2016-03-30, 20:02
Medlem
Köpte mig lite också borde komma imorgon
Citera
2016-03-30, 20:12
Medlem
noobz1337s avatar
Blir ju redigt sugen på att köpa hem.. Kan man endast beställa till sin brevlåda? Ombud skulle vara rätt najs då jag bor hemma fortfarande
Citera
2016-03-30, 20:15
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noobz1337
Blir ju redigt sugen på att köpa hem.. Kan man endast beställa till sin brevlåda? Ombud skulle vara rätt najs då jag bor hemma fortfarande

Googla Poste Restante!

Då skickas brev till det närmsta postkontor som hanterar Poste Restante och du får ingen avi eller liknande hem.

Du får ringa till kontoret och höra med dom om ditt brev har kommit alternativt gå dit och fråga.
Citera
2016-03-30, 20:24
Medlem
KneKhis avatar
När jag googlar så får jag endast fram att 3-cmc har föreslagits att klassas som hälsofarlig vara och inte narkotika, någon som kan bekräfta eller dementera?

Är det pga det som den säljs öppet på en vanlig webbsida och vad innebär det i så fall i praktiken?
Citera
2016-03-30, 20:42
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
När jag googlar så får jag endast fram att 3-cmc har föreslagits att klassas som hälsofarlig vara och inte narkotika, någon som kan bekräfta eller dementera?

Är det pga det som den säljs öppet på en vanlig webbsida och vad innebär det i så fall i praktiken?

Detta vill jag också väldigt gärna veta. Jag förstår inte riktigt hur det ligger till.

Och några frågor till förmodligen rådumma och naiva frågor från mig. Vad innebär det i praktiken om farbror blå gör husis och tar ens icke narkotika men hälsofarliga vara? Böter och hela skiten och prick i registret eller blir man bara av med det?
Citera
2016-03-30, 21:04
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi

Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Detta vill jag också väldigt gärna veta. Jag förstår inte riktigt hur det ligger till.

Och några frågor till förmodligen rådumma och naiva frågor från mig. Vad innebär det i praktiken om farbror blå gör husis och tar ens icke narkotika men hälsofarliga vara? Böter och hela skiten och prick i registret eller blir man bara av med det?

För hälsofarlig vara blir det böter som minst och fängelse ett år som högst (Källa: Jusef). Men det sista lär ni väl slippa om ni inte ska handla till ett helt kompani. Vet ej vilka mängder som krävs för att skaka galler. Kanske kan vara bra att kolla upp dock kan det väl inte handla om några 5g. Vet en som fick ett år för 100 g amfetamin och då är den klassad som narkotika dessutom. Var visserligen ett tag sen så jag vet inte hur mycket reglerna har ändrats om de ens har ändrats.

Om man bara hade blivit av med grejerna hade det ju varit samma sak som oftast händer om polisen hittar lagliga droger hos er så något straff kan ni nog vara säkra på om ni mot förmodan åker dit.
Citera
2016-03-30, 21:22
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson

Som jag fattar det menas hälsofarlig att du inte kan bli straffad för att ha det i ditt piss, men annars är det som narkotika med mildare straff.
Citera
2016-03-30, 23:38
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyDarlingClementin
Jag skulle ju inte lämna ut min adress till en shop som säljer narkotika på öppna nätet och tar betalt med swish, även om du nu väljer bitcoin. Är väl ytterst få shoppar som, även om de använt sig av bättre betalningsmetoder, överlevt någon längre stund när de sålt olagligheter?
Om shoppen är under span och får blåljus på sig, hur stor är risken att man som kund åker dit om man säg har betalat med swish? Är det ett solklart fall av ringa narkotikabrott eller finns det vägar runt lagens långa arm?
Citera
2016-03-31, 00:12
Medlem
intesants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Om shoppen är under span och får blåljus på sig, hur stor är risken att man som kund åker dit om man säg har betalat med swish? Är det ett solklart fall av ringa narkotikabrott eller finns det vägar runt lagens långa arm?

En annan sak jag funderat på är vad som händer om en köpare hittas i shoppens kundlista av polisen eller får paketet beslagtaget på vägen. Man läser ofta om att man ska neka och säga att "det där har inte jag beställt, det måste vara någon annan som har gjort det i mitt namn och adress."

Men om polisen då väljer att göra en husrannsakan och visserligen inte hittar något olagligt men andra givna bevis på att det här är en person som använder droger (t ex mg-vågar, kanyler eller något sådant), är det då verkligen så stor chans att man klarar sig även om de inte kan bevisa att den olagliga beställningen gjordes av den som paketet skickades till?

Om inga drogrelaterad prylar hittas vid husrannsakan så är läget ett annat antar jag. Då borde man ju faktiskt kunna komma undan. Men oftast är nog inte stället helt "rent".
Citera
2016-04-04, 13:29
Medlem
1994-1s avatar
Vill bara varna för Bodega, verkar vara Scam.
Uppdaterar om något dimper ner!
Citera
2016-04-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1994-1
Vill bara varna för Bodega, verkar vara Scam.
Uppdaterar om något dimper ner!

Har varit gröna förut. Dock är grabbarna förbannat slöa.
Citera
2016-04-04, 17:03
Medlem
Jag fick min beställning, stora genomskinliga "glas kristaller" vågar inte testa en lina jag vet hur det slutar, tror att kvaliten kommer vara riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in