2016-03-25, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.wall
Ett utdrag ur boken " I karateklubben finns också några som hafft närmare kontakt med Vachareeya: (Tommy Hagberg)" troligtvis fakenamn. "En av de lite äldre inom klubben, bjöd vid något tillfälle, eventuellt den 12 mars 2013, Vachareeya med hem för att titta på film. Vad som hände sedan är oklart men Vachareeya ringde upp honom några dagar senare och hotade med att anmäla honom för sexuellt övergrepp om han inte betalade henne 1000 kronor. Hagberg gav henne då sitt årskort i Länstrafiken, vilket antagligen var mer värt än summan hon begärde. Polisen förhörde naturligtvis Hagberg som då förnekade att han skulle ha tvingat henne till någonting. Vachareeya ville förövrigt att Johansson skulle sluta på karateklubben, vilket han också gjorde. Hagberg har inte varit misstänkt för Vachareeyas försvinnande men för poliserna visar ändå det här exemplet, av många andra, att Vachareeya ofta kunde hamna i sammanhang som slutade i konflikt."
En av de småsaker som inte är korrekt i boken, det var [Hagberg] själv som berättade om utpressningen för polisen, sid 1044 i FUP.
Citera
2016-03-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, något svårsmält domslut i hovrätten onekligen.
Det ger sig till känna en påtaglig naivitet i resonemangen man har fört.
Undrar hur det gick med skadeståndsbiten? Man fastställde summan 80 000 kr i tingsrätten
men sedan sänktes beloppet i nästa instans. Men klarade KJ av att betala det som blev
att betala eller fick brottsofferfonden i vanlig ordning rycka ut med kosingen?
50 eller 80 000 - ett billigt pris att betala för att släcka någon annans liv kan man tycka.
Jag anser att du har helt rätt ett mycket svårsmält domslut i Hovrätten men jag vill tillägga i Tingsrätten också.
KJ dömdes utan att någon mordplats hade hittats och det som kallades bevis mot KJ kan ifrågasättas.
När kroppsdelarna kom till det som kallades för Gula huset var KJ under spaning och skulle inte ha kunnat placera kroppsdelarna där.
Nu händer det otroliga det påstås att de dagarna när kroppsdelarna kom till Gula Huset var spaningen för KJ flyttat på en annan person för att sedan återgå till KJ.
Spaningsprotokollet ansågs vara felskrivet av den som hade hand om spaningen.
Därför fanns sannolikt orsak att "sudda" i det.
Hovrätten ändrade domen till dråp som han dömdes för men det var ett styckmord, därför kan man påstå att det var ett styckmordsdråp, som blev med Hovrättens dom.
KJ blev dömd för styckmordet, men sedan om han hade utfört mordet är en helt annan sak.
Citera
2016-03-26, 02:49
Medlem
Citat:
Förlåt, jag skrev fel plats. "Allt detta sammantaget gör att kroppsdelarna troligtvis förts in i ödehuset efter flertal vittnens observationer tidigast på eftermiddagen den 12 maj. Om benen placerades ut någon gång efter kvällen den 12 maj, så finns det ett stort antal frågetecken. Det största rör förstås frågan om VAR kroppen förvarats fram till dess, var den styckats och när exakt den placerades ut på de två ställen den sedan återfanns. Polisen har starka misstankar om att kroppen-hel eller styckad-under någon tid, från några dagar upp till en vecka, låg gömd i ett skyttevärn vid Mjösöberget.
Det fanns ett större värn och där markerade hundarna utanför värnet, men hela värnet var vattenfyllt och isbelagd att polisen skulle vänta ut att isen hade smält.
Sannolikt var kroppsdelar placerat in genom en fönsterglugg som fanns högt upp på baksidan, och kroppsdelarna var lagt på isen men när isen smälte undan togs de bort och benen placerades i ödehuset och andra i närheten där motivet var att de skulle hittas.
Kroppsdelarna ansågs tvättade men orsaken var att de legat i vatten som smält från isen.
Det var bland annat torson som vägde 32 kg som gör att KJ skulle aldrig ha kunnat placera den genom gluggen och inte heller ta den därifrån och placera ut den i terrängen, det var flera personer inblandade men inte KJ.
Polisen lät sedan tömma värnet och hundarna markerade inne i värnet på flertal ställen och vid gluggen gav de skall.
Jag skulle tro att boken har inget nytt att tillföra för min del.
Senast redigerad av Fagro 2016-03-26 kl. 02:54.
Citera
2016-03-26, 14:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ett utdrag ur boken " I karateklubben finns också några som hafft närmare kontakt med Vachareeya: (Tommy Hagberg)" troligtvis fakenamn. "En av de lite äldre inom klubben, bjöd vid något tillfälle, eventuellt den 12 mars 2013, Vachareeya med hem för att titta på film. Vad som hände sedan är oklart men Vachareeya ringde upp honom några dagar senare och hotade med att anmäla honom för sexuellt övergrepp om han inte betalade henne 1000 kronor. Hagberg gav henne då sitt årskort i Länstrafiken, vilket antagligen var mer värt än summan hon begärde. Polisen förhörde naturligtvis Hagberg som då förnekade att han skulle ha tvingat henne till någonting. Vachareeya ville förövrigt att Johansson skulle sluta på karateklubben, vilket han också gjorde. Hagberg har inte varit misstänkt för Vachareeyas försvinnande men för poliserna visar ändå det här exemplet, av många andra, att Vachareeya ofta kunde hamna i sammanhang som slutade i konflikt."
Det verkar lite som att man är ute efter att skuldbelägga offret, att hon närmast fick
skylla sig själv för det som hände henne ty hon kunde ju "ofta hamna i sammanhang
som slutade i konflikt".

Sällan det skrivs böcker där offer lämnas ut på det här sättet som verkar ha skett här.
Är det en ny trend på gång? Mordoffer får obarmhärtigt sina liv uthängda av advokater
och annat löst folk...
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-26 kl. 14:17.
Citera
2016-03-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det verkar lite som att man är ute efter att skuldbelägga offret, att hon närmast fick
skylla sig själv för det som hände henne ty hon kunde ju "ofta hamna i sammanhang
som slutade i konflikt".

Sällan det skrivs böcker där offer lämnas ut på det här sättet som verkar ha skett här.
Är det en ny trend på gång? Mordoffer får obarmhärtigt sina liv uthängda av advokater
och annat löst folk...

Det här är inget nytt, som Q visade finns det i FUP, jag tror
du också kommer väl ihåg det.

Att hon va strulig och ställde till det för sig är ingen hemlighet.
Frågan är väl bara om hon stoppade fingranna i fel syltburk till slut.

Straxt innan tråden låstes gick ryktet att KJ hade
börjat erkänna, någon som hört mer om det?
Citera
2016-03-28, 21:09
Medlem
Jag har kusiner i Boden, jag ska ringa och fråga imorgon om vad dom har hört ang ryktet med att Kristoffer börjat erkänna, eller andra rykten. Och om dom sitter på någon mer information. Återkommer!
Citera
2016-03-30, 05:23
Medlem
Citat:
Jag har kusiner i Boden, jag ska ringa och fråga imorgon om vad dom har hört ang ryktet med att Kristoffer börjat erkänna, eller andra rykten. Och om dom sitter på någon mer information. Återkommer!
Jag anser att du läser igenom förundersökningen och analyserar den, och upphör med sådant där hopkok att han skall erkänna och liknande, det enda det bevisar är att du är okunnig i ämnet.
Citera
2016-03-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag anser att du läser igenom förundersökningen och analyserar den, och upphör med sådant där hopkok att han skall erkänna och liknande, det enda det bevisar är att du är okunnig i ämnet.

Du vet kanske att det gick ett rykte här på tråden att han
skulle ha börjat erkänna så smått.

Vi va nog ganska som tvivlade starkt.

Förövrigt vill jag gärna höra hur snacket går i Boden.
Citera
2016-03-31, 03:39
Medlem
Citat:

Fick du fram något?
Citera
2016-04-04, 09:31
Medlem
Citat:

Det skulle va intressant om du har lite upplysningar.
Citera
2016-04-04, 20:47
Medlem
Hej igen! Har hafft så mycket att göra men jag lovar att jag ska ringa till mina kusiner i veckan så ska jag suga ut så mycket information som jag kan! Så återkommer jag i slutet på veckan 😊
Citera
2016-04-04, 21:52
Medlem
Citat:
Hej igen! Har hafft så mycket att göra men jag lovar att jag ska ringa till mina kusiner i veckan så ska jag suga ut så mycket information som jag kan! Så återkommer jag i slutet på veckan 😊

Jag får väl försöka lugna mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in