Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-30, 21:10
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Finns det en möjlighet att Trump kommer försöka använda alla sexanklagelser mot Bill för att trycka ner Hillary? De är ju inte få anklagelser direkt, och med tanke på att Hillary sagt att man ska tro på alla kvinnor som säger sig blivit våldtagna så kan det ju bli lite problematiskt för henne.

http://web.archive.org/web/20090308095105/http://www.capitolhillblue.com/Feb1999/022599/clintonwomen022599.htm
Det kommer bli många påminnelser om hur hon hotat och skrämt våldtäktsoffer till tystnad för att främja sin egen karriär; om donationer till Clinton Foundation från utländska intressen och brottslingar Bill frigav; hur hon riskerar statshemligheter för att kunna sköta sina privata affärer i regeringen; att hon inte orkar svara i telefonen när tjänstemän håller på att dödas, hur hon ljuger om dem efteråt, skojar om hur uttråkad hon ser ut i förhör om dem etc.

Med andra ord kommer Trump bete sig mycket patriarkalt och buffligt mot en framstående och seriös karriärkvinna, det blir mycket kommentarer i svensk media om hur detta skadar hans kampanj.
Senast redigerad av Finisterre 2016-03-30 kl. 21:13.
2016-03-30, 21:12
Medlem
baggebo1s avatar
Fantastiska nyheter om Trumps rådgivare Carter Page, som presenterades på dagen för det katastrofala Aipac-talet. Han är Rysslandsvän och motståndare till sanktionerna mot landet!
Citat:
A globe-trotting American investment banker who's built a career on deals with Russia and its state-run gas company, Carter Page says his business has suffered directly from the U.S. economic sanctions imposed after Russia's escalating involvement in the Ukraine. When Donald Trump named him last week as one of his foreign-policy advisers, Page says his e-mail inbox filled up with positive notes from Russian contacts. “So many people who I know and have worked with have been so adversely affected by the sanctions policy,” Page said in a two-hour interview last week. “There's a lot of excitement in terms of the possibilities for creating a better situation.”
Citat:
In writings posted online, Page is a reliable defender of Russian intentions, and portrays U.S. policymakers as stuck in an outdated Cold War mindset.

Page’s career path, too, seems to mesh with Trump’s philosophy. A billionaire developer and entertainer with no government experience, Trump isn’t hiring the typical Washington policy wonks as he pursues the Republican presidential nomination. Instead, he favors advisers with what one of his staffers described to the New York Times as “real world” experience.
http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-03-30/trump-russia-adviser-carter-page-interview
2016-03-30, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Det kommer bli många påminnelser om hur hon hotat och skrämt våldtäktsoffer till tystnad för att främja sin egen karriär; om donationer till Clinton Foundation från utländska intressen och brottslingar Bill frigav; hur hon riskerar statshemligheter för att kunna sköta sina privata affärer i regeringen; att hon inte orkar svara i telefonen när tjänstemän håller på att dödas, hur hon ljuger om dem efteråt, skojar om hur uttråkad hon ser ut i förhör om dem etc.

Med andra ord kommer Trump bete sig mycket patriarkalt och buffligt mot en framstående och seriös karriärkvinna, det blir mycket kommentarer i svensk media om hur detta skadar hans kampanj.

Vilket givetvis bara kommer stärka den. Jag ser mycket fram emot Trump Vs Hillary. Jag har en känsla av att Trump har en klar fördel redan innan startskottet gått. Jag kan inte se mycket som Hillary kan använda mot Trump som har märkbar tyngd. Det är lite som Löfven Vs Åkesson, Löfven kan helt enkelt inte vinna hur mycket han än försöker.
2016-03-30, 21:20
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Finns det en möjlighet att Trump kommer försöka använda alla sexanklagelser mot Bill för att trycka ner Hillary? De är ju inte få anklagelser direkt, och med tanke på att Hillary sagt att man ska tro på alla kvinnor som säger sig blivit våldtagna så kan det ju bli lite problematiskt för henne.

http://web.archive.org/web/20090308095105/http://www.capitolhillblue.com/Feb1999/022599/clintonwomen022599.htm
Han har redan släppt en tv-reklam strax efter nyår med stillbild på Monica Lewinsky & Bill Clinton där Hillary pratar om att slåss för kvinnors rättigheter i bakgrunden.
https://youtu.be/kuoqbHiXFJk?t=8
2016-03-30, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fantastiska nyheter om Trumps rådgivare Carter Page, som presenterades på dagen för det katastrofala Aipac-talet. Han är Rysslandsvän och motståndare till sanktionerna mot landet!

http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-03-30/trump-russia-adviser-carter-page-interview

Ännu ett bevis på att Trump är allt annat än dum! Smart drag! Bra drag!
2016-03-30, 21:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
dagen för det katastrofala Aipac-talet.

Menar du talet den 21/3? På AIPAC?

Det var ju mycket energifyllt och bra, vad var det som var "katastrofalt" med det?
2016-03-30, 21:31
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Vilket givetvis bara kommer stärka den. Jag ser mycket fram emot Trump Vs Hillary. Jag har en känsla av att Trump har en klar fördel redan innan startskottet gått. Jag kan inte se mycket som Hillary kan använda mot Trump som har märkbar tyngd. Det är lite som Löfven Vs Åkesson, Löfven kan helt enkelt inte vinna hur mycket han än försöker.
Det kommer bli historisk underhållning. Mycket roligare än något mellan snälle Jimmie och Steffe kan bli tror jag.
2016-03-30, 21:36
Medlem
Menveds avatar
Trump bör inte angripa Hillary för Bills sexskandaler. Folk bryr sig inte om sådant. Hon kommer att förlora lika mycket på det som Cruz har gjort på sina sexskandaler, dvs inte alls.
2016-03-30, 21:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag ser mycket fram emot Trump Vs Hillary.

Jag tycker att vi alla ska lägga våra meningsskiljaktigheter åt sidan, och gemensamt stödja och hoppas på detta. Bättre underhållning än så kommer det aldrig att bli! (och då är det inte särskilt dåligt redan nu).

Finisterre gjorde en föredömlig sammanställning på en hel del skiten som finns på Hillary (och mycket är det!) och det helt enorma hyckleriet. Och vi vet alla att ingen förmår som Trump att slita henne i stycken med detta som utgångspunkt, samtidigt som det skulle vara hon som slet Cruz eller Kasich i stycken, medan de står och mumlar sina inövade ramsor.
2016-03-30, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag tycker att vi alla ska lägga våra meningsskiljaktigheter åt sidan, och gemensamt stödja och hoppas på detta. Bättre underhållning än så kommer det aldrig att bli! (och då är det inte särskilt dåligt redan nu).

Finisterre gjorde en föredömlig sammanställning på en hel del skiten som finns på Hillary (och mycket är det!) och det helt enorma hyckleriet. Och vi vet alla att ingen förmår som Trump att slita henne i stycken med detta som utgångspunkt, samtidigt som det skulle vara hon som slet Cruz eller Kasich i stycken, medan de står och mumlar sina inövade ramsor.

Ja oja, skulle Trump gå hela vägen kommer jag köpa en Trump poster och rama in den i guldram och hänga över min tv. Det jag älskar med honom, är att han exponerar den mediala galenskap som så länge härskat i väst. Han drar fram deras hyckleri och vänsterns usla kloakråttor bekänner sin verkliga färg. Han om någon kan vara den som en gång för alla krossar libtardernas fulspel och härskartekniker. Först då kan väst äntligen få en ärlig diskussion och det amerikanska folket återigen få sin röst hörd.
2016-03-30, 21:54
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Med hänvisning till din avatar och alla dina hatinlägg i olika trådar om ryssland så är du direkt inte rätt person att uttala sig om det största hotet i världen.

Det största hotet i världen i nuläget är inte ryssland utan radikal islamism. Samma i Sverige btw.

Om jag är rätt person att uttala mig är uppenbarligen något du inte förstår, och du avslöjar din okunnighet. Att terrorismen är ett problem är det ingen tvekan om, jag vill inte förringa detta, men det är viktigt att man inser hur hela hotbilden ser ut i dagsläget och vilken omfattning den har. Terrorattentaten i Paris, Bryssel och i Turkiet har skördat 1.000 dödsoffer på sin höjd. Bara Rysslands krigföring i östra Ukraina har skördat nära 10.000 dödsoffer. Ser du skillnaden? Fredsavtalet Minsk II i kombination med omvärldens sanktioner mot Ryssland har gjort en konstgjord paus i Rysslands krigföring, men människor fortsätter att dö där borta.

Putin vill naturligtvis gå vidare. Ockupationen av Krimhalvön var bara början. Hade inte Estland, Lettland och Litauen varit NATO-medlemmar hade dessa länder troligen redan varit drabbade av samma krigföring där Ryssland anser sig försvara en rysk minoritet som anser sig "hotad". Gotland ligger risigt till om det skulle hetta till i Östersjöområdet och det i övrigt neutrala och ensamma Sverige kan knappast känna sig tryggt.

Vad gäller Trump så har han gjort uttalanden som pekar på okunnighet och naivitet. Till exempel har Trump tagit Putin i försvar vad gäller de många morden på journalister och politiska opponenter i Ryssland, där han påpekar att "det inte finns några bevis", ungefär som att påstå att det inte fanns några bevis att Hitler låg bakom de många mord som skedde på oliktänkande under hans första år vid makten. Liknelser kan förstås också göras med andra diktatorer såsom Stalin, Al-Assad m.fl. Det är därför oerhört farligt om en man som Trump skulle bli president.
2016-03-30, 21:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Trump bör inte angripa Hillary för Bills sexskandaler. Folk bryr sig inte om sådant. Hon kommer att förlora lika mycket på det som Cruz har gjort på sina sexskandaler, dvs inte alls.

Bills sexskandaler är visserligen passé. Men när de ställs i bjärt kontrast mot Hillarys storfeministiska floskler och paroller så blir det relevant för att uppvisa hennes skriande hyckleri. Very bad optic, som de brukar säga på amerikansk TV.

Cruz kunde nog ha kommit undan, liksom Bill, om han redan var president och lame duck. Men nu är han presidentkandidat, och då vet även anti-Trump-republikaner att det som inte lyfts fram med vetting under primärvalet, kommer att brutalt lyftas fram av Demokraterna och slita honom i stycken under presidentvalskampanjen. Till syvende och sist hänger det alltså på om det verkligen finns sexskandaler med Cruz inblandad. Finns det det, är han körd, för då är det redan många som känner till det, och det republikanska etablissemanget kommer inte att tillåta honom att representera partiet. Själv har jag noggrant gått igenom det omfattande materialet som för tillfället finns publicerat, och gör bedömningen att han förekommer i sexskandaler. Men visst, vi får se.

Helt klart är att han redan nu står i en så svag position att han inte skulle kunna fälla Hillary med utgångspunkt från Bills sexskandaler och annan smuts, så som Trump kan och vill, och kommer att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in