro det, men ge fan i att tvinga mig att ägna massa tid åt att förklara det självklara för idioter som inte kan tänka själva. Om du vill tror att "nazister" vet vart en helt obetydlig neger i Uppsala ska gå ut på kvällen och sedan bombhotar denna lokal via lokalmedia (!), med ett språk som ingen riktig nazist skulle använda men som människor som hatar nazister tror att nazister använder, får du tror det, men tvinga fan inte andra att dela din äckliga dumhet och naivitet. Jag är trött på idioter. Det här samhället har viktigare saker att ägna sig åt.
Jag undrar fortfarande om det Bengtsson håller på med är olagligt. Hoppas någon kan svara på det.
Bra sagt! Jag håller med dig, och nu vet vi att det var högst troligt Alexander Bengtsson sysslade med att hota sig själv, och var delgiven misstanke om brott om detta den 23/3:
http://www.unt.se/uppland/uppsala/hot-mot-uppsalapolitikern-utreds-som-falskt-larm-4176730.aspx
Jag tror att sanningen kom ikapp honom, och han orkade inte längre leva i denna förljugenhet.
Polisen har säkert kunnat koppla honom till flera av de fingerade hoten, genom mobilspårning och IP-spårning. Det påstådda bombhotet mot en nation där han befann sig tex...
Den här killen har kostat samhället mycket pengar och resurser.
Tråkigt att han skulle avsluta sitt liv på det sätt han gjorde...