• 1
  • 2
2016-03-29, 08:23
Medlem
Hej Flashbackers!

Har gått och blivit sambofet, utan att skylla på att jag fick en ordentlig knäskada för två år sen.
Men i samma veva slutade jag med all sorts idrott och motion, så har gått upp ca 20+ kilo.

Jag är 24år, 185cm 102kg (inte "bra" 102kg),
Och har börjat med träning igen, mestadels gym och cardio.
Målet är en "bra" vikt på 85-90kg, med en vältränad kropp.

Så vad tycker ni om mitt upplägg,

På morgonen kör jag intervaller i 40min, efter jobbet kör jag ett hårt pass på gymmet (fria vikter).

Kost-
2 shakes med trefasprotein.
1kg lättkvarg.
Kyckling, ris och broccoli.
1 shake Whey 100.
En skopa bcaa.
Plus kosttillskott såsom, omega3, CLA och multivitamin.
Detta utspritt över dagen.

Kcal in ca 1664.
Protein 250g.
Kollisar 81g.
Fett 36g.

Har alltid varit "vältränad" i yngre dagar, men inte längre, så denna "resa" är helt ny för mig.
Har någon av er gjort samma sak med lyckat resultat, och har Ni några tips?
Citera
2016-03-29, 08:27
Medlem
Mitt bästa tips är att göra dig av med sambon för då tar du tag i det istället för att låta häxan förstöra dina gains.
Citera
2016-03-29, 08:38
Medlem
cerns avatar
Som att det är andras fel att TS gått upp i vikt.

Ser ut som ett väldigt bra schema men tänk på att inte trötta ut dig själv i början. Lägg ner godiset,chipsen och läsken. Ersätt med Juice, bär och nötter istället.

Får du bra med protein i dig så behöver du inte ens småäta.
Citera
2016-03-29, 08:41
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halyw0n
Mitt bästa tips är att göra dig av med sambon för då tar du tag i det istället för att låta häxan förstöra dina gains.

Eller så kanske hon kan hjälpa honom? Härlig inställning du har till förhållanden.
Citera
2016-03-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Eller så kanske hon kan hjälpa honom? Härlig inställning du har till förhållanden.

Satte kaffet i halsen, tack så mycket.
Citera
2016-03-29, 08:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halyw0n
Satte kaffet i halsen, tack så mycket.

Varsågod.
Citera
2016-03-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Som att det är andras fel att TS gått upp i vikt.

Ser ut som ett väldigt bra schema men tänk på att inte trötta ut dig själv i början. Lägg ner godiset,chipsen och läsken. Ersätt med Juice, bär och nötter istället.

Får du bra med protein i dig så behöver du inte ens småäta.

Haha, trodde jag var tydlig med att inte skylla på någon... Men misslyckades tydligen.
Den enda som har blivit fet är jag och det är bara mitt fel.
Men tack för svaret!
Citera
2016-03-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eazy-Odb
Hej Flashbackers!

Har gått och blivit sambofet, utan att skylla på att jag fick en ordentlig knäskada för två år sen.
Men i samma veva slutade jag med all sorts idrott och motion, så har gått upp ca 20+ kilo.

Jag är 24år, 185cm 102kg (inte "bra" 102kg),
Och har börjat med träning igen, mestadels gym och cardio.
Målet är en "bra" vikt på 85-90kg, med en vältränad kropp.

Så vad tycker ni om mitt upplägg,

På morgonen kör jag intervaller i 40min, efter jobbet kör jag ett hårt pass på gymmet (fria vikter).

Kost-
2 shakes med trefasprotein.
1kg lättkvarg.
Kyckling, ris och broccoli.
1 shake Whey 100.
En skopa bcaa.
Plus kosttillskott såsom, omega3, CLA och multivitamin.
Detta utspritt över dagen.

Kcal in ca 1664.
Protein 250g.
Kollisar 81g.
Fett 36g.

Har alltid varit "vältränad" i yngre dagar, men inte längre, så denna "resa" är helt ny för mig.
Har någon av er gjort samma sak med lyckat resultat, och har Ni några tips?

Kallduschar. Dels för mer brunt fett och mer Noradrenalin. Googla.

Edit:

http://martinajohansson.se/kallduschar-okat-hgh/

Svälj chiliflingor. http://www.santamariaworld.com/se/pr...-chili-flakes/ jag sväljer en del, en hög från handen varje gång. Det är bra för mycket. Är inte starkt i munnen om du sväljer det med vatten, först flingorna sen vatten.

Annars såg din kost fett bra ut.

Långa promendader
Senast redigerad av ConGOAT 2016-03-29 kl. 09:10.
Citera
2016-03-29, 09:04
Medlem
Tjejer är absolut inte bra för gainsen som sagt, TS gick från fit to fat på ett år som exempel.

Men i övrigt så tycker jag du ska satsa mer på cardio och mindre stryka nu i början, du kommer knappast kunna bygga muskler med det där underskottet ( jag vet att styrke träning på underskott funkar som en bra fett brännare) men det finns som sagt bättre alternativ, spring, cykla, osv osv
Citera
2016-03-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Tjejer är absolut inte bra för gainsen som sagt, TS gick från fit to fat på ett år som exempel.

Men i övrigt så tycker jag du ska satsa mer på cardio och mindre stryka nu i början, du kommer knappast kunna bygga muskler med det där underskottet ( jag vet att styrke träning på underskott funkar som en bra fett brännare) men det finns som sagt bättre alternativ, spring, cykla, osv osv

Sant Cardio är bra. Men då TS är så extremt tung, har mycket fett, förmodligen lite muskler och tunn benstomme då han skriver "inte bra 102 kg" så borde han ta det lugnt med löpningen och allt som belastar ryggen för mycket. Styrketräning är perfekt. Möjligtvis crosstrainern, bara problemet att man inte tränar upp någon balans på de stationära sakerna på gymmet. Han äter BCAA och whey, klart han kan träna styrke.
Citera
2016-03-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Sant Cardio är bra. Men då TS är så extremt tung, har mycket fett, förmodligen lite muskler och tunn benstomme då han skriver "inte bra 102 kg" så borde han ta det lugnt med löpningen och allt som belastar ryggen för mycket. Styrketräning är perfekt. Möjligtvis crosstrainern, bara problemet att man inte tränar upp någon balans på de stationära sakerna på gymmet. Han äter BCAA och whey, klart han kan träna styrke.
Jo självklart ska han ta det försiktigt i början därför jag tog spinning/cykla som exempel då han inte belastar knä och leder på samma sätt som rrn löpning, för övrigt så kvittar det hur mycket proteiner han stoppar i sig bara det är tillräckligt för att behålla hans nuvarande obefintliga muskelmassa, man bygger inget på 1600kcal som sagt bättre att svettas av kilorna
Citera
2016-03-29, 09:13
Medlem
Desutom belastar styrketräning leder och annat ömtålligt väldigt mycket när du inte har muskler som avlastar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in