Citat:
Ursprungligen postat av
Pirlosbrorsa
Om shoppen är under span och får blåljus på sig, hur stor är risken att man som kund åker dit om man säg har betalat med swish? Är det ett solklart fall av ringa narkotikabrott eller finns det vägar runt lagens långa arm?
En annan sak jag funderat på är vad som händer om en köpare hittas i shoppens kundlista av polisen eller får paketet beslagtaget på vägen. Man läser ofta om att man ska neka och säga att "det där har inte jag beställt, det måste vara någon annan som har gjort det i mitt namn och adress."
Men om polisen då väljer att göra en husrannsakan och visserligen inte hittar något olagligt men andra givna bevis på att det här är en person som använder droger (t ex mg-vågar, kanyler eller något sådant), är det då verkligen så stor chans att man klarar sig även om de inte kan bevisa att den olagliga beställningen gjordes av den som paketet skickades till?
Om inga drogrelaterad prylar hittas vid husrannsakan så är läget ett annat antar jag. Då borde man ju faktiskt kunna komma undan. Men oftast är nog inte stället helt "rent".