Citat:
Ursprungligen postat av
Nexeu
Nu är det bekräftat att man inte föds som bög då man studerat genetiskt identiska tvillingar där bara en slutar upp som bög.
"Scientists studied 37 sets of identical male twins, who were born with the same genetic blueprint, to tease out which genes were associated with homosexuality. In each pair, one of the twins was gay.
Only 20 percent of identical twins are both gay leading researchers to believe that there must be causes which are not inherited.
They found that it was possible to tell whether a man was gay or straight by monitoring tiny changes in how his DNA functions after birth – a field known as epigenetics. "
Gener och miljö interagerar. Så man kan födas med en predisposition, dvs en sårbarhet. Precis på samma satt som med alkoholism.
Eftersom medicinen idag så klart är politiserad vilken den nog alltid har varit förvisso, så definieras störning som avvikande från normaliteten och gällande kulturnormer. En ISIS-bödel är alltså inte psykiskt störd enligt våra psykiatriker per definition. Men det vill de naturligtvis inte stå för.
Alltså på samma sätt gäller homosexualitet. Det är ingen störning enligt medicinen då eliten och makthavarna bestämmer normerna och därmed var som är stört eller inte. Men naturligtvis så bestämmer politiken över vården och läkarna och ska läkarna ha kvar sina jobb så måste de följa de politiska diktaten...
Men rent biologiskt är det naturligtvis stört. Det säger säg själv då det bryter helt mot evolutionen....
Givet detta sagt, så tycker jag inte man ska avliva bögar bara för att de är bögar. Det är liksom oetiskt. Även om jag aldrig träffat någon som jag skulle vilja ha ens som bekant... Det paradoxala är att de drar sig till mig som flugor. Så visst har jag slagit och kränkt dem eftersom de själva kränkt mig bara genom stöta på mig.... Jo, jag och endast jag avgör vad som är en kränkning för mig, och jag tar rättvisan i mina egna händer.