2016-03-28, 20:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt var det en Luca Toni du eftersökte... Och han blev en stjärna relativt sent.

Men jag håller med.
Joo. Blir ju lte frustrerad på Balotelli, han har så jävla mycket boll i sig. Om han bara kunde skärpa sig.

Tänk om Zlatan vore italienare? Det hade de nog inte tackat nej till...
Citera
2016-03-28, 20:18
Avslutad
Zaza & Pellè är väl de hetaste. Och de är ju, ärligt talat, inte särskilt heta...

Men ja, det är ju offensivt som problemen finns för det italienska landslaget. I den nuvarande truppen som mött Spanien och ska möta Tyskland har den spelare med flest landslagsmål mäktat med hela 4 mål (Pellè, på 11 landskamper). Det är inte ens dåligt, det är fan uruselt. Brilles "Vaffanculo!" räcker inte ens till.

Giovinco på topp? Långtifrån en prima punta men skulle det fungera? Immobile har väl varit ganska bra sedan återkomsten till Serie A? Finns det en framtid i landslaget för honom? Oavsett så ser det tunt ut på anfallsfronten.
Citera
2016-03-28, 20:29
Medlem
Och när vi snackar om nästa generation calciatori så närmar sig Viareggio sitt avgörande.

Semifinalerna spelades idag.

Juventus mot Spezia och Inter mot Palermo.

Juventus dunkade sönder Milan (4-0) och besegrade sedan Bologna (3-1). Medan Spezia hade uddamålsvinster mot Livorno och Torino...

Inter utklassade Ujana med 5-0, (och Ujana vann sin grupp före t ex Milan och Cagliari) samt besegrade Fiorentina med 0-2. Medan Palermo besegrade Genoa och Entella med uddamålsvinster.

Allt var upplagt för en final mellan Inter och Juventus.

Men det blev stenhårt. Palermo besegrade Inter med 3-2, och Spezia mot Juventus gick till straffar där dock Juventus vann...

Juventus mot Palermo i final.
Senast redigerad av Brille68 2016-03-28 kl. 20:34.
Citera
2016-03-28, 20:49
Medlem
gato12s avatar
Kan inte Dybala se till att bli italienare...? Typ alla i Argentina har ju bakgrund därifrån.
Citera
2016-03-28, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kan inte Dybala se till att bli italienare...? Typ alla i Argentina har ju bakgrund därifrån.
Han hade möjlighet att spela för såväl Italiens som Polens landslag genom släktskap, men han valde Argentina.

Citat:
Italia, Dybala dice no: «Grazie Conte, ma sogno l'Argentina»
"Italien, Dybala säger nej: Tack Conte, men jag drömmer om Argentina"
Citat:
Con Conte non ho parlato direttamente di questo, ma non è facile decidere. L'Italia ha una grande tradizione. Ha vinto quattro volte il titolo mondiale. Io sono nato in Argentina e mi sento argentino. Quando giocavo da bambino sognavo la nazionale Albiceleste.
"Jag har inte pratat med Conte om det här personligen, men det är inte ett lätt beslut. Italien har en stor tradition. Man har vunnit VM fyra gånger. Jag är född i Argentina och jag känner mig argentinsk. När jag spelade som liten drömde jag om [att representera] det argentinska landslaget."
Citera
2016-03-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Zaza & Pellè är väl de hetaste. Och de är ju, ärligt talat, inte särskilt heta...

Men ja, det är ju offensivt som problemen finns för det italienska landslaget. I den nuvarande truppen som mött Spanien och ska möta Tyskland har den spelare med flest landslagsmål mäktat med hela 4 mål (Pellè, på 11 landskamper). Det är inte ens dåligt, det är fan uruselt. Brilles "Vaffanculo!" räcker inte ens till.
...

Det pekar dock mot att Gigi Rivas rekord med 35 mål på 42 landskamper kan stå sig ett tag till. Vilket är ok för mig. Det måste vara rekord i att vara lägst antal landskampsmål för hela världen. Finns det något landslag som har lika lågt antal mål som rekord?

Men till skillnad mot nu så var det ett fantastiskt styrkebesked. Det har varit svårt att spela regelbundet som anfallare i gli Azzurri pga den galna konkurrensen. Tyvärr har den minskat.

Antalet landskamper har dock ökat. Inte minst alla vänskapsmatcher...

Vilket inte minst visar sig i att Balotelli har spelat 33 landskamper och gjort 13 mål. Andra aktiva spelare är Gilardino 57 landskamper (19 mål), De Rossi 101 (17), Luca Toni 47 (16), Pirlo 116 (13), Di Natale 42 (11), Cassano 39 (10), Totti 58 (9), Quagliarella 25 (7) och Rossi 30 (7)...

Men den som skulle kunna hota Riva inom någorlunda nära framtid är alltså Balotelli. Men då måste han finna en andra våg...
Senast redigerad av Brille68 2016-03-28 kl. 21:12.
Citera
2016-03-28, 21:25
Avslutad
Citat:

Det pekar dock mot att Gigi Rivas rekord med 35 mål på 42 landskamper kan stå sig ett tag till. Vilket är ok för mig. Det måste vara rekord i att vara lägst antal landskampsmål för hela världen. Finns det något landslag som har lika lågt antal mål som rekord?
Nja, det finns ganska många landslag som har ett lägre rekord än så.

Men Italien som landslag tillhör naturligtvis de allra största landslagen. Och i jämförelse med dem är det onekligen skillnad.
Argentina: Batistuta, 78 landskamper & 56 mål (Messi just nu 106/49)
Brasilien: Pelé, 91 landskamper & 77 mål (Neymar just nu 70/46)
Tyskland: Klose, 137 landskamper & 71 mål
Citat:
Men den som skulle kunna hota Riva inom någorlunda nära framtid är alltså Balotelli. Men då måste han finna en andra våg...
Andra? Snarare femtioelfte...
Citera
2016-03-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
...
Andra? Snarare femtioelfte...
Ha ha... sant, men hans muskler hade behövts mot ett Tyskland som vill ha revansch.

https://pbs.twimg.com/media/CeueoPiWAAArPmE.jpg:large

Azzurrini vann med 0-1 mot Andorra. Vafan i helvete Andorra! Cerri gjorde målet.

Kvällens uppställning:
ITALIA (4-3-3): Buffon, Acerbi, Bonucci, Darmian, Giaccherini, Montolivo, Thiago Motta, Florenzi, Insigne, Zaza, Bernardeschi
Citera
2016-03-29, 21:02
Avslutad
Citat:
Ha ha... sant, men hans muskler hade behövts mot ett Tyskland som vill ha revansch.

https://pbs.twimg.com/media/CeueoPiWAAArPmE.jpg:large

Azzurrini vann med 0-1 mot Andorra. Vafan i helvete Andorra! Cerri gjorde målet.

Kvällens uppställning:
ITALIA (4-3-3): Buffon, Acerbi, Bonucci, Darmian, Giaccherini, Montolivo, Thiago Motta, Florenzi, Insigne, Zaza, Bernardeschi

Bernardeschi har varit väldigt hypad av media och anses vara en stor talang. Har kollat några matcher med honom på sistone och är inte imponerad. Visst han har en fin fot, bra teknik men känns som om han enkelt tappar/sjabblar bort bollen kombinerat med dålig positionspel. Jag kanske dragit för snabba slutsatser men förtjänar han verkligen en start i landslaget?

Intressant att se Giaccherini och Montolivo i mittfältet, har varit väldigt tyst om dessa herrar.
Citera
2016-03-29, 22:51
Medlem
För 15 år sedan hade Mancini precis slutat, men man hade fortfarande tior som Baggio, Zola, Del Piero och Totti... Och man hade målskyttar som Vieri, Pippo, Montella, Luca Toni och talangen Gilardino som väntade på sin chans...

Alla ovanstående och många fler... Och idag är gli Azzurri som bäst Insigne och El Shaarawy. Om nu Conte vågat spela dem tillsammans. Ingen stjärnglans precis...

Samtidigt är det såklart mindre smart att spela Motta och Montolivo tillsammans utan någon riktig spelfördelare. Smarta spelare men inte de snabbaste, och framförallt behövs en Verratti i sammanhanget.

Oavsett så tror jag att det kan bli bra. Men gli Azzurri har inte råd med skador på nyckelspelare. Backlinjen ska vara intakt och bygga på Juventus. Verratti ska spela, och det bör även Insigne göra. Men anfallet är svagt.

Men Italien vet vad Ibra kan göra, och har stor respekt för Belgien. Många är inställda på att åka ut i gruppspelet, och några tror att man kan ta sig vidare men inte särskilt långt. Det är ett lag som definitivt slår underifrån...
Citera
2016-03-29, 22:52
Medlem
Bedrövlig insats av Gli Azzurri mot tyskarna idag. Finner viss tröst att det såg bättre ut mot Spanien sist och i att Italien har en tendens att underprestera i betydelselösa matcher, men lite oroande känns det ändå.

Någon som har lite koll på den här Giaccherini och hur han har presterat den här säsongen får gärna förklara vad han gör i landslaget. Kvällens insats var inte särskilt imponerande.

Tråkigt att Zaza, som fick chansen från start, var i stort sett osynlig. Tyckte dock att Insigne visade att han förtjänar en startplats trots att Italien inte skapade särskilt mycket i anfallsväg i första halvlek. Känns inte som att det finns någon annan som kan bidra med kreativitet i anfallen bland de namn Conte har att välja bland.

Det känns som att Italien åker till Frankrike med ett lag som på pappret är ovanligt svagt och jag tror att det ska mycket till för att man ska kunna stå upp mot favoritnationerna Frankrike och Tyskland. Men Italien är ändå alltid Italien, och jag har genom åren fått lära mig att ingenting är på förhand givet när det gäller Gli Azzurri, och jag därför tänker jag drömma om att få se bilder liknande de 2006 i sommar igen.
Citera
2016-03-29, 23:04
Medlem
Samtidigt som jag hyllar dagens juventus-försvar med Buffon – Barzagli, Bonucci och Chiellini så kan man återigen konstatera att för 15 år sedan var det Buffon – Nesta, Maldini och Cannavaro. Och även om de då kanske inte var lika samspelta så var de individuellt skickligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in